تاریخ انتشار: 1397/05/22 17:40
کد خبر: 134645

لژیونر شدم تا دوباره به پرسپولیس برگردم

مهاجم اسبق پرسپولیس درباره جو هواداران در ورزشگاه های اروپا گفت: جو هواداری اینجا متفاوت است

یکی از کم سروصداترین لژیونر‌های فوتبال ایران شهاب زاهدی است. مهاجم اسبق پرسپولیس که فصل قبل به یک باره تصمیم گرفت برای ادامه فوتبالش به اروپا برود و کشور ایسلند را برای این امر انتخاب کرد. این بازیکن ۲۳ ساله و ملایری درباره آخرین وضعیتش در تیم IBV وست منیجر و همچنین بازگشتش به پرسپولیس و ادامه فوتبالش صحبت کرد که در ادامه متن این گفتگو را می‌خوانید:

*ابتدا صحبتمان را از بازی آخر در هفته شانزدهم آغاز می‌کنیم. جایی که موفق شدید با دو گل از سد تیم رده پنجمی بگذرید که اسم بسیار سختی هم داشت. اسم این تیم چگونه تلفظ می‌شود؟

بله. همانطور که گفتید اسم تیم واقعا سخت است و حتی خود اینجا هم مخفف آن را می‌گویند و این تیم را "هفو" صدا می‌کنند. این تیم یکی از بهترین و قدیمی‌ترین تیم‌های فوتبال ایسلند است که توانستیم آن‌ها را شکست بدهی.

*۷۳ دقیقه در زمین حضور داشتی و در نهایت برد بسیار حیاتی را به دست آوردید.

همانطور که گفتم هفو تیم بسیار خوبی است که از لحاظ امکانت مالی هم با ما خیلی متفاوت است. دفاع وسط آن‌ها در لیگ چین و سوئد جزو بهترین‌ها بوده است. پارسال در نیم فصل دوم هم مقابل این تیم بازی کردم و با اینکه تیممان شکست خورد، اما من به آن‌ها گل زدم. این بار اتفاقا فشاری که هفو بر روی تیم ما آورد بیش از دفعه قبل بود، اما توانستیم خیلی خوب آن‌ها را کنترل کنیم و از موقعیت هایمان استفاده کنیم. حالا با این برد تیم هشتم جدول هستیم و با توجه به اینکه تیم پایین ما این هفته با صدرنشین جدول بازی دارد احتمالا در همین رده باقی می‌مانیم.

لژیونر شدم تا دوباره به پرسپولیس برگردم

*برسیم به خودت. از وضعیتت در این فصل بگو. در رسانه‌ها نیستی و فقط می‌دانیم که ۴ گل زدی و جزو بهترین‌های تیمت بوده ای.

بله. من در رسانه‌ها زیاد نیستم و تمرکزم را بر روی کار خودم گذاشته بودم. اسکلت اصلی تیم ما جدا شده بودند و نفرات جدیدی که به تیم آمدند نیاز به زمان داشتند. به همین دلیل ما فصل را خوب شروع نکردیم و من هم بعد از حضور در بازی اول، دو سه هفته‌ای روی نیمکت بودم و تا هفته دهم هم گل نزدم، اما از آن زمان به بعد هم شرایط خودم و هم وضعیت تیم بهتر شد و در حدود ۵ هفته موفق شدم ۴ گل به ثمر برسانم و به وضعیت ایده آل قبلی ام برسم. ما خیلی مدعی بودیم، اما مصدوم‌ها و نفراتی که از تیم رفتند شرایط را دشوار کرد. حالا اوضاع بهتر است و باید در شش هفته باقی مانده بهترین نتایج را کسب کنیم.

*درباره آینده خودت بگو. دوست نداری به ایران برگردی؟ پیشنهادی از ایران یا کشور‌های دیگر برای بازی نداشتی؟

فعلا که قصد بازگشت به ایران را ندارم و می‌خواهم در اروپا به فوتبالم ادامه بدهم تا به امید خدا به خواسته‌ها و هدف‌هایی که برای خودم متصور شده ام برسم وگرنه چند پیشنهاد از ایران و کشور‌های دیگر برای من بود که به آن پاسخ منفی دادم. ترجیح دادم در اینجا بمانم تا هم بیشتر بازی کنم و هم بیشتری تجربه کسب کنم. زمانی که واقعا وقتش رسید بهترین تصمیم را بگیریم. این لیگ واقعا دیده می‌شود و خروجی هایش به لیگ‌های معتبر است. سن من پایین نیست، اما می‌خواهم تصمیمی بگیرم که پیشرفت داشته باشم و جوری نباشد که دوباره بخواهم برگردم و موفقیتی در ادامه به وجود نیاید. ان شالله اگر روزی خواستم برگردم حتما در ایران فقط برای پرسپولیس بازی می‌کنم.  

*از پرسپولیس حرف زدی و همواره نشان دادی که هوادار سرسخت این تیم هستی ولو عضوی از این تیم نباشی. از اوضاع پرسپولیس خبر داری؟

بله. من پیگیری اخبار هستم. خدا را شکر الان تیم هم خوب بازی می‌کند و هم نتیجه می‌گیرد و جای خالی نفراتی که رفتند حس نمی‌شود. امیدوارم بهترین نتایج رقم بخورد و بازهم قهرمانی به بار بیاید. فکر می‌کنم با توجه به روند لیگ و همچنین نفراتی که قرار است در نیم فصل دوم اضافه شوند این اتفاق شدنی و بسیار محتمل است.

