تاریخ انتشار: 1397/05/22 11:58
کد خبر: 134688

درآمدزایی ذوب آهن در نیم فصل؛ اینبار پرسپولیس بازیکن میخواهد

اگر‌ فردی ‌عادی باشیم، برداشت‌مان از حضور علیرضا حقیقی در باشگاه پرسپولیس، دریافت همان طلبی است که سال‌ها خاک خورده و هر از چند گاهی دروازه‌بان سابق تیم ملی پیگیری‌اش می‌کند.
درآمدزایی ذوب آهن در نیم فصل؛ اینبار پرسپولیس بازیکن میخواهد

طلبی که این بار هم بهترین بهانه برای فرار از شایعه‌هایی است که کنار نام پرسپولیس و علیرضا حقیقی وجود دارد. بحث رسانه‌ای اما همین شایعه‌ها است. آن هم در روزهایی که حقیقی بازیکن آزاد است و البته بحث جدایی علیرضا بیرانوند از پرسپولیس هم شنیده می‌شود

علیرضا یک فصل را با پیراهن اسکیلستونا در لیگ سوئد بازی کرد و سپس در زمستان 96 از این تیم جدا شد.

بعد از پایان یک فصل طاقت فرسا و سقوط به دسته پایین‌تر یا‌ همان سوپرتان حقیقی با پیشنهاد تمدید قرارداد مواجه شد، چون یکی از ستاره‌های این تیم بود و نشان داد که اگر بازی کند می‌تواند قابلیت‌های خود را نشان بدهد.

دروازه‌بان تیم ملی ایران در جام جهانی 2014 البته ترجیح داد به پیشنهاد بازی در دسته دو سوئد پاسخ منفی بدهد.

 او تلاش کرد در نقل و انتقالات زمستانی با تیمی جدید به توافق برسد و با حفظ آمادگی به جام جهانی برود اما هیچ یک از این اتفاق‌ها رخ نداد.

علیرضا بدون تیم ماند یا بهتر بگوییم با هیچ باشگاهی به توافق نرسید تا امروز که همچنان صحبت از بازگشت او به پرسپولیس و یا ادامه حضورش در اروپا و احتمال امضای قرارداد با لاریسا در یونان وجود دارد.

حقیقی البته چندان مورد توجه برانکو قرار ندارد. این را می‌توانیم از زبان پندار خمارلو در گفت و گو با تسنیم بشنویم: «باشگاه بدون هماهنگی با برانکو بازیکنی را جذب نمی‌کند. پرسپولیس پیشنهادی به علیرضا حقیقی نداده و مذاکره‌ای هم با این دروازه‌بان انجام نشده. فکر نمی‌کنم او در فهرست بازیکنان مورد نظر برانکو باشد.»

این یعنی حقیقی فکر بازگشت به پرسپولیس را از سر خود خارج کند و به تلاش برای انتخاب تیمی دیگر ادامه بدهد. تیمی که می‌توانست سایپا باشد اما دلیل تعلل حقیقی را نه ما می‌دانیم و نه علی دایی که برای جذب او اقدام کرده بود.

علیرضا به‌عنوان یک دروازه‌بان آزاد، همچنان به فکر بازی در اروپا است و در غیر اینصورت، به نظر می‌رسد او در نهایت به حضور در سایپا رضایت بدهد، پیراهن نارنجی بپوشد و جانشین محمدرضا اخباری شود.

پرسپولیس و برانکو البته به گزینه‌های جانشینی بیرانوند نیز فکر می‌کنند که جدی‌ترین آنها محمدرشید مظاهری است. دروازه‌بان ذوب‌آهن که در تابستان 96 مورد توجه پرسپولیس قرار گرفت، با مدیران این باشگاه مذاکره کرد اما در نهایت موفق نشد‌‌ رضایتنامه خود را دریافت کند.

مظاهری در روزهایی با پرسپولیس مذاکره کرد که چند باشگاه از ترکیه، خواهان جذب علیرضا بیرانوند و انتقال او به این کشور بودند.

مظاهری یک فصل دیگر با ذوب‌آهن قرارداد دارد. یعنی او تا پایان لیگ هجدهم بازیکن ذوب‌آهن است و بعد از آن و به‌عنوان بازیکن آزاد می‌تواند با باشگاهی دیگر قرارداد امضا کند.

 سعید آذری نشان داده از فروش ستاره‌های ذوب‌آهن به فکر درآمدزایی است. نمونه‌اش مرتضی تبریزی که به استقلال آمد و ذوب‌آهن سودی در حدود یک میلیارد و 800 میلیون تومان بابت صدور رضایتنامه او به جیب زد.

دروازه‌بان تیم ملی و باشگاه ذوب‌آهن هم با این روش و در نیم فصل می‌تواند جدا شود و پیراهن پرسپولیس را بپوشد. همان نیم فصلی که قرار است از راه برسد و علیرضا بیرانوند به لیگ ترکیه برود. در قرارداد جدید بیرانوند نیز ‌بندی وجود دارد که او با پرداخت 600 هزار دلار می‌تواند رضایتنامه بگیرد و با باشگاهی جدید به توافق برسد.

گفته می‌شود پرسپولیس بخشی از این پول را برای دریافت رضایتنامه مظاهری هزینه می‌کند و باقی آن را پس انداز. آنوقت یک دروازه‌بان از تیم ملی را می‌فروشد و دروازه‌بانی دیگر را جذب می‌کند.

اتفاقی که قرار بود حتی همین ابتدای فصل رخ بدهد اما بیرانوند در پرسپولیس ماند و مظاهری هم در ذوب آهن تا انتقال این دو دروازه‌بان به تیم‌های جدید خود، حداقل نیم فصل به تأخیر بیفتد.

حرف برانکو هم همین است: « مظاهری به جای بیرانوند.‌» او روی حقیقی حداقل به‌عنوان گزینه نخست حساب باز نکرده و تنها زمانی برای جذب او اقدام می‌کند که ناچار باشد. ناچار به جذب دروازه‌بانی که نه مشکل رضایتنامه داشته باشد و نه پول آنچنانی بخواهد. یکی مثل علیرضا حقیقی که همیشه در آب نمک خوابیده است..

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4ppglr

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


مظاهری: یادت نرود پرسپولیس تیم بزرگی است
خوش و بش همشهری‌های ملی‌پوش و سرخپوش