تاریخ انتشار: 1397/05/23 17:51
کد خبر: 134505

قهرمانی پرسپولیس در سوپر جام قطعی شد

عدم ارسال اعتراض رسمی از سوی مدیران استقلال، قهرمانی سرخ ها در سوپرجام را قطعی کرد.
قهرمانی پرسپولیس در سوپر جام قطعی شد

علیرضا صالحی، رئیس کمیته استیناف هفته گذشته به خبرورزشی گفته بود پرونده سوپرجام به دست آن‌ها نرسیده است! حالا مشخص شده باشگاه استقلال در موعد مقرر به رأی اعتراض نکرده است؛ بنابراین پرونده از سوی کمیته انضباطی مختومه اعلام و قهرمانی تیم پرسپولیس در سوپرجام قطعی شد. جالب اینکه باشگاه استقلال اصرار دارد که ثابت کند به رأی صادره اعتراض کرده! و پرونده باید توسط کمیته استیناف بررسی شود. اسماعیل حسن‌زاده در این‌باره به صراحت اظهار نظر کرده است. او می‌گوید: باشگاه استقلال اگر مدرکی دال بر اعتراض به رأی صادره از سوی کمیته انضباطی در موعد مقرر دارد، ارائه نماید!

جالب اینکه بدانید یکی، دو روز بعد از صدور رأی کمیته انضباطی باشگاه استقلال دچار تغییرات مدیریتی شد. افتخاری از سمت خود استعفا کرد و بعد از چند روز امیرحسین فتحی عهده‌دار مدیریت باشگاه شد. احتمالاً در این چند روز باشگاه استقلال فراموش کرده بود به رأی صادره اعتراض کند. آنچه مسلم است سازمان لیگ برتر برنامه‌ای برای برگزاری بازی سوپرجام ندارد حتی اگر رأی رکن قضایی فدراسیون فوتبال این‌چنین باشد. پیش‌تر سعید فتاحی، رئیس کمیته مسابقات گفته بود امکان برگزاری سوپرجام در تاریخی به جز ۲۹ تیر را نداریم! چون تقویم فشرده بازی‌ها به ما چنین اجازه‌ای را نمی‌دهد!

صرف‌نظر از حواشی به وجود آمده در مورد این بازی، عدم اعتراض باشگاه استقلال به رأی صادره از سوی کمیته انضباطی در نوع خود جالب است. البته در سال‌های گذشته به دفعات شاهد اشتباهات فاحش بخش حقوقی باشگاه‌ها بودیم. در آخرین پرونده باشگاه پرسپولیس در مکاتبه با دادگاه بین‌المللی ورزش به جای اینکه شاکی را خود معرفی نماید، باشگاه ریزاسپور را شاکی معرفی کرد و به همین خاطر پرونده به فیفا برگشت و تیم پرسپولیس همچنان در استفاده از پنجره تابستانی محروم ماند. واقعیت این است که خیلی از باشگاه‌های ما آیین‌نامه انضباطی را نمی‌دانند و به قوانین بین‌المللی هم ناآگاهند! بنابراین اعتراض نکردن باشگاه استقلال به رأی صادره از سوی کمیته انضباطی چیز تازه‌ای نیست.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2alkrl

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


علت عجیبی که ممکن است باعث لغو سوپرجام شود!