تاریخ انتشار: 1397/05/28 15:23
کد خبر: 133851

سایه‌ روشن‌ های شکست شاگردان شفر در جم

استقلالی‌ها جم را با دست‌های خالی ترک کردند. اولین شکست تیم وینفرد شفر در لیگ هجدهم، درحالی رقم خورد که این تیم در دو بازی دشوار هفته‌های گذشته، درخشان ظاهر شده بود.
سایه‌ روشن‌ های شکست شاگردان شفر در جم

نمایش آبی‌ها در جم، به اندازه نتیجه این مسابقه ناامیدکننده نبود. در روز شکست، مهره‌های خارجی استقلال عملکرد خوبی داشتند و به‌نظر می‌رسد هماهنگ‌شدن آنها با تیم و قرار گرفتن‌شان در ترکیب اصلی در هفته‌های آینده، می‌تواند استقلال را به تیمی خطرناک‌تر تبدیل کند. وینفرد شفر و تیمش، هنوز زمان زیادی برای حضور در رده‌های بالای جدول در اختیار دارند. آنها از 4 هفته اول لیگ، فقط 5 امتیاز گرفته‌اند اما در سه مسابقه اخیر، جذاب و تماشایی ظاهر شده‌اند. 
سیدمهدی رحمتی: سومین کلین‎شیت سیدمهدی در چهارمین هفته فصل، در جم اتفاق نیفتاد. او که دروازه‌اش را مقابل پیکان و تراکتورسازی بسته نگه داشته بود، همانند دیگر مسابقه خارج از خانه استقلال در لیگ هجدهم، در این بازی گل خورد. برخلاف نبرد با ذوب، سیدمهدی این‌بار روی گل دریافتی مقصر نبود و ضربه سهرابیان به توپ، غیرقابل‌مهار به‌نظر می‌رسید. رحمتی درمجموع عملکرد خوبی درون دروازه تیمش داشت و شفر نیز در پایان بازی، اعلام کرد که از این دروازه‌بان کاملا راضی است و سیدحسین حسینی باید برای ورود به ترکیب اصلی، تلاش بیشتری از خودش نشان دهد. 
فرشاد محمدی‌مهر: 81 دقیقه در ترکیب استقلال روبه‌روی تیم سابقش بازی کرد. این بهترین نمایش محمدی‌مهر در سمت راست خط دفاعی آبی‌ها از زمان پیوستن به این باشگاه نبود. چراکه این بازیکن بارها اسیر حرکات روح‌الله سیف‌اللهی در سمت چپ خط حمله پارس‌جنوبی شد. شوت سنگین فرشاد اواسط نیمه دوم، می‌توانست تیم شفر را به گل برساند اما ضربه او با اختلاف کمی به بیرون رفت.
آرمین سهرابیان: باز کردن دروازه خودی، سهرابیان را در جایگاه متهم ردیف اول شکست در جم قرار می‌دهد. با این وجود او در سایر دقایق بازی، عملکرد بدی از خود به نمایش نگذاشت. سهرابیان در پست غیرتخصصی، تنها یک اشتباه کرد و همان اشتباه برای شکست استقلال کافی بود. به‌جز این گل اما او در سایر دقایق مسابقه همانند تجربه‌های قبلی حضور در ترکیب، مسلط نشان داد. 
پژمان منتظری: قیچی تماشایی پژمان روی کرنر ارسالی فرشید اسماعیلی، یکی از دیدنی‌ترین لحظات بازی را خلق کرد اما این توپ درنهایت به تور دروازه پارس‌جنوبی نچسبید. پژمان شب بی‌اشتباهی را پشت سر گذاشت و به‌خوبی از تجربه‌اش برای بردن دوئل‌های رو در رو با بازیکنان تیم میزبان استفاده کرد. 
میلاد زکی‌پور: موتور میلاد زکی‌پور در نیمه اول، کمی دیر روشن شد. اواخر این نیمه، او چند نفوذ خوب از جناح چپ انجام داد. این بازیکن در دقیقه‌های پایانی نیمه اول، در موقعیت مشکوک به آفساید صاحب یک موقعیت ایده‌آل شد. اگر این توپ آفساید اعلام نمی‌شد، زکی‌پور شانس خوبی برای گلزنی به‌دست می‌آورد. چند دقیقه بعد نیز چیزی نمانده بود سانتر این مدافع کناری مستقیما به درون دروازه حریف برود اما واکنش گلر پارس، جلوی گل شدن این توپ را گرفت. زکی‌پور بین دو نیمه از ترکیب استقلال خارج شد تا شفر تیمش را هجومی‌تر کند.
علی کریمی: هر چه به دقایق پایانی بازی نزدیک‌تر شدیم، علی کریمی نیز مسئولیت‌های هجومی‌تری در زمین بر عهده گرفت و در حملات تیمش به طرف دروازه پارس‌جنوبی، سهم داشت. با این وجود علی کریمی در طول بازی، موفق نشد به اندازه دیدار با تراکتور بدرخشد و جای خالی فرشید باقری را در زمین پر کند. او یک اخطار نیز از داور دریافت کرد. 
