تاریخ انتشار: 1397/05/25 17:34
کد خبر: 134217

پورعلی گنجی: پرسپولیس و استقلال بازی سختی پیش‌رو دارند

مدافع تیم ملی فوتبال به خبرورزشی گفت: مدیرعامل و سرمربی ترابوزان گفتند باید در هافبک دفاعی بازی کنم، من هم گفتم نمی‌توانم.
پورعلی گنجی: پرسپولیس و استقلال بازی سختی پیش‌رو دارند

مرتضی پورعلی‌گنجی که چند روزی بود بحث حضورش در تیم ترابوزان‌اسپور ترکیه مطرح بود، درخصوص دلایل منتفی شدن حضورش در تیم ترکیه‌ای حرف می‌زند و در مصاحبه‌ای اختصاصی با خبرورزشی تمامی مسائل پشت پرده را بیان می‌کند.

انتظار نداشتم

وقتی از قول مدیرعامل ترابوزان شنیدم که آن‌گونه حرف زده، تعجب کردم. واقعاً انتظار چنین صحبتی را از سوی مدیرعامل ترابوزان نداشتم. در تمام پیشنهادات و صحبت‌هایی که با هم داشتیم، توافق کامل انجام شد، اما مدیر و سرمربی ترابوزان در نظر داشتند از من در پستی استفاده کنند که مدنظرم نبود.

گفتند در پست هافبک دفاعی از تو استفاده می‌کنیم

در جلسه با مدیرعامل ترابوزان ایشان می‌خواستند من شماره ۶ و هافبک دفاعی بازی کنم، اما هر بازیکنی اهدافی دارد، به همین دلیل در همان جلسه من صراحتاً به مدیر تیم گفتم نمی‌توانم در پست هافبک دفاعی بازی کنم. بعد از آن جلسه‌ای هم با سرمربی تیم داشتم، صحبت‌ها خیلی خوب پیش رفت، اما ایشان هم به من گفتند شاید بخواهیم از تو در پست هافبک دفاعی استفاده کنیم، ولی من گفتم با تمام احترامی که برای شما، تیم و هواداران تیم قائل هستم، قصد بازی در پست هافبک دفاعی را ندارم به همین دلیل با آن‌ها به توافق نهایی نرسیدم و قید حضور در این تیم را زدم.

باید یک جایی را پله قرار بدهم

اعتقاد دارم برای موفقیت باید یک جایی را پله قرار بدهم و نباید از خودم انتظارات زیادی داشته باشم. من بازی در کشور انگلیس و لیگ برتر این کشور را خیلی دوست دارم، اما الان به این نتیجه رسیدم که برای پیشرفت باید انتخاب درستی داشته باشم و حتی اگر شده در لیگی ضعیف‌تر بازی کنم تا با پله قرار دادن آن بتوانم پیشرفت کنم. امیدوارم انتخاب درستی داشته باشم. خیلی خوب می‌دانم که اگر بخواهم به یک‌باره تیم خیلی بزرگی را انتخاب کنم، ممکن است دچار مشکل شوم به همین دلیل بهترین و عاقلانه‌ترین انتخاب را انجام می‌دهم.

ایتالیا در حد صحبت بود

از کشور ایتالیا چند پیشنهاد داشتم و...، اما این پیشنهاد‌ها در حد حرف و صحبت بود و به مرحله جدی نرسید. در این زمینه شنیدم بحث پیشنهاد ناپل به من هم خبرش مطرح شده، اما باشگاه ناپل پیشنهاد رسمی به من نداد.

بازی مدافع آسیایی در اروپا سخت است

بعد از رحمان رضایی، ما دفاعی در اروپا نداشتیم. مرتضی پورعلی‌گنجی هم به خوبی به مسائل بازی در اروپا اشراف دارد و می‌داند که اگر خواهان بازی در لیگ اروپاست، باید چه سختی‌هایی را متحمل شود تا پیشرفت کند. تیم بعدی من هم تیمی در اروپای مرکزی خواهد بود.

