تاریخ انتشار: 1397/05/13 08:35
کد خبر: 135850

هواداران به تراکتورِ توشاک امید بستند

تراکتورسازی در طول دو سال اخیر نتایج خوبی کسب نکرد و هواداران این تیم دوران بسیار سختی را پشت سر گذاشتند.
هواداران به تراکتورِ توشاک امید بستند

آنها سال گذشته در حالی لیگ را به پایان رساندند که در هفته های پایانی نام شان در بین گزینه های سقوط دیده می شد. این بدترین اتفاق ممکن برای هوادارانی بود که همواره عادت به دیدن تیم شان در بین تیم های مدعی قهرمانی داشتند. تراکتورِ لیگ هجدهم با هدایت توشاک اما تیمی است که هواداران به آن امید زیادی دارند.

 

تراکتورِ توشاک اگرچه در دو بازی ابتدایی خود در لیگ هجدهم تنها ۲ امتیاز از ۶ امتیاز ممکن را کسب کرده اما هنوز تیم کاملی نیست و نفراتی به این تیم اضافه خواهند شد که حضورشان می تواند برگ برنده سرمربی ولزی باشد. از هفته آینده دژاگه و شجاعی دو بازیکن ملی پوش فوتبال ایران به جمع تراکتوری ها ملحق خواهند شد. بی شک حضور این دو بازیکن از نظر روحی و روانی نیز تراکتور را در شرایط شخصیتی بسیار بالاتری قرار خواهد داد. این تیم همچنین قصد خرید یک بازیکن خارجی دیگر را نیز دارد.

 

آنتونی استوکس، مهاجم سرشناس تیم تراکتورسازی تبریز برای اولین در بازی هفته دوم این تیم مقابل نساجی مازندران به میدان رفت. استوکس از همان آغاز بازی با دوندگی های فراوان و توپگیری های هوشمندانه خود نشان داد که می توان روی او حساب ویژه ای در خط حمله باز کرد. اوج کار استوکس اما شوت سرکش او در اواخر نیمه اول بود که دور از دستان لک درون دروازه نساجی قرار گرفت. شوت پشت محوطه جریمه استوکس پس از برخورد به دستان دروازه بان حریف در گوشه دروازه جای گرفت تا این مهاجم در اولین بازی خود برای تیم جدیدش گلزنی کند.

 

تراکتورسازی در دو سال اخیر به شدت با مشکل گلزنی مهاجمانش مواجه بوده است. مهاجمان این تیم به خصوص در لیگ سال گذشته به هیچ عنوان نتوانستند انتظارات را برآورده کننده و روی هم کمتر از انگشتان دو دست موفق به گلزنی در کل فصل شدند. استوکس بازیکنی است که در سال های اخیر عملکرد بسیار خوبی در زمینه گلزنی داشته و از او به عنوان ناجی تراکتور در خط حمله یاد می شود. او شروع بسیار موفقی در تراکتورسازی داشت و این امیدواری را در هواداران و کادر فنی تیمش به وجود آورد که در هفته های آینده نیز می توان حساب ویژه ای رویش باز کرد.

 

 

درون دروازه هم تراکتوری ها فروزانی را دارند که با کوهی از انگیزه به تبریز بازگشته است. او که از سال ها پیش با زنوزی ارتباط بسیار نزدیکی داشت اولین خرید تراکتورسازی در لیگ هجدهم بود. فروزان در هفته اول مقابل نفت مسجد سلیمان موفق شد دروازه تیمش را در یک جهنم به تمام معنا بسته نگه دارد. فروزان در بازی دوم مقابل نساجی علی رغم دریافت یک گل، عملکرد رضایت بخشی داشت. تراکتوری ها پس از جدایی اخباری با مشکلات بسیاری در درون دروازه خود مواجه بودند. آنها یک نیم فصل در لیگ فصل گذشته به فرزین گروسیان میدان دادند و یک نیم فصل هم از وجود دروازه بان برزیلی بهره بردند. این دروازه بان اما هیچکدام دوای درد سرخ پوشان فوتبال آذربایجان نبودند. فروزان در این فصل وظیفه بسیار خطیری بر عهده دارد ولی با توجه به شرایط موجود به نظرمی رسد که بتواند به خوبی از پس این وظیفه بربیاید.

 

خط دفاعی تراکتورسازی اما مشکلاتی دارد که باید با گذر زمان امیدوار به بهبود آن باشیم. این بخش از ترکیب تراکتوری ها در عمق خود با صدرصد تغییرات مواجه شده است. این موضوع به خودی خود نشان می دهد که سرخ پوشان برای رسیدن به تعادل در خط دفاعی شان نیاز به چند هفته دارند. یکی از نکات قابل توجهی که در مورد خط دفاعی تراکتورسازی وجود دارد، اظهارات اخیر محسن فروزان دروازه بان این تیم بود که اظهار داشت: " من از 4 دفاع مان راضی هستم آنها بازیکنان بسیار خوبی هستند که از بازی در پشت شان بسیار لذت می برم." این اظهارت نشان می دهد که هماهنگی فنی و روانی خوبی بین این دو خط استراتژیک در تراکتورسازی وجود دارد. بی شک هماهنگی روحی و روانی دروازه بان با مدافعان در کنار عملکرد فنی شان از اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار است که تراکتورِ امسال از آن بهره می برد. سال گذشته اما نوعی بی اعتمادی بین نفرات این دو پست وجود داشت که در نهایت دود آن به چشم کل تیم می رفت.

 

در راس کادر فنی تراکتورسازی فردی قرار دارد که گذشته بسیار پر افتخاری را برای خود ثبت کرده است. جان توشاک در فوتبال اروپا یک مربی کاملا شناخته شده است. اگر چه برخی ها سن او را بالا و افتخاراتش را مربوط به سال های بسیار دور می دانند اما توجه به این نکته که تجربه و دانش فنی، مهمترین فاکتور برای او به شمار می رود می تواند این امید را برای تراکتوری ها به وجود بیاورد که در آینده ای نه چندان دور تیم شان را یک تیم بسیار منسجم خواهند دید. هنوز نمی توان در مورد مسائل فنی در تراکتورِ توشاک صحبت کرد. گذشت حداقل 6 هفته و البته حضور کامل بازیکنان جدید و جا افتادن آنها در ترکیب برای آنالیز کامل عملکرد توشاک نیاز است و دو تساوی هفته های اول و دوم را نمی توان معیار مناسبی برای سنجش این سرمربی صاحب نام دانست.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/27ajo6

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


توشاک: نساجی از ما بهتر بود/ خوش شانس بودیم که یک امتیاز گرفتیم