محمد دانشگر: به‌عنوان یک مدافع، نمایش‌های خوبی در استقلال ارائه کرده بود اما در میانه میدان، حرفی برای گفتن نداشت. شفر خیلی زود به این حقیقت پی برد که دانشگر، توانایی درخشیدن در پست هافبک تدافعی را ندارد. او نیز مثل علی کریمی، یک اخطار در این بازی گرفت. 
فرشید اسماعیلی: در جم، نشان داد که هنوز راه درازی برای تبدیل شدن به یک «فرمانده» دارد. ستاره این روزهای استقلال در دقایق پایانی نیمه اول درون محوطه جریمه حریف سرنگون شد اما داور دستور به ادامه بازی داد. او در نیمه دوم با دو پاس ایده‌آل، هم‌تیمی‌ها را صاحب فرصت گلزنی کرد اما وریا و پژمان، موفق نشدند از این توپ‌ها به‌خوبی استفاده کنند. 
وریا غفوری: در جم، وریای همیشگی نبود و برخلاف بسیاری از بازی‌های دشوار، نتوانست گره بازی استقلال را باز کند. اواسط نیمه دوم یک ضربه تماشایی از غفوری، دروازه حریف را تهدید کرد اما شوت این بازیکن در چارچوب نبود. وریا یک‌بار نیز تلاش کرد تا تبریزی را در موقعیت گلزنی قرار دهد اما گوهری، مانع رسیدن پاس خوب او به مهاجم تیم شد.
روح‌الله باقری: بر‌خلاف دو دیدار گذشته، روح الله باقری این‌بار چندان آماده و سرحال نشان نداد. او در زمین بازی گم بود و البته پاس جالب توجهی را نیز از هم‌تیمی‌ها دریافت نکرد. بین دو نیمه، وینفرد شفر تصمیم گرفت این بازیکن را از زمین خارج کند و همام عراقی را برای اولین‌بار در ترکیب تیم قرار دهد. 
مرتضی تبریزی: شروع تبریزی در ترکیب تیم شفر، یک شروع رویایی بود اما استقلالی‌ها در بازی با پارس‌جنوبی، درخشش چندانی در ساق‌های تبریزی تماشا نکردند. او نه در سمت چپ و نه در نوک‌حمله، صاحب فرصت ایده‌آلی نشد و در توپ‌ربایی نیز، موفق نبود. 
مارکوس نویمایر: اگرچه دقایق زیادی در زمین حضور نداشت اما در همان دقایق، کلاس بازی‌اش را نشان داد. مارکوس، بدشانس‌ترین بازیکن استقلال بود. چراکه ضربه ایستگاهی دیدنی‌اش راهی به درون دروازه حریف پیدا نکرد. 
رضا آذری: با ورود این بازیکن جوان و بااستعداد، بخشی از مشکلات استقلال در میانه میدان حل شد اما او چندبار نیز توپ را لو داد و برای تیمش دردسر ساخت. با این وجود آذری حضور نسبتا موفق در ترکیب استقلال داشت و نشان داد که می‌تواند بیشتر از این از ترکیب تیم سهم داشته باشد. 
طارق همام: امیدوارکننده‌ترین اتفاق در شب شکست استقلال، درخشش طارق همام در زمین پارس‌جنوبی بود. او که برای اولین‌بار پیراهن استقلال را به تن داشت، کیفیت قابل توجهی را در زمین از خودش نشان داد. توپ‌گیری و پاس‌های دقیق و خلاقانه، از ویژگی‌های مثبت بازیکنی بود که به‌نظر می‌رسد از هفته‌های بعد، به مهره فیکس تیم شفر تبدیل شود. 
وینفرد شفر: خارجی‌های استقلال در جم، خوش درخشیدند اما وینفرد شفر، تصمیم‌های ایده‌آلی برای تیمش نگرفت. ترکیب اولیه او، برای پیروز شدن در این جدال سخت چیده نشده بود و آبی‌ها عملا نیمه اول را تمام و کمال به حریف واگذار کردند. پیرمرد آلمانی خیلی زود به اشتباه‌های ترکیب تیمش پی برد و توانست جریان بازی را به سود استقلال عوض کند. با این وجود نتیجه بازی دیگر عوض نشد و پارس با همان یک گل، پیروزی را جشن گرفت.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/48bdbl

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


واکاوی دلایل نخستین ‌باخت استقلال در لیگ هجدهم

لیگ برتری های سابق به هم رسیدند؛ دربی خوزستان با طعم لیگ یک
اختصاصی/ پیش بازی استقلال اهواز- نفت مسجدسلیمان