تاریخ انتشار: 1397/06/17 23:05
کد خبر: 131124

بررسی عملکرد بازیکنان جایگزین در لیگ هجدهم

در فصل جاری رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران، تا کنون یازده گل توسط بازیکنانی به ثمر رسیده که به عنوان جانشین وارد میدان شده اند.
بررسی عملکرد بازیکنان جایگزین در لیگ هجدهم

در ۴۶ بازی برگزار شده در فصل جاری رقابت های لیگ برتر ۹۰ بار توپ از خط دروازه ها عبور کرده که از این تعداد، ۱۱ گل توسط بازیکنان تعویضی به ثمر رسیده است. از نظر آمار گلزنی، تعویض های هفت مربی ثمربخش بوده و بازیکنان جایگزین توانسته اند گلزنی کنند. استقلال خوزستان، پدیده مشهد، صنعت نفت آبادان، پیکان، نساجی مازندران، پرسپولیس و ماشین سازی تبریز تیم هایی هستند که بازیکنان تعویضی آنها در شش هفته ابتدایی، پس از ورود به میدان در نقش گلزن ظاهر شده و در واقع تعویض طلایی مربیان لقب گرفته اند.

بیش از نیمی از تیم های لیگ برتری تا اینجا تعویض طلایی نداشته و هیچ یک از بازیکنان ورودی به میدان نتوانسته اند برای تیم شان گلزنی کنند. استقلال تهران، سایپا، فولاد خوزستان، پارس جنوبی جم، سپیدرود رشت، تراکتورسازی، نفت مسجدسلیمان، ذوب آهن و سپاهان اصفهان تیم های بدون تعویض طلایی در لیگ برتر هجدهم هستند.

چهار تیم پرسپولیس (گادوین منشا)، استقلال خوزستان (وحید خشتان)، ماشین سازی (عرفان افراز) و نساجی مازندران (محمد نظری) یک تعویض طلایی داشتند که هر چهار بازیکن تعویضی اولین گل خود را در لیگ برتر به ثمر رساندند.

تیم های پیکان و صنعت نفت آبادان هم دو تعویض طلایی در فصل جاری داشته اند؛ عیسی آل کثیر و ماهان رحمانی بازیکنان جانشین و گلزن تیم پیکان بودند و میلاد جهانی و جعفر سلمانی هم دو بازیکن صنعت نفت آبادان بودند که پس از ورود به میدان موفق به گلزنی برای تیم شان شدند.

اما بهترین آمار در زمینه تعویض های طلایی و تأثیرگذار را یحیی گل محمدی به نام خود ثبت کرده؛ در سه بازی تیم پدیده مشهد، بازیکن تعویضی یحیی گل محمدی موفق به گلزنی شده که در هر سه بازی یونس شاکری تعویض طلایی تیم مشهدی بود. دو گل این بازیکن گل های پیروزی بخش برای پدیده بود و ۳ امتیاز بازی را به حساب این تیم واریز کرد.

بازیکنان تعویضی که یحیی گل محمدی به میدان می فرستد، تنها در نقش گلزن ظاهر نشده و در خلق موقعیت و ارسال پاس گل هم آمار خوبی دارند. بازیکنان تعویضی تیم پدیده مشهد در این فصل سه بار پاس گل داده اند که یونس شاکری یک بار و محمد قاسمی نژاد دو بار موفق به انجام این مهم شده اند

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/458wkx

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


لیگ هجدهم از نگاه کارشناس فوتبال؛فاجعه آمیز بود!