تاریخ انتشار: 1397/06/20 11:23
کد خبر: 130857

تصمیم حیاتی برانکو برای بازی مقابل نساجی

آیا برانکو مقابل نساجی و الدحیل بار دیگر سیستم 442 لوزی را انتخاب خواهد کرد یا این که تصمیمش را تغییر می دهد؟
تصمیم حیاتی برانکو برای بازی مقابل نساجی

پرسپولیس روز چهارشنبه مقابل نساجی مازندران بازی خواهد کرد. گفته می شود در این دیدار برانکو زوج منشا - علیپور را در زمین قرار خواهد داد تا برای دیدار مقابل الدحیل آماده شوند و به هماهنگی بیشتری برسند. با شناختی که از برانکو داریم، بعید است ترکیب پرسپولیس از نساجی تا الدحیل تغییر پیدا کند و به عبارتی می توان گفت، نساجی حریف تمرینی قرمزها پیش از الدحیل خواهد بود؛ هرچند که مدافع عنوان قهرمانی لیگ ایران کار آسانی برابر تیم جواد نکونام نخواهد داشت.

 

برانکو ایوانکوویچ این فصل تقریبا هیچ چالشی در انتخاب نفرات ندارد و همه می توانند 11 بازیکن اصلی پرسپولیس را حدس بزنند اما تغییر از 442 خطی به 442 لوزی انتظاری است که هواداران پرسپولیس از سرمربی موفق تیمشان دارند. او در بازی با الدحیل با این سیستم بازی کرد و قرمزها نمایش موفقی را در این فرم ارائه کردند اما آیا برانکو در تهران هم با این سیستم بازی می کند؟

 

در سیستم لوزی، کمال کامیابی نیا به تک هافبک دفاعی تیم تبدیل می شود و نفوذ چندانی انجام نمی دهد. احمد نوراللهی باتوجه به قدرت حمل توپ و همچنین سانتر به پست هافبک چپ می رود، بشار رسن نوک لوزی را در اختیار می گیرد و از بین سیامک نعمتی و امید عالیشاه هم یکی به سمت راست می رود. (در بازی برگشت نعمتی محروم است)

 

حالا برانکو باید این تصمیم حیاتی را بگیرد. او در طول این سه سال تیمش را با سیستم های گوناگون آزمایش کرده و شاگردانش آماده بازی با هر تاکتیکی هستند. اما نکته ای که کادرفنی پرسپولیس به آن توجه ویژه ای دارد، موفقیت در دفاع و ثبت کلین است چرا که برای شکست نساجی و عبور از الدحیل، این موضوع می تواند بسیار ارزشمند باشد. شاید همین هدف سبب شود تا قرمزها بار دیگر خطی بازی کنند که در این صورت عمده حملات _خواسته یا ناخواسته_ سانتر از جناحین خواهد بود. در بازی رفت محمد انصاری و حسین ماهینی توفیق چندانی در ارسال ها نداشتند و حال باید دید در دیدار برگشت چه خواهند کرد.

 

شاید مثل بازی با الجزیره برانکو 442 خطی را استفاده کند اما به دفاع های راست و چپش اجازه سانتر زیاد ندهد و از آن ها بخواهد با کات بک توپ را به علیپور، منشا و دیگران برسانند.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3gzjqz

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


برانکو یا نکونام؟ کدام مربی بازی را خواهد برد؟!