تاریخ انتشار: 1397/05/22 20:44
کد خبر: 134625

دغدغه شیرین یا دردسر تلخ شفر؟!

دغدغه شیرین یا دردسر تلخ شفر؟!

تیم استقلال در هفته سوم لیگ برتر با ارایه یک بازی بی‌نقص و نمایش دلپذیر مقابل تراکتورسازی تبریز و ستاره‌های چند میلیاردی‌اش، قاطعانه پیروز حساس‌ترین دیدار هفته شد. پس از بازی کارشناسان و رسانه‌ها در ستایش عملکرد خوب آبی‌ها و تدابیر وینفرد شفر مطالبی بیان کردند و حتی برخی مدعی شدند استقلال با ادامه این رویه قهرمان لیگ می‌شود!

نکات مهم دیدار استقلال- تراکتورسازی عملکرد خوب مرتضی تبریزی خرید جدید آبی‌ها، درخشش فرشید اسماعیلی و فرشید باقری و کلین‌شیت رحمتی و مدافعان استقلال بود. البته عملکرد اکثر بازیکنان استقلال خوب بود به طوری که شفر گفت مگر دیوانه‌ام بگویم تیمم خوب نیست! همین جمله کافی است که میزان رضایت مرد آلمانی از آبی‌ها را بسنجیم. مرد سختگیر آلمانی البته تاکید کرد که تیمش به زمان بیشتری برای بهتر شدن نیاز دارد با این حال به نظر می‌رسد او ترکیب اصلی‌اش را پیدا کرده و این بدان معناست که بازیکنان تازه‌وارد یا آن‌هایی که مصدوم هستند و چند هفته دیگر به تیم اضافه خواهند شد کار بسیار دشواری برای فیکس شدن و حتی بازی کردن دارند.

زمانی که استقلال امید ابراهیمی، سیدمجید حسینی، سرور جپاروف و مامه تیام را از دست داد نگرانی شدیدی بر اردوی آبی‌ها و هواداران آن‌ها حاکم شد. اما حالا و با خریدهای خوب مدیریت جدید استقلال این نگرانی نه تنها برطرف شده بلکه جای خالی آن‌ها هم احساس نمی‌شود. حالا آبی‌ها و شفر با یک دغدغه شیرین مواجه هستند؛ دغدغه‌ای که اگر به خوبی مدیریت نشود قطعا برای استقلال پرستاره حواشی زیادی درست خواهد کرد. کافی است تا نگاهی به لیست بازیکنان شاخص استقلال که به دلایل مختلف هنوز فرصت بازی پیدا نکرده‌اند بیندازیم تا صحت این ادعا تایید شود. داریوش شجاعیان، روزبه چشمی، محسن کریمی، سیدحسین حسینی، طارق همام، علی قربانی و جابر انصاری به اضافه مارکوس نویمایر و الحاجی گرو که برای دقایقی کوتاه مقابل تراکتورسازی بازی کردند، بازیکنانی هستند که با موفقیت ترکیب فعلی کار دشواری برای ورود به ترکیب اصلی دارند. هرچند استقلال به خاطر حضور در 3 جبهه و احتمال صعودش به مراحل بالاتر لیگ قهرمانان آسیا باید با نیمکت پر و پیمان به میادین برود اما اگر شفر نتواند لیست بیرون مانده را مدیریت کند حاشیه مثل خوره به جان استقلال خواهد افتاد. بازیکنانی که به آن‌ها اشاره شد همگی مدعی فیکس بودن هستند و نیمکت‌نشینی باعث خواهد شد آن‌ها زبان به گلایه و اعتراض باز کنند در این صورت شفر باید با درایت و سیاست صحنه را مدیریت کند درست مثل فصل گذشته که مرد باتجربه آلمانی معضل قفس توری و 2 مدعی برجسته آن را حل کرد به طوری که هم حسینی هم رحمتی همواره برای بازی آماده و با انگیزه بودند و حواشی دروازه مثل سال‌های گذشته به استقلال آسیب نزد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/369779

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


پیروزی یک نیمه‌ای استقلال مقابل تراکتورسازی