تاریخ انتشار: 1397/06/11 23:39
نقدی بر انتخابات هیئت فوتبال استان خراسان رضوی؛
کد خبر: 131908

فوتبالی سیاسی یا سیاست فوتبالی؟ مسئله این است!

دوره چهار ساله مدیریت مهدی برادران در صدر ریاست هیئت فوتبال استان خراسان رضوی تا چند روز دیگر به پایان خواهد رسید و مجمع انتخاباتی این استان به زودی با حضور رئیس فدراسیون فوتبال ایران برگزار خواهد شد.
فوتبالی سیاسی یا سیاست فوتبالی؟ مسئله این است!

در طول های سالهای گذشته یکی از چالشی ترین عرصه های مدیریتی فوتبال در مشهد به وقوع پیوسته است به نحوی که بارها اختلاف نظرها در مصاحبه های مدیران عامل دو باشگاه لیگ برتری و لیگ یکی به وضوح مشخص بوده است و هر دو جناح رضایت چندانی را از عملکرد مهدی برادران رئیس هیئت فوتبال خراسان رضوی نداشته و ندارند؛ برادران در طول سالهای اخیر سعی کرده است تا با فعالیت رسانه ای گسترده هواداران فوتبال را در جریان آخرین اخبار مرتبط با تیم های فوتبالی این استان بگذارد و مسئولیت های خود در هیئت فوتبال را تشریح کند که همین رویکرد برادران هم چندان به مذاق هواداران خراسانی خوش نیامده است. برادران در انتخابات دوره قبل مجلس شورای اسلامی کاندید شد تا فشار انتقادات بر او افزوده شود زیرا اهالی فوتبال در خراسان متعقد بودند او می خواهد از ظرفیت فوتبال استان خراسان رضوی در راستای اهداف سیاسی گام بردارد و نه ورزشی و این مسئله فتح الباب اختلافات بین برادران و اهالی فوتبال در خراسان رضوی و به ویژه شهر مشهد مقدس بود.

البته نباید از اقدامات خوب مهدی برادران هم به سادگی گذشت اما نمی توان نقاط ضعف او را در پایان دوران مدیریتی خود به زبان نیاورد؛ برادران روز گذشته در نشستی خبری و در یک گفتمان تأمل برانگیز سه شرط برای عدم کاندیداتوری خود در دوره جدید را بیان کرد که همگان را به شوکی عجیب فرو برد. او گفت کسانی که قرار است به هیئت وارد شوند و کمک کنند، اولا نباید طلب وجه کنند و دوم اینکه استقلال هیئت را حفظ کنند و به شهرستان‌ها هم توجه ویژه داشته باشند. اگر این شروط محقق شود، برای دوره آینده نامزد ریاست هیئت نمی‌شوم. صحبت های که چندان به مذاق اهالی رسانه خوش نیامد و بازیچه انتقادات به او شد. از سوی دیگر خبر می رسد که برای دوره جدید احسان اصولی و شهناز رمارم دو نماینده شورای شهر مشهد برای کاندیداتوری در انتخابات هیئت فوتبال پای به میدان عمل نهادند و به نظر می رسد حضور رمارم قطعی شده است.

رمارم یکی از مدیران پرچالش شهر مشهد مقدس است و ابهاماتی در خصوص کاندیداتوری او به وجود آمده است که پاسخی برای آنها نیست: یک اینکه چه طور او قصد دارد ریاست نهادی را بر عهده گیرد که ورود خانمها به اماکن ورزشی مربوط به آن ممنوع است و اجازه ورود ندارند و مگر می شود رئیس هیئت فوتبالی بدون حضور در میادین ورزشی اقدامات خود را پیش ببرد؟ دو اینکه با توجه به معضلات گسترده ورزش بانوان بهتر نیست او به جای حضور در مکانی که چندان سنخیتی با حوزه مدیریتی و رفتاری او ندارد، به اصلاح و ترمیم نظام ورزشی بانوان در استان خراسان رضوی و شهر مشهد مقدس بپردازد؛ نکته سوم که اصلی ترین حاشیه شکل گرفته برای کاندیدای احتمالی ریاست هیئت فوتبال استان خراسان رضوی است اینکه چطور یکی از وابستگان نزدیک او توانسته در طول سالهای اخیر بدون دارا بودن شرایط لازم و با بهره وری از ژن خوب ابتدا در رشته فوتسال و تیم سیاه جامگان و سپس در تیم ملی جوانان در لیست دروازه بانان این تیم ها قرار گیرد و باید دید آیا رمارم می تواند پیش از اعلام رسمی کاندیداتوری خود پاسخی روشن را به نسبت به سوالات به وجود آمده بیاورد یا خیر؟

از سوی دیگر همانطور که گفته شد نام احسان اصولی دیگر نماینده شورای شهر و همچنین محسن ترکی داور ارزنده و سابق فوتبال ایران هم مطرح شده است که در این میان و با اعلام یک منبع موثق به "فرتاک ورزشی" احسان اصولی حمایت مدیران عامل باشگاه های پدیده و سیاه جامگان و همچنین مدیرکل ورزش و جوانان استان خراسان رضوی را در پشت خود می بیند و بعید است با توجه به این حمایت ها در صورت اعلام کاندیداتوری گزینه ای جز او به عنوان رئیس جدید هیئت فوتبال خراسان رضوی انتخاب شود.

در پایان باید گفت که حضور افرادی نظیر برادران، رمارم و اصولی به لحاظ مدیریتی می تواند یک سرمایه به وجود آورد اما باید دید نگاه اول خواسته جامعه از ورزش چیست؟ آیا فوتبال سیاسی و یا سیاست فوتبالی؟ بی شک انتخاب هواداران مدیری است که سیاست فوتبالی را دستور کار خود قرار دهد و باید دید سرانجام دخالت های گاه و بیگاه سیاسی چه سرنوشتی را برای ورزش و به ویژه فوتبال خراسان رضوی رقم خواهد زد زیرا آنها در حال حاضر پدیده ای را به نام استان خود در لیگ برتر دارند که توانسته شگفتی ساز لیگ هجدهم باشد و با اختلاف بر سکوی صدر جدول تکیه زند و به نظر می رسد با اعلام تصمیمات فوتبالی می تواند این موفقیت ها برای استان پراستعدادی چون خراسان رضوی ادامه دار باشد و باید دید سرانجام صندلی داغ ریاست هیئت فوتبال خراسان رضوی برای یک دوره چهار ساله به چه کسی خواهد رسید و سرانجام فوتبال سیاسی اعمال خواهد شد یا سیاست فوتبالی؟

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3exqya

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


برند لباس تیم ملی برای جام ملت‌های آسیا مشخص شد