تاریخ انتشار: 1397/06/03 15:35
کد خبر: 133022

پروژه تازه شفر در استقلال همچنان ادامه دارد

فصل گذشته، وینفرد شفر زمان زیادی را برای رسیدن به ترکیب مدنظرش در استقلال سپری کرد و سرانجام به این ترکیب ایده‌آل دست یافت.
پروژه تازه شفر در استقلال همچنان ادامه دارد

او امیدوار بود که فصل جدید را با همین ستاره‌ها شروع کند اما تابستان پررفت و آمد باشگاه، این مربی را مجاب کرد تا ماموریتش را تغییر دهد. او حالا به جای تکیه کردن به ثبات، باید همه چیز را می‌کوبید و از نو می‌ساخت. پروژه تازه مرد آلمانی در استقلال، همچنان ادامه دارد. با وجود نفرات بسیار زیادی که در هفته‌های گذشته با باشگاه قرارداد امضا کرده‌‌اند، زمان نسبتا زیادی طول خواهد کشید که وینفرد، بهترین ترکیب ممکن را برای تیمش انتخاب کند. او درباره چند پست و چند بازیکن خاص، به اطمینان دست پیدا کرده اما درباره تعدادی از شاگردانش، هنوز تردیدهایی دارد. تردیدهایی که تنها با سپری شدن زمان و تماشای عملکرد این بازیکنان در زمین، برطرف خواهند شد. استقلال که هفته اول لیگ را در فقر مطلق بازیکن شروع کرده بود، حالا یک تیم پرستاره به‌شمار می‌رود. تیمی که می‌تواند دست شفر را برای هر نوع تغییر احتمالی در سبک بازی باز بگذارد. او براساس همین ابزار، شکل نهایی بازی تیمش را تعیین خواهد کرد.

سیدمهدی رحمتی، هنوز هم مرد «شماره یک» تیم شفر است. سرمربی آبی‌ها دلیلی برای ایجاد تغییر درون دروازه احساس نمی‌کند و اعتقاد دارد که حسینی برای بازگشت به ترکیب، باید جنگجوتر باشد و به هر قیمتی خودش را اثبات کند. اگر روند فعلی دستخوش تغییر نشود، احتمالا رحمتی تا پایان فصل به‌جز چند مسابقه، در همه دیدارهای دیگر روی خط دروازه خواهد ایستاد. در سمت راست خط دفاعی، فرشاد محمدی‌مهر هنوز نتوانسته خودش را ثابت کند. او نشانه‌هایی از یک بازیکن بااستعداد را به نمایش گذاشته اما در چند هفته گذشته، اشتباهاتی نیز داشته است. محمدی‌مهر آماده‌تر از خسرو به‌نظر می‌رسد و این، شانس بزرگ او برای ماندن در ترکیب اصلی است. مرکز خط دفاع استقلال، احتمالا به چشمی و دانشگر سپرده خواهد شد تا پژمان منتظری دوباره نشستن روی نیمکت را تجربه کند. در سمت چپ خط دفاعی، هنوز هیچ‌کس موفق به تماشای بازی میثم تیموری نشده اما این بازیکن با تیم تمرین می‌کند و امیدوار است بتواند جای زکی‌پور را بگیرد. اتفاقی که حداقل در چند هفته پیش‌رو رخ نخواهد داد. اهمیت فرشید باقری برای تیم شفر، با غیبت این بازیکن در مسابقه جم مشخص شد. فرشید و علی کریمی، زوج انتخابی شفر برای مرکز زمین هستند. یک خط جلوتر، حضور فرشید اسماعیلی و وریا غفوری تا پایان فصل قابل پیش‌بینی است و احتمالا یک‌نفر از بین طارق همام و مارکوس نویمایر نیز در استقلال فیکس خواهد شد. اگر بازی قبلا در جم ملاک قرار داده شود، احتمال طارق عراقی در ترکیب ثابت این فصل تیم شفر قرار خواهد گرفت و زمان زیادی برای بازی به دست خواهد آورد. در نوک حمله نیز شانس بازی الحاجی‌گرو بیشتر از همه رقبای دیگر است و شفر احتمالا به خرید گرانقیمت خارجی تیمش برای خط حمله، اعتماد خواهد کرد.

زندگی بعد از تیام، جپاروف، امید ابراهیمی و مجید حسینی تا اندازه‌ای برای استقلال دشوار شده اما اگر تازه‌واردها در بهترین سطح قرار گیرند، شاید چیزهایی به باشگاه اضافه کنند که حتی فصل گذشته در تیم وجود نداشته است. 5 هفته بعد از شروع فصل جدید لیگ برتر، وینفرد شفر همچنان در حال بررسی همه تغییرات احتمالی در ترکیب تیم است. تغییراتی که به مرور زمان، کامل‌تر خواهند شد تا مرد آلمانی با شناخت دقیق پتانسیل همه مهره‌های تیمش، ایده‌آل‌ترین ترکیب را برای هر مسابقه انتخاب کند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4ypbeb

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


واکاوی دلایل نخستین ‌باخت استقلال در لیگ هجدهم