تاریخ انتشار: 1397/05/19 21:50
کد خبر: 135007

خارجی‌های ارزشمندی که خیلی زود پرسپولیس و استقلال را ترک کردند

مشکل پرسپولیس و استقلال گاهی فقط این نیست که خارجی‌های بنجل می‌خرند، پول‌شان را دور می‌ریزند و بعد به‌خاطر شکایت آنها در فیفا مجبور به پرداخت تاوان می‌شوند.
خارجی‌های ارزشمندی که خیلی زود پرسپولیس و استقلال را ترک کردند

مشکل پرسپولیس و استقلال گاهی فقط این نیست که خارجی‌های بنجل می‌خرند، پول‌شان را دور می‌ریزند و بعد به‌خاطر شکایت آنها در فیفا مجبور به پرداخت تاوان می‌شوند. یک مشکل دیگر این است که بعضا وقتی دری به تخته می‌خورد و چهار بازیکن خارجی نسبتا باکیفیت به این دو تیم می‌آیند، قدر همان‌ها هم به‌خوبی دانسته نمی‌شود و این ستاره‌ها بدون اینکه به اندازه کافی بدرخشند، سرخابی‌ها را ترک می‌کنند. به بهانه جدایی تیام و شاید تا حدی هم جپاروف، می‌شود نیم‌نگاهی به بازیکنان ارزشمند خارجی انداخت که بعد از مدت کوتاهی پرسپولیس و استقلال را ترک کردند و رفتند.

 روبرت ساها: مدافع چپ اهل چک تنها به‌مدت یک فصل در لیگ ششم برای پرسپولیس بازی کرد، اما آنقدر با کیفیت نشان داد که بسیاری از هواداران هنوز هم یادش می‌کنند. ساها در بدو پیوستن به پرسپولیس اضافه وزن داشت و بابت این مسئله به‌شدت تحت فشار انتقادات قرار گرفت، اما رفته رفته نشان داد یک بازیکن تراز اول است. نقطه اوج بازی ساها در پرسپولیس پاس گل هوشمندانه او به مرحوم مهرداد اولادی در داربی بود.

 رینالدو: هافبک پرویی در لیگ نهم در استقلال عضویت داشت و به ندرت از سوی صمد مرفاوی به بازی گرفته می‌شد. او اما بعد از جدایی از جمع آبی‌ها اوج گرفت و به بازیکن فیکس کیه‌وو در سری‌آ ایتالیا تبدیل شد. رینالدو در تیم‌ملی پرو هم به ستاره‌ای درخشان تبدیل شد تا همین مسئله فشار انتقادات را علیه مرفاوی افزایش داد. صمد هنوز هم گاه و بیگاه ناچار است در مورد بازی ندادن به رینالدو به رسانه‌ها توضیح دهد!

 ابراهیم توره: مهاجم سنگالی قاتل دروازه‌ها بود. او در لیگ هشتم به پروژه کهکشانی پرسپولیس پیوست، اما آنقدرها مثمر ثمر نبود و در پایان فصل جدا شد. توره در پرسپولیس حاشیه‌هایی هم داشت؛ از جمله محرومیت عجیبش قبل از داربی که حسابی فضا را علیه او کرد. توره اما بعد از جدایی از پرسپولیس در سپاهان خوش درخشید و تا موناکوی فرانسه هم پیش رفت.

 آسمیر آودوکیچ: داغ جدایی او هنوز بر دل هواداران پرسپولیس است. این دروازه‎بان اهل بوسنی در لیگ یازدهم و در روزهایی به پرسپولیس آمد که تیم‌های لیگ برتری ایران حق جذب دروازه‌بان خارجی را نداشتند. به این ترتیب آسمیر فقط در آسیا برای پرسپولیس بازی کرد و به‌ویژه برابر الهلال عربستان در تهران نمایش بسیار درخشانی ارائه داد. آودوکیچ که شاید بهترین گلر پرسپولیس در نیمه اول دهه 90 بود در پایان همان فصل از جمع سرخپوشان جدا شد. 

 لوکا ماریچ: مدافع اهل کرواسی در لیگ پانزدهم به پرسپولیس پیوست تا جای خالی جلال حسینی را پر کند. طبعا کمتر مدافعی می‌تواند به اندازه جلال برای پرسپولیس موثر باشد، اما در فصلی که ساختار دفاعی پرسپولیس واقعا ویران بود، ماریچ نمایش‌های استاندارد و خوبی داشت. در همین راستا باشگاه در پایان فصل خیلی تلاش کرد قرارداد این بازیکن را تمدید کند، اما او ترجیح داد برای زندگی به اروپا برگردد.

 عادل شیحی: هافبک مراکشی بین دو نیم‌فصل لیگ پانزدهم با قراردادی فقط به ارزش 80 هزار دلار به استقلال پیوست. با این وجود او در دقایقی که به میدان رفت به وضوح نشان داد بازیکن باکیفیتی است. خیلی‌ها عقیده دارند یکی از دلایل شکست چهار گله استقلال برابر پرسپولیس در داربی برگشت آن فصل، مصدومیت و تعویض زودهنگام عادل شیحی بود. این بازیکن تا زمانی که در میدان حضور داشت بسیار موثر عمل کرد، اما بعد از تعویض او به‌نوعی استقلال از هم پاشید. البته شیحی در پایان همان فصل از استقلال جدا شد و البته به‌خاطر شکایت او از استقلال، این باشگاه از نقل‌وانتقالات محروم شد تا خاطره بدی از شیحی در ذهن هواداران باقی بماند.

 مامه تیام: یک خرید استثنایی برای استقلال که جدایی تراژیکی داشت. موضوع تازه‌تر از آن است که نیازی به بازگویی داشته باشد. استقلال با گل‌های تیام قهرمان جام حذفی شد و به جمع هشت تیم برتر آسیا رسید، اما وجود یک بند اضافی در قرارداد این بازیکن باعث شد الماس سنگالی بعد از 6 ماه بازی، به‌راحتی از کف آبی‌ها بیرون برود.
 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4dvavw

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


دلخوری کاپیتان‌های پرسپولیس از وضعیت موجود/ نعمتی تغییر پست میدهد