تاریخ انتشار: 1397/05/20 08:41
کد خبر: 134974

لیگ هجدهم|تحلیل و بررسی استقلالِ رویایی 19 مرداد

استقلال تهران در برابر تراکتورسازی نمایش خیلی خوبی داشت.
لیگ هجدهم|تحلیل و بررسی استقلالِ رویایی 19 مرداد

هفته سوم رقابت هی لیگ برتر فوتبال ایران به اتمام رسید و در یکی از حساس ترین دیدارها استقلال تهران موفق شد جمعه شب تیم فوتبال تراکتورسازی را در وزشگاه آزادی با سه گل شکست دهد و به اولیم برد این فصل خود دست پیدا کند.

شاگردان وینفرد شفر در این دیدار نمایش بسیار خوبی داشتند و کاملا سوار بر تیم حریف بودند و موفق شدند چهارمین برد خود در تهران و ششمین برد خود در کل تقابل های لیگ برتری را در برابر پرورها جشن بگیرد.

در ادامه خط به خط نگاهی به ترکیب استقلال و عملکرد بزایکنان این تیم خواهیم انداخت:

دروازه:

مهدی رحمتی در یکی از آرام ترین شبهای فوتبالی اش 101 امین کلین شیت خود را در مسابقات لیگ برتر به ثبت رساند. رحمتی در طول جریان مسابقات دو سه بار بیشتر به زحمت نیفتاد و در هیچ کدام هم کم نیاورد تا حالاحالا ها گلر فیکس آبی پوشان باشد.

دفاع:

محمد دانشگر به دلیل کارت قرمزی که در بازی قبل از داور مسابقه گرفت این بازی را با تراکتور از دست داد و به جای او در بازی با تراکتور نوبت به آرمین سهرابیان رسید تا در کنار پژمان منتظری زوج خط دفاعی را تشکیل دهد. هر دو بازبکن با هماهنگی بالا و تلفیقی از نیروی جوانی و تجربه بازیکنان تراکتور از جمله مهاجم این تیم آنتونی استوکس را کنترل کردند. سهرابیان در بازی قبل دفاع چپ بود و روی یکی از گل های تیمش تاصیر فراوانی داشت.

فرشاد محمدی مهر مانند بازی در فولادشهر مدافع راست بود و میلاد زکی پور هم یک خط عقب آمده بود و در پیت اصلی اش به بازی گرفته شد. زکی پور با نفوذ های گاه و بیگاه خود و همچنین ارسال های خطرناکش حسابی خطرساز شده بود اما محمدی مهر ترجیح می داد به دلیل نفوذهای پرشمار وریا عقب بماند و جای او را پرکند.

هافبک:

فرشید باقری و علی کریمی روز به روز باهم هماهنگ تر می شوند. علی کریمی بازی دوم با سوم غیر قابل مقایسه است. شماره 6 آبی ها که کمی نسبت به باقری هجومی تر بود با پاس های خود و همچنین میدان داری و توپ پخش کردن فوق العاده اش یکی از خوب های استقلال بود. رد پای علی کریمی روی گل دوم استقلال به وضوح دیده می شد. در کنار او فرشید باقری مرد اول میانه میدان بود. کسی بر سر تمام صحنه ها حاضر بود و در همگی نبردهای تک به تک برنده شد. با بازیخوانی کم نظیرش یک برنده تمام عیار بود و با پاس های دقیقش هم تیمها را به خوبی راه می انداخت. باقری یکی از بهترین هیا مسابقه بود.

جلوتر از این دو بازیکن وریا غفوری و فرشید اسماعیلی بودند. ابتدا از گلزن آبی ها شروع کنیم. بازیکنی که بعد از رفتن دانشگر به ترکیب اصلی برگشت و خصوصوا در نیمه دوم و قبل از تعویضش تراکتوری ها را اذیت کرده بود. اسماعیلی وقتی توپ داشت با سرعت بالایش و همچنین تکنیک فراوانش دفاع حریف را بهم می ریخت. او یک پاس گل در نیمه اول داد و در نیمه دوم هم با یک شوت بیرون پای عالی، تیر خلاص را به پیکره تیم توشاک وارد کرد. او وقتی توپ نداشت هم مانند یک جنگجو بر سر تصاحب هر توپ مبارزه می کرد و کم نمی آورد. اما وریا. دیگر همه به درخشش او عادت کرده ایم و این یک اتفاق عادی است. وریا در پست هافبک راست کاملا جا افتاده و خصوصا در نیمه نخست توانست با حرکاتش سمت چپ تراکتور را مستاصل کند و آنها را تسلیم کند. وریای این روزهای استقلال خواستنی ترین وریا ی ممکن برای هر هوادار، مربی و هم تیمی است.

مهاجم:

زوج روح الله باقری جواب داد. همین یک خط پیغام فوق العاده ای برای استقلالی ها بود و هست. تبریزی با شماره 11 اولین بازی اش را انجام داد و یک گل زیبا زد تا مانند فصل پیش دروازه تراکتور را باز کرده باشد. روح الله باقری هم روی گل اول تاثیر اصلی را داشت.

هر دو نفر بی امان دویدند. روی گل سوم هر دو نفر با پرسی سنگین توپ را گرفتند و به اسماعیلی سپردند تا حساب کار سه بر صفر شود. هر دو تمام توان خحود را گذاشتند تا این بار دیگر تراکتور، پیکان نشود و از دست آنها در نرود. بی تردید این روح الله باقری آماده و مرتضی تبریزی گلزن می توانن حرف های زیادی برای گفتن داشته باشند. باقری به دنبال زدن اولین گلش خواهد بود و تبریزی هم می خواهد به تعداد گل های زده خود بیفزاید.

 

تعویض ها:

الحیجی گرو به جای وریا غفوری به زمین آمد و در حدود سی دقیقه ای که به بازی گرفته شد بیشتر در پست غیر اصلی و پشت مهاجم بازی کرد و فقط چند دقیقه به خط حمله رفت. هنوز نمی توان درباره کیفیت گرو نظر داد و باید صبر کرد.

دیگر بازیکن تعویضی خسرو حیدری بود. خسرو حالا دیگر فرصت حضور در ترکیب اصلی را از دست داده است. زوج محمد مهر و وریا او را نیمکت نشین کرده است. با این حال شماره 2 باتجربه آبی ها خوب دوید و موثر ظاهر شد.

در نهایت مارکوس نئومایر. شماره 7 پرتتوی آبی ها که چندان به بازی گرفته نشد و در آن چند دقیقه هم واقعا نمی توان گفت که با خرید خوبی روبرو شده ایم یا بد.

علی ای حال استقلال تهران بازهم مانند فصل قبل اولین برد خود را در هفته سومجشن گرفت اما باید دید سرنوشت شفر هم مانند منصوریان خواهد شد یا اتفاق دیگری رخ می دهد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/27an9e

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


شفر برنده نبرد پیرمردها؛ پیروزى قاطعانه استقلال مقابل تراکتور