تاریخ انتشار: 1397/05/24 09:41
کد خبر: 134433

لیگ هجدهم از نگاه کارشناس فوتبال؛فاجعه آمیز بود!

کارشناس فوتبال کشورمان وضعیت لیگ برتر در سه هفته ابتدایی را فاجعه‎آمیز دانست، اما از روحیه بالای برانکو و همچنین نمایش‎‏های خوب استقلال تمجید کرد.
لیگ هجدهم از نگاه کارشناس فوتبال؛فاجعه آمیز بود!

 امیر حاج رضایی درباره اتفاقات رخ داده در سه هفته نخست لیگ برتر و کیفیت بازی‎ها، اظهار داشت: وضعیت لیگ برتر در سه هفته ابتدایی فاجعه‎آمیز بود. مسائلی که در سکو‌ها رخ داد، مسائل فنی داخل زمین را تحت‌الشعاع خودش قرار داد. بازی زیبای استقلال – تراکتورسازی هم به‌خاطر اتفاقاتی که روی سکو‌ها افتاد، دیده نشد. متاسفانه وضعیت بدی را در ورزشگاه آزادی تهران و غدیر اهواز شاهد بودیم.

 

وی با اشاره به وضعیت تیم‌های پرسپولیس و استقلال، خاطرنشان کرد: استقلال علی رغم ریزش بازیکنی که داشته و رفتن بازیکنانی مانند مجید حسینی، سرور جپاروف و تیام؛ نه تنها آسیبی ندیده بلکه با جوان‎های خودش نتیجه خیلی خوبی می‎گیرد. در اینجا دو بخش وجود دارد؛ استقلال هم نتیجه خوبی می‌گیرد و هم نمایش قابل پسندی را ارائه می‎دهد. شفر مربی کاربلدی است و خوب کار می‎‌کند.

 

کارشناس فوتبال کشورمان ادامه داد: از طرفی پرسپولیس هم با اینکه در هفته سوم مساوی کرد، ممکن است یک تساوی سر راه هر تیمی قرار بگیرد. این تساوی قطعاً نمی‎تواند به تیم لطمه بزند و یا اعتبارش را کم کند. علی‌رغم مشکلاتی که برای پرسپولیس پیش آمد، روحیه بالای برانکو ستودنی است. او همواره مثبت صحبت می‎کند و پالس‌های مثبت به تیمش تزریق می‌کند. مثلاً مدام از امید و قهرمانی صحبت می‎کند که این خیلی خوب است.

 

حاج رضایی افزود: اخیراً کتابی خواندم که انسان‎های مثبت‎گرا برای مشکلات راه حل دارند، ولی انسان‌های منفی برای راه حل‎ها مشکل درست می‎کنند. برانکو مربی است که مثبت فکر می‎کند و این افراد می‎توانند موفق باشند. باید کمی به جلو بریم تا ببینیم پرسپولیس امسال چه نتیجه‌‎ای در آخر لیگ می‌گیرد.

 

وی در مورد وضعیت سایر تیم‎‌های لیگ برتری گفت: بقیه تیم‎های لیگ ما فعلاً در حد معمول هستند. در این سه هفته پیکان عملکرد خوبی داشته است. در مشهد تیم پدیده با ۶ امتیاز از سه بازی خوب کار کرده، ولی اینها مقطعی است. ملاک قضاوت نهایی این چند بازی نیست و باید جلوتر برویم، چون فوتبال مقاطع مختلف و شرایط گوناگونی دارد. در هر شرایطی یک نوع داوری می‎توان کرد. تیم ذوب‌آهن هم با مربی جوان و تحصیل کرده‎اش خوب کار می‌‌کند. من این مربی را به خوبی می‌شناسم.

 

کارشناس فوتبال کشورمان در پاسخ به این سوال که «کدام تیم را مدعی قهرمانی می‌‎داند یا آیا پرسپولیس توان تکرار قهرمانی‌اش را دارد یا خیر؟»، عنوان کرد: برای قضاوت در مورد تیم قهرمان از حالا زود است. هنوز سه هفته گذشته و خیلی زود است برای اینکه بگوییم قهرمان کدام تیم است یا پرسپولیس باز هم قهرمان می‌شود یا خیر.

 

حاج رضایی درخصوص بازیکنان خارجی که در لیگ هجدهم به لیگ برتر ایران آمده‌اند، یادآور شد: هنوز بازیکن خارجی که نظر من را جلب کند و شاخص باشد ندیدم. چند بازیکن خارجی تراکتورسازی را هم نپسندیدم. حتی دو بازیکن ملی‌‌پوش این تیم هم مقابل استقلال خوب ظاهر نشدند و توشاک هم گفت که آن‌ها آماده نیستند. البته شجاعی و دژاگه برای فوتبال ملی ما خدمت کردند و نباید خدمات‌شان را فراموش کنیم، اما ما در مقطع کنونی اظهارنظر می‌‌کنیم. به هرحال این بازیکنان وقتی به ایران برمی‎گردند، یعنی نزدیک به پایان خط هستند. این حقیقتی است که نباید باعث کدورت شود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3gz5zz

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


داوران هفته چهارم لیگ هجدهم