تاریخ انتشار: 1397/05/24 10:34
کد خبر: 134427

وضعیت تیم فولاد از زبان سرمربی/نباید کل بار تیم ما روی سروش باشد

سرمربی تیم فولاد خوزستان از شرایط تیمش راضی است و آماده پیشروی و رسیدن به رتبه های بالایی جدول لیگ است.
وضعیت تیم فولاد از زبان سرمربی/نباید کل بار تیم ما روی سروش باشد

سید سیروس پورموسوی سرمربی تیم فولاد خوزستان که تیمش با چهار امتیاز از سه بازی در رده نهم جدول رده بندی لیگ برتر قرار دارد، در گفت و گویی پیرامون شرایط فولاد به صحبت پرداخت.

 

پس از بازی پرسپولیس نگران بودیم

خدا را شکر بعد از بازی با پرسپولیس تمرینات خوبی را پشت سر گذاشتیم. خیلی نگران بودیم که بعد از آن شکست بچه ها خوب ریکاوری نشوند، اما خوشبختانه این اتفاق در بازی نفت مسجدسلیمان به خوبی افتاد. درست است که مقابل نفت مساوی کردیم ولی بچه ها فوتبال قابل قبولی ارائه دادند و اگر یک مقدار در ضربات آخر کم دقتی نمی کردیم، برنده می شدیم چون در نیمه اول یکی دو فرصت خیلی خوب داشتیم. همین که بازیکنان ما در مقابل نفت و هوادارانش یک فوتبال جانانه نمایش دادند، برای ما قابل تقدیر بود. این هفته هم با تیم خوب نساجی بازی داریم که حتما بازی سختی است. امیدواریم شکل بازی ما طوری باشد که جبران نتیجه های نه چندان خوب قبل باشد.

 

تغییرات بعد از باخت طبیعی است، ولی دلیل ما متفاوت بود

او درباره تغییرات عمده ای که در ترکیب تیمش برابر نفت مسجدسلیمان ایجاد کرده بود و ارتباط آن با شکست مقابل پرسپولیس، گفت: وقتی نتیجه لازم را نگیری، تغییرات طبیعتا اتفاق می افتد اما بیشتر این جابجایی های ما مقابل نفت به خاطر این بود که ما مصدومان زیادی داشتیم. پیمان شیرزادی آسیب دیده بود و به بازی مقابل نساجی هم نمی رسد. فرزاد جعفری با مصدومیت یک ربع آخر بازی را به میدان رفت. عبدالله کرمی هم آسیب دیده بود. در بازی با پرسپولیس همه ما بد بودیم و کلا تیم شکل خوبی نداشت. این به یک بازیکن خاص مربوط نبود. فرشاد سالاروند هم یکی دیگر از بازیکنان مصدوم ما مقابل نفت بود. به همین دلیل ناچار به جابجایی شدیم. رضا میرزایی را از وینگر به دفاع راست بردیم، احمد جلالی جوان را در دفاع چپ بازی دادیم و میثم دورقی را که هنوز از مصدومیت کامل رها نشده بود، استفاده کردیم. امیدوارم در بازی این هفته همه بازیکنان به جز شیرزادی آماده باشند.

 

نباید کل بار تیم ما روی سروش باشد

پورموسوی درباره عملکرد خریدهای فولاد در هفته های ابتدایی لیگ و به طور ویژه تر، سروش رفیعی، اینگونه توضیح داد: من از عملکردی که در بازار نقل و انتقالات داشتیم، کاملا راضی هستم. باید دقت کنیم که ما یک تیم هستیم و نمی توانیم فقط از بازیکنی مثل سروش انتظار داشته باشیم. او یک بازیکن باتجربه است و با توجه به اینکه یک فصل در ایران نبوده و دیر اضافه شده، تا هماهنگ شدن با تیم هنوز فاصله دارد و این مسئله زمان می برد. اما نکته این است که همه بچه های ما باید خوب باشند و فقط خوب بودن یک نفر کافی نیست. فوتبال یک بازی گروهی است و اگر از یازده نفر، پنج نفر تلاش کنند، فایده ای ندارد. متاسفانه برخی دوستان درباره سروش هجمه وارد می کنند. او یک بازیکن حرفه ای است و ما با آگاهی او را آوردیم. در بازی با نفت هم نسبتا خوب کار کرد و رفته رفته انتظارات ما را برآورده می کند. مشکل تیم ما در فصل پیش این بود که طراح نداشتیم. با احترام به همه بازیکنان،  در فوتبال ایران هافبک طراح و خلاق کم داریم و محدود هستند. به همین دلیل جذب سروش یک حسن بزرگ به حساب می آید و از این بابت خیلی خوشحال هستیم. مطمئن هستم که او هفته به هفته شرایط بهتری پیدا می کند. از لحاظ روحی و روانی در کنار بزرگترها و جوان ها به خوبی کار می کند. من فکر می کنم یکی از بهترین فصل ها برای جوان های باشگاه رقم بخورد که چند بازیکن باتجربه در کنار آنها هستند و می توانند از این فرصت استفاده ببرند.

