تاریخ انتشار: 1397/05/22 15:36
کد خبر: 134663

ترابی در مظان تخلف؛ تراکتورسازی در مظان اتهاماتی بزرگ‌تر

یکی از جنجالی‌ترین پرونده‌های این روزهای فوتبال ایران شکایت باز تراکتورسازی از مهدی ترابی است. مهدی ترابی که فعلا در سایپا بازی می‌کند اما برای آینده با پرسپولیس قرارداد دارد.
 ترابی در مظان تخلف؛ تراکتورسازی در مظان اتهاماتی بزرگ‌تر

 خبرآنلاین نوشت: «مهدی ترابی این قدر برای کارلوس کی‌روش مهم بود که در لیست خواسته‌های اساسی‌اش برای تمدید قرارداد با ایران قرار گرفت. او مشکل خدمت داشت مثل ۶ نفر دیگر. سال قبل فکر می‌کرد رفتن به خدمت بعد از جام جهانی یک گام بلند برای حل مشکلاتش در زمان جام ملت‌های آسیاست.

برای همین برگه اعزام به خدمت گرفت و اردیبهشت ماه و قبل از جام جهانی با مصطفی آجورلو توافق کرد و قرارداد نوشت تا این فصل را در تبریز بازی کند. آن زمان نه تراکتور را فروخته بودند و نه خبری از این دعواهای سربازی بود. همه چیز قرار بود بر مدار قانون قدیمش طی شود.

آجورلو که رفت و تراکتور را که فروختند، او فکر می‌کرد توافق‌شان با حاجی فوتبالی هم تمام است، پس همان طور که تا آن لحظه خبر را از مدیران سایپا پنهان کرده بود، باز هم چیزی نگفت. سایپایی‌ها هم با هیجان ستاره‌شان را که ترانسفر نشده بود به پرسپولیس فروختند. مدیر پرسپولیسی و سرمربی سرشناس پرسپولیسی سایپا، کلی هم با این قرارداد پز دادند که پولی درخور نصیب تیم‌شان شده است.

شرایط اما آن طور که ترابی فکر می‌کرد پیش نرفت. الیاسی، سرپرست وقت تراکتورسازی و مالک جدید تیم برگه قرارداد او با تیم‌شان را رو کردند و شکایت داشتند که ترابی حق آنهاست و سایپا نمی‌توانسته او را به تیم دیگری بفروشد!

البته آنها اصلا نمی‌دانستند با شرایطی که حق جذب بازیکن ندارند، خریدن بازیکن تیم دیگر جرم است ولی این جرم را نه فقط تراکتورسازی که انگار ترابی هم انجام داده بود. این اما فقط یک تخلف نبود. ترابی باید به عنوان بازیکن-سرباز به تیم تبریزی می‌رفت اما چرا قراردادش شامل رقمی نجومی شده بود؟ قرارداد مهدی با این تیم ماهیانه ۱۵۰ هزار تومان بود اما در پیوستش یک پاداش ۸۵۰ میلیون تومانی در نظر گرفته شده بود!

این در تضاد با قوانین نظام وظیفه بود که از ۴ سال قبل مدام شعار می‌دادند بازیکنان - سرباز اندازه بقیه سربازان عادی پول می‌گیرند! این اتفاق اما نیفتاده بود. ترابی برای این ۸۵۰ میلیون از تبریزی‌ها چک هم گرفته بود؛ چک‌هایی که خودش می‌گوید برگشته اما در اختیار مدیربرنامه‌هایش بوده است و حالا مشخص نیست تحویل تراکتورسازی شده‌اند یا نه.

در این شرایط یعنی ترابی در مظان تخلف قرار دارد و تراکتورسازی در مظان اتهاماتی بزرگ‌تر.

سال قبل و در نیم‌فصل ذوب آهن و پدیده که ۶ یارشان را تراکتورسازی یکباره از آنها گرفت و سرباز کرد، اعتقاد داشتند این تیم یاران‌شان را با پول و قرادادهایی از این دست که حالا برای ترابی لو رفته، هوایی کرده است ولی این اعتراض به جایی نرسید چون آنها به سند نرسیدند حالا ولی این یک سند قطعی از ترابی است که رو شده. با این شرایط باید دید کمیته تعیین مقررات لیگ برتر در بررسی چنین پرونده پیچیده‌ای چه رایی صادر خواهد کرد؟

این پرونده البته ارتباطی به پرسپولیس ندارد. سایپا هم تیمی است که در هر صورت باید غرامت بگیرد و در مقام ضرر دیده است اما آن چه بغرنج شده، پرونده تیم تبریزی و شخص بازیکن است. اگر مشخص شود ترابی تخلف داشته تا ۴ ماه ممکن است محروم شود و مجازات تراکتورسازی می‌تواند سختگیرانه‌تر باشد.

تیم جدید مالکین البته تخلفی نداشتند اما یک تخلف طولانی‌مدت در جذب سربازها پروسه‌ای است که خود ستاد کل خارج از فوتبال می‌تواند برای متخلفین راه بیندازد و از آنها بازخواست کند.»

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2omepo

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


ذوالفقارنسب: سیامک نعمتی آینده درخشانی خواهد داشت