تاریخ انتشار: 1397/06/17 17:06
کد خبر: 131181

می توانستیم خسارت سازمان لیگ را هم از استقلال بگیریم

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در خصوص رای مربوط به بازی سوپرجام مبنی بر بازنده شدن استقلال توضیحاتی را در تلویزیون اعلام کرد.
می توانستیم خسارت سازمان لیگ را هم از استقلال بگیریم

اسماعیل حسن زاده رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در خصوص چگونگی صدور رای مربوط به بازی سوپرجام در برنامه ورزش و مردم اظهار داشت: ما در سه چهار صفحه، رای را توضیح دادیم و خوشبختانه تاکید کردیم که عین رای در سایت فدراسیون منتشر شود و تمام جزئیات را آوردیم. بعد از اینکه باشگاه استقلال هم اعتراض کرد، کمیته محترم استیناف هم با تجربیاتی که داشتند و با دقت نظری که داشتند، آنها هم صحه گذاشتند و حتی رای ما را تا حدودی شدیدتر کردند و ضمن تایید نتیجه 3 بر صفر، 50 میلیون جریمه نقدی را هم به آن اضافه کردند. به هر حال اراده رسمی یک باشگاه مبنی بر عدم شرکت احراز شد. مخصوصا با استدلال بر اینکه وقتی قرار است بازی در تهران برگزار شود، از حدود یک هفته قبل مقدماتی فراهم می شود.

او درباره علت عمده صدور حکم به شکست استقلال گفت: اساسی ترین محوری که ما را به یقین رساند که باشگاه استقلال نمی خواهد در تاریخ بیست و نهم در زمین حاضر شود، این بود که به هرحال در جلسه رسمی نماینده تام الاختیار باشگاه صراحتا اعلام کرده بود که باشگاه استقلال آمادگی ندارد، در ایران نیست و روز بیست و نهم شرکت نمی کند.

شفیع: آیا به نظر شما امکان دارد سوپرجام برگزار شود یا دیگر این مسئله منتفی است؟

حسن زاده: ما رای دادیم که به دلیل عدم حضور تیم استقلال در این مسابقه، این تیم سه بر صفر بازنده می شود. این رای قطعی است و باید اجرا شود. ما حتی اعلام کردیم که اگر سازمان لیگ اراده می کرد که خسارت وارده بر سازمان و اسپانسر را طلب کند، ما رای می دادیم اما خب نخواستند. از نظر ما در این مسابقه مطابق قانون، تیمی که حضور نیافته یعنی استقلال 3 بر صفر بازنده شده است. این رای تایید شد و اینکه حالا سازمان لیگ در اجرای رای جلسه ای می گذارد یا جامی را به پرسپولیس می دهد، در اختیار ما نیست.

بهرام شفیع: چطور در این رای اسمی از برنده و قهرمان نیامده و فقط به تیم بازنده اشاره شده است؟

حسن زاده: ما در مجازات حتی اگر آیین نامه فیفا را ببینید، بازنده کردن داریم نه برنده کردن. به همین دلیل ما هم طبق قانون در رای استقلال را بازنده کردیم که البته طبیعتا سمت مقابل آن، برنده شدن تیم حریف است؛ اما برای اصلاح این مسئله در ذهن اهالی فوتبال، تاکید می کنم که رای ما بازنده شدن استقلال با نتیجه سه بر صفر است. چون قانونگذار به ما می گوید مقصر را جریمه کن. این اقل مجازاتی بود که در قانون لحاظ شده است. ما به دلایلی از یک ماده قانون استفاده کردیم و 50 میلیون جریمه را در رای کمیته انضباطی نیاوردیم منتها کمیته محترم استیناف این بخش را اضافه کرد.

شفیع: شاید عده ای بگویند بازی را دوباره برگزار کنید و چرا تکرار نکردید؟

اینکه آیا می شد مسابقه با شرایط دیگری برگزار شود، کلا یک بحث جداگانه است. کمیته انضباطی اینگونه که عرض کردم رای داد، کمیته استیناف هم در ادامه به آن شکل تایید کرد. شاید برخی بگویند باید بازی تکرار می شده، اما تشخیص رکن قضایی این نبوده است.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3gzj5n

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



 کار پرسپولیس راحت‌تر است، اما استقلال شگفتی می‌آفریند