تاریخ انتشار: 1397/06/16 23:03
کد خبر: 131259

برچسب «سوپراستار» روی نام بازیکنان معمولی استقلال

این روزها هر نتیجه‌ ناخوشایندی در باشگاه استقلال، به جدایی چند بازیکن کلیدی از این تیم در تابستان ربط داده می‌شود اما این اتفاقی است که در همه باشگاه‌های دیگر نیز رخ می‌دهد.
 برچسب «سوپراستار» روی نام بازیکنان معمولی استقلال

در همین پنجره نقل و انتقالات، پرسپولیس با وجود محرومیت، نفراتی مثل صادق محرمی، فرشاد احمدزاده و وحید امیری را از دست داد. شاید اگر آبی‌ها نیز با محرومیت نقل و انتقالاتی روبرو بودند و یا مدیران باشگاه بودجه کافی برای خرید بازیکنان جایگزین را در اختیار شفر قرار نمی‌دادند، مرتبط دانستن هر نتیجه بدی به عملکرد تابستانی ممکن می‌شد اما حقیقت آن است که سرمربی استقلال، خریدهای متعددی انجام داد و به اندازه کافی برای ترمیم ترکیب‌اش فرصت داشت. بعد از پیروزی سنگین در مقابل تراکتورسازی، استقلال از هوادارانش لقب «کهکشانی» گرفت اما به محض تجربه اولین ناکامی‌ها، دوباره انگشت اتهام به طرف بازیکنان جدا شده از باشگاه رفت. استقلال به تازگی یکی از شلوغ‌ترین پنجره‌های نقل و انتقالاتی تاریخ‌اش را پشت سر گذاشته است. پنجره‌ای با خریدهای متعدد و هزینه‌های قابل توجه. خریدهای وینفرد شفر اما حداقل تا امروز، چندان موفق از آب درنیامده‌اند. آن‌ها در بازی بزرگ با السد قطر، نشان دادند که هنوز تکیه‌گاه‌های محکم و قابل اعتمادی برای استقلال نیستند.
هر باشگاهی ممکن است در معرض جدایی بازیکنان‌اش قرار بگیرد اما این هنر مربی و مدیران آن باشگاه است که بتوانند جایگزین‌های مناسبی برای نفرات خارج‌شده از ترکیب پیدا کنند. شفر در تابستان، عملکرد درخشانی در این زمینه نداشت. «محمد دانشگر» برای جانشینی سیدمجید حسینی انتخاب شد. سیدمجید در اوج و در شرایطی که به تازگی از جام جهانی برگشته بود، تیم را ترک کرد و دانشگر با اشتباه‌های پررنگ دفاعی به استقلال اضافه شد. جالب اینکه این بازیکن مورد توجه پرسپولیس نیز قرار داشت و آبی‌ها به جذب او، به چشم یک پیروزی بزرگ نگاه می‌کردند. مرتضی آقاخان و میثم تیموری، مصدوم از آب درآمدند. شفر به روح‌الله باقری و اللهیار صیادمنتش که دو خرید دیگرش برای استقلال هستند، زمان بازی چندانی نمی‌دهد. فرشاد محمد‌ی‌مهر نیز شروع درخشانی در باشگاه نداشته و در حساس‌ترین دیدار تیم تا امروز در این فصل، نیمکت‌نشین شده است. علی کریمی نیز برای پر کردن جای خالی امید ابراهیمی انتخاب شد اما داستان آسیب‌دیدگی‌های این بازیکن، هنوز هم دنباله‌دار است و برای استقلال مسئله‌ساز خواهد بود. طارق همام و مارکوس نویمایر، ستاره‌های بااستعدادی به نظر می‌رسند اما نمی‌توانند در لحظات و دیدارهای حساس و گره‌خورده، بار تیم را به دوش بکشند. الحاجی گرو نیز بیشتر از مهاجم نوک، مثل یک هافبک فوتبال بازی می‌کند. او در حفظ توپ و حرکت در یک سوم دفاعی حریف، موفق ظاهر شده اما روبروی دروازه تیم روبرو، یک قاتل ترسناک نیست و به اندازه کافی زهردار به نظر نمی‌رسد. مرتضی تبریزی شاید مهم‌ترین و بهترین خرید تابستانی استقلال بوده اما حتی او هم هنوز نتوانسته استانداردهای یک بازیکن بزرگ را در باشگاه جدیدش به نمایش بگذارد.
مسئولیت همه خریدهای تابستانی باشگاه استقلال، با وینفرد شفر است. اگر او اجازه داده مدیران سابق باشگاه برای تیمش خرید کنند، مرتکب یک اشتباه بزرگ شده و فاقد اقتدار لازم در مجموعه استقلال بوده است. در غیر این صورت، همه بازیکنان با نظر همین مربی پیراهن باشگاه را بر تن کرده‌اند. سرمربی آلمانی امیدوار بود که تازه‌واردها، به سرعت با تیم خو بگیرند و استقلال را در زمانی کوتاه به هدف‌اش نزدیک کنند اما استقلال اساسا دیر شروع کرد، دیر بسته شد و دیر بازیکنان‌اش را محک زد. تردیدی وجود ندارد که خریدهای تازه مرد آلمانی نیز به مرور زمان، نکات امیدوارکننده بیشتری را در زمین مسابقه عیان خواهند کرد اما حقیقت آن است که این بازیکن‌ها تا امروز چیزی بیشتر از چند فوتبالیست «معمولی» نبوده‌اند. معمولی‌هایی که با برچسب «سوپراستار» دوران بازی در استقلال را آغاز کردند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3ky8rq

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


حیا کن و رها کن علیه مدیرعامل استقلال