تاریخ انتشار: 1397/06/21 16:41
کد خبر: 130663

برگ برنده مسئله جنجالی سوپر جام در اختیار استقلال!

از آن‌جایی که سازمان لیگ با اعلام لغو بازی اشتباه کرده و به جای آن‌که تیم داوری بازی را اعلام و پرسپولیس را به ورزشگاه بکشاند، خبر داده سوپرجام لغو شده، برگ برنده دست استقلال افتاده است.
برگ برنده مسئله جنجالی سوپر جام در اختیار استقلال!

 بحث بی‌فایده و پرسروصدا بر سر سوپرجام که می‌توانست یک شهرآورد اضافه به فوتبال ایران هدیه کند، ولی در عوض یک جنجال اضافی برای فوتبال ما به وجود آورد، همچنان ادامه دارد. این بار مجادله کلامی امیرحسین فتحی که از روز اول با شعار نمی‌گذارم به پرسپولیس جام بدهند وارد باشگاه استقلال شد، با سعید فتاحی که استقلالی‌ها او را عامل اصلی صدور رأی سوپرجام به نفع پرسپولیس می‌دانند، دوباره سوپرجام را بر سر زبان‌ها انداخت. مجادله‌ای که برنامه عادل را در یک شب بی‌سوژه و بی‌خبر داغ کرد، اما هیچ نتیجه‌ای برای مخاطب نداشت. فتحی از روی عصبانیت پرسید: «نمی‌دانم چرا فتاحی عجله دارد به پرسپولیس جام بدهد؟» و با همین پرسش، موج جدید حمله آبی‌ها علیه رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ راه افتاد، موجی که طی روز‌های آتی ادامه خواهد داشت.

اما پایان این قصه چه خواهد بود؟ در این که استقلال به صورت شفاهی از حضور در سوپرجام انصراف داده و روی انصراف خود هم اصرار داشته، شکی نیست، اما رفتار‌های شتاب‌زده سازمان لیگ و اشتباهات حقوقی این سازمان، استقلال را صاحب این حق کرد که زیر بار اعلام قهرمانی پرسپولیس نرود و مدعی برگزاری سوپرجام باشد.

سازمان لیگ گاف اول را درست همان جا داد که سوپرجام را لغو کرد. وقتی استقلال انصراف داده بود، دلیلی برای لغو بازی وجود نداشت.

سازمان لیگ به جای آن که پس از جلسه شورای تأمین و اعلام نظر رئیس هیئت مدیره استقلال که در این جلسه گفت ما در تاریخ ۲۹ تیر مقابل پرسپولیس بازی نمی‌کنیم، از باشگاه استقلال نامه رسمی مبنی بر انصراف از حضور در این بازی بگیرد یا بدون حضور تماشاگران و با اعلام اسامی تیم داوری سوپرجام، از تیم پرسپولیس بخواهد در ورزشگاه آزادی حاضر شود تا با توجه به حاضرنشدن استقلال، جام قهرمانی به این تیم اهدا شود، خبر لغو بازی را منتشر کرد و اشتباه بزرگ را مرتکب شد.

حالا استقلال مدعی است بازی را سازمان لیگ لغو کرده است و وقتی این بازی لغو شده، دلیلی برای اعلام قهرمانی پرسپولیس وجود ندارد. حالا استقلال می‌تواند به CAS برود. اگرچه هزینه رسیدگی با توجه به گرانی دلار برای استقلال فوق‌العاده سنگین تمام می‌شود و شاید آبی‌ها قید پی‌گیری این پرونده را بزنند و البته بعید هم نیست وزارت ورزش پشت‌پرده آن‌ها را از مراجعه به دادگاه عالی ورزش منع کند، اما اگر استقلال واقعاً پرونده سوپرجام را به CAS بفرستد، تکلیف چیست؟

سازمان لیگ برای دفاع از حکم خود و کمیته‌های انضباطی و استیناف برای اثبات رأی خود، به چه مدرکی استناد می‌کنند؟ برگه صورتجلسه شورای تأمین؟!

صرف‌نظر از اینکه امیرحسین فتحی مدعی است چنین برگه‌ای اصلاً وجود ندارد و تازه اگر موجود هم باشد، عباسی‌ملکی به عنوان رئیس هیئت مدیره حق امضای آن را نداشته و مدیرعامل یا سرپرست باشگاه باید نظر رسمی باشگاه را انشا و امضا می‌کرده، فرستادن چنین صورتجلسه‌ای برای دادگاه عالی ورزش ریسک بالایی دارد.

این که یک مرجع و نهاد غیرفوتبالی، برگزار نشدن یک رقابت فوتبالی را تأیید کند، مصداق دخالت سیاست در فوتبال نیست؟ دوباره چماق تعلیق بر سر فوتبال ایران کوبیده نمی‌شود؟!

این پرونده فرجام خوبی برای فوتبال ایران ندارد. از زاویه دید پرسپولیسی‌ها، این استقلال است که به جرزنی رو آورده و می‌خواهد میز بازی را به هم بزند، از زاویه دید استقلالی‌ها، پرسپولیس نباید مُفت‌بَری کند و سوپرجام باید نیم‌فصل برگزار شود، از زاویه دید سازمان لیگ هم استقلال از سوپرجام انصراف داده و بعد از پایان محرم و صفر، جام باید به پرسپولیس اهدا شود، اما از زاویه نگاه یک بی‌طرف، با این‌که استقلال انصراف داده و اعلام حکم ۳ بر صفر به سود پرسپولیس منطقی و قانونی است، اما از آن‌جایی که سازمان لیگ با اعلام لغو بازی اشتباه کرده و به جای آن‌که تیم داوری بازی را اعلام و پرسپولیس را به ورزشگاه بکشاند، خبر داده سوپرجام لغو شده، برگ برنده دست استقلال افتاده است.

مسئله اینجاست که سازمان لیگ نمی‌تواند در دفاع از خود در مجامع بین‌المللی بگوید شورای تأمین اجازه نمی‌دهد صدهزار نفر به ورزشگاه بروند تا با اثبات انصراف و حاضر نشدن استقلال، جام به پرسپولیس برسد و استقلال با آگاهی از همین پاشنه آشیل، از موضع خود کوتاه نمی‌آید! این داستان سوپرجام حالا حالا‌ها ادامه خواهد داشت!


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2omykl

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


عصبانیت پرسپولیسی‌ها از استقلالی‌ها