برایتون می‌رفتم بازی به من نمی‌رسید

لیست برایتون برای بازیکن آسیایی جا نداشت و مطمئناً اگر به این تیم می‌رفتم، شاید بازی به من نمی‌رسید.

گروه راحتی نداریم

وقتی به تیم‌های همگروه‌مان در جام ملت‌های آسیا نگاه می‌کنیم، به لحاظ اسمی شاید برنده شدن راحت به نظر برسد، اما وقتی داخل زمین می‌روید، حکایت به گونه دیگری می‌شود به نظر من گروه راحتی نداریم و باید با تمام وجود برای موفقیت و صعود از گروه‌مان بجنگیم.

عراق تیم خوبی است

در بین تیم‌های همگروه‌مان، عراق تیم بهتری است. عراق بازیکنان خوب و جنگنده‌ای دارد، اما ما هم ایران هستیم و تمام تلاش‌مان را برای موفقیت مقابل این تیم انجام خواهیم داد.

کی‌روش باید بماند

مسلماً با زمانی که به جام ملت‌ها باقی مانده، کی‌روش بهترین گزینه برای هدایت و سرمربیگری تیم ملی است و مقطع فعلی اصلاً زمانی نیست که ما به مربی دیگری به جز کی‌روش فکر کنیم. او تیم ملی و بازیکنانش را خوب شناخته و تیم خوبی را ساخته و پرداخته کرده است. ایشان بازیکنان و جوانان خوبی را در عرصه ملی به فوتبال ایران معرفی کرد، بازیکنانی که قابلیت‌های زیادی داشتند به همین دلیل حتماً با خدمتی که کی‌روش به بهتر شدن فوتبال ایران انجام داد و جوان‌هایی که رو کرد، حتماً می‌تواند باز هم به فوتبال ما کمک کند.

تصمیم خوبی گرفتند

حضور مسعود شجاعی و اشکان دژاگه در تیم تراکتورسازی تصمیم شخصی بود. دو بازیکن ملی‌پوش که سال‌ها در تیم ملی و تیم‌های اروپایی مختلفی بازی کردند و نظر شخصی‌شان این بوده که در تراکتور بازی کنند. این بازیکنان تصمیم خوبی برای خودشان گرفتند تا دو، سه فصل آخر فوتبال‌شان را در ایران بازی کنند و حتماً باید به تصمیم‌شان احترام گذاشت.

وقتی از السد دل می‌کنم...

من از السد و چهار تیم دیگر پیشنهاد داشتم، پیشنهاداتی با ارقام مناسب و خیلی خوب، اما وقتی از بهترین تیم قطر یعنی السد دل می‌کنم و از آن می‌گذرم، یعنی اهداف بالاتری برای فوتبالم دارم.

از ایران پیشنهاد داشتم

از چند تیم لیگ برتری ایران پیشنهاداتی داشتم، اما فعلاً دوست نداشتم در لیگ ایران بازی کنم. مسلماً دوست دارم در اروپا بدرخشم.

پرسپولیس و استقلال بازی سختی پیش‌رو دارند

السد و الدحیل تیم‌های قوی قطر هستند، دو تیمی که حریفان استقلال و پرسپولیس هستند. آن‌ها خط میانی و حمله پرقدرتی دارند، ولی برای آبی و قرمز آرزوی موفقیت می‌کنم. امیدوارم دو نماینده کشورمان با پیروزی مقابل تیم‌های قطری به پیروزی برسند، ولی قطعاً دو تیم استقلال و پرسپولیس بازی راحتی در این مرحله نخواهند داشت. در نهایت آرزو می‌کنم تیمی که لیاقت دارد به قهرمانی در آسیا برسد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3qpj6p

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


خط و نشان ستاره سابق بارسلونا برای استقلالی ها