*ایسلند هم مثل ایران در جام جهانی حضور داشت. البته ایسلند برای اولین بار به این رقابت‌ها قدم می‌گذاشت. می‌خواهم بدانم رفتار مردم ایسلند بع از حذف تیمشان به چه شکل بود و آیا آن‌ها انتظار نداشتند که بعد از درخشش در یورو ۲۰۱۶، این بار در جام جهانی هم از گروهشان صعود کنند؟

قبل از اینکه جام جهانی شروع شود مردم می‌دانستند که ایسلند قرار نیست شگفتی ساز شود. بین جام جهانی و یورو تفاوت‌های بسیاری است. بعد از جام جهانی آن‌ها خیلی ریلکس بودند و استقبال خوبی هم به عمل‌آوردند، اما مسلما برای دوره بعدی انتظارات مردم بیشتر خواهد شد.

لژیونر شدم تا دوباره به پرسپولیس برگردم

*زندگی در ایسلند چگونه است؟ زبان خیلی سختی دارند  و شرایط آب و هوایی هم با ایران متفاوت است. نظر خودت در این باره چیست؟

اینجا واقعا زبان سختی دارند، اما برای زندگی به نظرم بهترین جایی است که ساخته شده. شرایط و امکانات همه چیز فوق العاده است و تنها ایراد اینجا هوای سردش است. درباره صحبت کردن هم اینجا همه انگلیسی صحبت می‌کنند و من هم به همین شکل با آن‌ها انگلیسی حرف می‌زنم و مشکلی وجود ندارد.

*یکی از معضلات بزرگ فوتبال ایران در این روز‌ها بحث درگیری هواداران تیم‌های مختلف باهم و همچنین با بازیکنان است. می‌خواهم بدانم در فوتبال ایسلند هم چنین اعتراض‌هایی و دریگیری‌هایی هست یا خیر؟

من خودم اتفاقا در همین دنیای مجازی دیده ام که اتفاقات خوبی در استادیوم‌های کشورمان رخ نمی‌دهد و مردم شعار‌های قومیتی می‌دهند و باهم رفتار خوبی ندارند. ولی واقعا اینجا اصلا شرایط اینطور نیست. حتی من تا به حال ندیدم بازیکنی تشویق شود. تحت هر شرایطی تیم تشویق می‌شود. حتی اگر اسطوره آن باشگاه یا حتی کشور هم باشید به تنهایی تشویق نمی‌شوید و بازی بولد نخواهد شد. از طرفی با اینکه ابتدای فصل بد نتیجه گرفته بودیم، اما هواداران همیشه حامی ما بودند و فقط می‌خواستند تا همچنان تلاشمان را بکنیم تا به روند خوب برگردیم و حتی یک بار هم بی احترامی نشنیدیم.

*در لیگ ایسلند بازیکن مشهور و شناخته شده‌ای در حال حاضر بازی می‌کنند که بخواهی به آن اشاره کنی؟

در حال حاضر بازیکن خیلی مشهور به گوشم نخورده است. البته بزایکن داریم که از لیگ‌های خوب به اینجا آمده باشند. مثلا مهاجم کنار دست من در تیم هانوفر بازی کرده و مدتی هم برای شالکه بازی می‌کرد و عضو تیم ملی ایسلند هم بوده است. از او چیز‌های زیادی یاد می‌گیرم. چندین سال قبل دیوید جیمز دروازه بان نام آشنای تیم ملی انگلستان که در سه جام جهانی حضور داشته سال‌های آخر فوتبال خود را در تیم ما گذراند.

*تو هم در لیگ برتر ایران بازی کردی و هم لیگ ایسلند. سطح کدام یک از این دو لیگ بالاتر از دیگری است؟

به نظر من سطح لیگ اینجا با ایران قابل مقایسه نیست چرا که لیگ اینجا بسیار فیزیکی است. کمتر کار فردی در آن مشاهده می‌شود و همه متکی به بازی تاکتیکی هستند. اما در ایران فضا برای انجام بازی انفرادی بیشتر است. اما اگر بخواهم به صورت کلی بگویم باید به عرضتان برسانم که سطح دو لیگ باهم برابر است.

*به عنوان سوال آخر شما در تیمتان بازیکنان ایرانی دیگری هم دارید. درباره این بازیکنان صحبت کن.

بله. سه بازیکن ایرانی دیگر به جز من در IBV  بازی می‌کنند که البته فعلا  نتوانسته اند در مسابقات اصلی به میدان بروند، اما ان شالله از انتهای همین فصل یا آغاز فصل بعد شاهد حضور آن‌ها در بازی‌های اصلی خواهیم بود. دو تا از این نفرات ایمان و احسان سربازی هستند که دو قلو به حساب می‌آیند و ما باهم حدود ۸ سال است که رفیق هستیم و در تیم‌های مقاومت و پرسپولیس هم تیمی بودیم. این دو بازیکن در راه آهن هم بازی کردند. بازیکنی به نام پارسا زمانیان هم ابتدای فصل اضافه شد و خدا را شکر شرایط خوبی دارد. 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2xpwyl

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


نفت مسجد سلیمان رقیب سرسخت پرسپولیس