 

برای استفاده از برزیلی ها حساس هستم

او درباره برزیلی های تازه وارد تیمش هم گفت: برای آنها هم شرایط مشابهی وجود دارد. یکی از مشکلات ما این بود که آنها وقتی به ایران آمدند، بحث آزمایش ها و تست های پزشکی شان در ایفمارک خیلی طول کشید و دیر به مجموعه اضافه شدند. با این حال تارتا که در پست هافبک بازی می کند، در بازی اول یک سانتر کرد و پایه گذار گل ما شد. در این بازی مقابل نفت هم به نظرم تا دقیقه 50 خوب کار کرد و پس از آن تا حدودی کم آورد. طبیعی هم بود چون اولین بازی فیکس او در فصل جاری بود. درباره لوپزکه مدافع وسط است، من خودم می خواهم به یک اطمینان نسبی برسم چون پست بازی اش خیلی حساس است. ضمن اینکه آنها زبان انگلیسی را هم مسلط نیستند و به همین دلیل ارتباط گرفتن با سایر بازیکنان برایشان سخت می شود. در پست دفاع هم برقراری ارتباط کلامی با بازیکنان کناری بسیار مهم است. می خواهم از این بابت مطمئن شوم تا بتوانم از او استفاده کنم. مطمئنا او را جذب کردیم که بازی بدهیم و به مرور به جمع بازیکنان اصلی ما اضافه خواهد شد.

 

پرونده جذب بازیکن در همه پست ها باز است

سرمربی تیم فولاد درباره احتمال خرید بازیکن تا پیش از بسته شدن پنجره نقل و انتقالات خاطرنشان کرد: من با بچه ها صحبت کرده ام. تا شهریور ماه فرصت برای نقل و انتقالات هست و با توجه به اینکه در لیست دو سه جای خالی داریم، در هر پستی که احساس نیاز کنیم، بازیکن می خریم. جا دارد از مدیریت باشگاه هم تشکر کنم که دست ما را در این زمینه باز گذاشته اند. در این دو سه بازی آینده هم عملکرد بچه ها را ارزیابی می کنیم و قطعا بدون تعارف هر بازیکنی که انتظارات فنی ما را برآورده نکند، عذر او را می خواهیم و هر بازیکنی که بتواند به ما کمک کند، جذب می کنیم. باشگاه از ما حمایت کرده که نیازهای خود را از نظر بازیکن برطرف کنیم. البته در راه جذب بازیکنان، موانعی مثل قیمت های بالا یا نداشتن رضایتنامه کماکان به قوت خود باقی است.

 

به دروازه بان های تیم اعتماد داریم

او در خصوص جذب دروازه بان افزود: همانطور که گفتم پرونده جذب بازیکن در هر پستی باز است. اعتماد ما به گلرهایمان پابرجا است و  مرادیان هم در بازی مقابل نفت بسیار خوب کار کرد و نشان داد که با کار و فرصت بازی بیشتر قابل اعتماد است.

 

استارت بازی رو به جلو را زده ایم و عقب نمی کشیم

پورموسوی در پایان پیرامون حریف بعدی تیمش در لیگ گفت: اگر بگویم کامل نساجی را می شناسم، حرف اشتباهی است چون سه بازی گذشته و هنوز شناختن تیم ها سخت است. اما می دانیم که مربی این تیم خودش در بالاترین سطوح فوتبال بازی کرده و به لحاظ فنی نساجی تیم قابل احترامی است. از برخی از بازیکنان مثل عاشوری هم شناحت نسبی داریم. اگر مثل دیدار با نفت رو به جلو بازی کنیم، می توانیم نمایش خوبی داشته باشیم و انشاالله با تلاش 3 امتیاز را بگیریم. در مجموع اما بازی سختی است و مثلا ممکن است آنها به خاطر میهمان بودن بخواهند بسته بازی کنند و یک مساوی بگیرند. به همین دلیل باید همه چیز را پیش بینی کنیم و در حالت های مختلف آماده باشیم. بچه های ما باید تلاش کنند و بهترین عملکرد را داشته باشند. حرکت ما رو به جلو و به سمت بالا است. از بازی با نفت استارت زدیم و به لحاظ فنی هر هفته باید بهتر شویم.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/48b9bl

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


پذیرفتن شکستی سنگین بی هیچ حاشیه ای