تاریخ انتشار: 1397/06/12 12:34
کد خبر: 131859

مشکل استقلال در فصل جدید چیست؟

استقلال در 6 بازی گذشته نشان داد از شرایط خوب سال گذشته خیلی فاصله دارد.
مشکل استقلال در فصل جدید چیست؟

صمد مرفاوی درخصوص شرایط استقلال گقفت: با توجه به اینکه چند مهره اصلی و کارساز خودش را از دست داد و نتوانست بازیکنی در حد آن ها جذب کند، دچار مشکل شد و لیگ را خوب شروع نکرد. نتایج نشان می دهند که استقلال هنوز زور و قدرت بردن را ندارد. این مساله در وهله اول به خاطر نداشتن یک بازیساز مانند جباروف یا ابراهیمی پیش آمده است. اسقلال دو هافبک بازیساز خودش را از دست داد. یکی ابراهیمی که بازیسازی از عقب را خوب انجام می داد و دیگری جباروف که ارتباط خط هافبک و حمله بود.

این اتفاق باعث شد در حمله ضعیف شود. فصل گذشته استقلال با یک مهاجم بازی می کرد و بقیه بازیکنان مانند شجاعیان هافبک و طراح بودند که کارشان را به خوبی انجام می دادند و به خط حمله اضافه می شدند. الان جایگزینی برای آن ها وجود ندارد که استقلال بتواند حملاتش را پایه گذاری و تمام کند. تنها برد استقلال در این 6بازی مقابل تراکتورسازی بود که هماهنگی لازم را نداشت.

به نظر من برد استقلال مقابل تراکتورسازی روی بازیسازی نبود بلکه روی پرس و توپگیری در زمین حریف بود که در حال حاضر همان را نیز شاهد نیستیم. از طرفی در هفته های اخیر شاهد این هستیم که استقلال آن دفاع تیمی را که فصل گذشته خیلی خوب انجام می داد و بازیکنان هنگام از دست دادن توپ خیلی سریع توپگیری می کردند را انجام نمی‌دهد. به نظر من نیاز به زمان است تا شرایط تیم بهتر شود.

از شفر انتظار می رود این مشکلات را به خوبی حل کند و امیدوارم در آینده نزدیک این اتفاق بیفتد. فصل گذشته که استقلال آن بازی جذاب را انجام می‌داد، مربی مهره‌های زیادی در اختیار داشت. چه آن ها که در زمین بودند و چه آن ها که روی نیمکت بودند. دست شفر باز بود و می توانست تفکراتش را به راحتی در زمین پیاده کند اما حالا این مهره‌ها را در اختیار ندارد و دستش خالی شده است. وقتی دست مربی خالی باشد ممکن است اشتباهاتی نیز کند و این طبیعی است. السد، در فصل نقل و انتقالات خودش را به خوبی تقویت کرد اما استقلال به دلیل سردرگمی مدیریتی که پیدا کرد از این قافله عقب ماند و همین باعث شد تا السد بهتر از استقلال باشد. نتایج لیگ نیز نشان می‌داد که تیم استقلال مشکل دارد. این مشکل در بازی السد خودش را به صورت کامل نشان داد. استقلال نه در دفاع و نه در حمله آن کارایی فصل گذشته را نداشت.گل بادآورده ای به دست آورد و بعد از آن دیدیم که نتوانست موقعیت آنچنانی روی دروازه حریف ایجاد کند و از طرفی نتوانست به خوبی از داشته‌اش محافظت کند. تیم السد نیز از ضعف‌های استقلال به خوبی استفاده کرد. در کل، کار استقلال در بازی برگشت سخت است اما نباید این تیم را از پیش بازنده بدانیم. این تفکر خوبی نیست.

نباید نا امید بود و باید برای رسیدن به نتیجه لازم تلاش کرد. بازیکنان و کادرفنی تیم باید تمام تلاش خودشان را به کارگیرند تا با آمادگی و تمرکز بالا در بازی برگشت حاضر شوند و این شکست را جبران کنند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3ky5pq

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


مهاجری: زمین بازی اجازه کار تیمی را برای از هر دو تیم گرفت