تاریخ انتشار: 1397/06/27 13:55
کد خبر: 129855

سوپرمن پرسپولیس غول آهنی را از پا در آورد

پرسپولیس مهمترین بازی زندگی اش تا این زمان را برد آن هم به دراماتیک ترین شکل ممکن و نقش اول این فیلم ابرقهرمانانه سوپرمن با شنل سرخ رنگ بود.
سوپرمن پرسپولیس غول آهنی را از پا در آورد

امروز و چند ساعت بعد از آن صعود دلچسب برابر غولِ الدحیل، هنوز هم می توان به این فکر کرد که گل اول پرسپولیس کلید این بازی بود. دقیقه 57 بازی است و تیم در زمین خودش و مقابل چشم هفتاد هزار تماشاگر یک هیچ عقب است و دارد حذف می شود. برای نجات از حذف باید سه گل به تیمی بزند که تا به حال نباخته است. به تیمی که در 9 بازی اخیرش 9 برد به دست آورده و در هر بازی میانگین 2.5 گل زده است. تیمی که العین را با 8 گل درهم کوبیده و تقریبا تمام تیم های ریز و درشت غرب آسیا را برده بود را باید در یک نیمه سه گل می زد. با کمترین نیرو روی نیمکت برانکو تنها به نیرو و توان یازده بازیکن درون زمین چشم داشت.

دقیقه 57 بازی، سوپرمن شنل قرمزش را به تن کرد و در یک چشم به هم زدن خودش را از مقابل دروازه خودی به شش قدم حریف رساند. توپ با سرعت از نقطه کرنر شلیک شد، بازیکنان همه در هجده قدم جمع شده اند و روی هوا می پرند تا به توپ ضربه بزنند. منشا زودتر رسید اما توپ با سرعت از دستش فرار کرد چرا که می دانست باید کجا برود. در بین راه بازیکنان دیگر هم تلاش کردند او را بگیرند اما توپ با سرعت همه را جا گذاشت و آمد نشست روی پای سوپرمن و بنگ. ضربه با پای چپ و توپ خوشحال ماموریت را با در آغوش گرفتن و بوسیدن تور دروازه به پایان رساند.

سوپرمن کسیت

داستان سیدجلال حسینی و پرسپولیس اما داستانی جالب و پر اتفاق است. او فوتبال حرفه ای را از تیم ملوان آغاز کرد و بعد از سه سال و وقتی در پایان لیگ چهارم به دنبال مقصدی بزرگتر بود، پرسپولیس او را می خواست اما دوستان علی پروین به جای سیدجلال حسینی، سیدمحمدحسینی را به تمرین پرسپولیس بردند. سیدجلال هم در حالی که پرسپولیسی ها با بنجل های پانامایی مذاکره می کردند او به سایپا رفت و 4 فصل در این تیم بازی کرد و یک قهرمانی در لیگ برتر با این تیم به دست آورد. او اما در لیگ نهم و در حالی که علی دایی به شدت دنبال جذب او بود به سپاهان رفت تا با این تیم در سه فصل سه قهرمانی لیگ برتر به دست آورد.  سیدجلال اما بالاخره در سال 2012 و توسط محمد رویانیان به پرسپولیس کهکشانی اما ناموفق پیوست. او فصل بعد هم که دایی آمد در پرسپولیس ماند و با این تیم تا یک قدمی قهرمانی رفت اما این اتفاق نیفتاد و راهی لیگ قطر شد. بعد از یک سال حضور در لیگ قطر به ایران بازگشت و این بار همه چیز مهیای حضور مجددش در پرسپولیس بود اما برانکو پایش را در یک کفش کرد که سیدجلال را نمی خواهد. عجیب بود اما او در حالی که به شدت استقلال را خواهان خودش می دید به نفت تهران پیوست تا پرسپولیس با شاهکارهای خط دفاعی اش قهرمانی را به استقلال خوزستان بدهد. او هم با نفت به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا رفت. بهار سال 95 اما سرانجام آن اتفاقی که باید رخ داد و سیدجلال حسینی با پرسپولیس قرارداد بست و دوران تازه ای برای پرسپولیس و کاپیتانش رقم خورد.

سیدجلال و برانکو

درست است که سیدجلال یک فصل را نتوانست به دلیل عدم موافقت برانکو در پرسپولیس بازی کند اما سیدجلال با بیشترین مربی که همکاری داشته همین جناب پروفسور است. سیدجلال 71 بازی برای تیمی که برانکو هدایتش را به عهده داشته بازی کرده، سه گل زده و 1 پاس گل هم داده است. سه گل او در دربی پایتخت در لیگ شانزدهم، گل به الجزیره در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان و گل زیبای او به الدحیل سه گل حساسی هستند که کاپیتان در پرسپولیس برانکو زده است. در تمام این 71 مسابقه پرسپولیس در حضور او تنها 34 گل خورده است چیزی در حدود 0.5 گل در هر مسابقه می شود که آماری جالب توجه است. زلاتکو کرانچار نیز مربی است که سیدجلال در تیم او 34 بازی انجام داده است.

سیدجلال و کی روش

سیدجلال حسینی از زمان امیرقلعه نویی به تیم ملی دعوت شد و بعد از جدایی امیر قلعه نویی و با حضور علی دایی و افشین قطبی هم نیز یکی از بازیکنان تیم ملی ایران بود. با آمدن کارلوس کی روش نیز یکی از بازیکنان ثابت تیم ملی بوده است. او در اولین بازی که کی روش روی نیمکت تیم ملی نشست برای تیم ملی بازی کرد و در برابر ماداگاسکار تنها گل تیم ملی را به ثمر رساند. سید جلال در تیم ملی کی روش 52 بازی ملی انجام داد. او در این بازی ها 5 گل به ثمر رساند و 34 برد 12 مساوی 6 باخت را به دست آورد.

بزرگترین پیروزی ها

سیدجلال در دوران فوتبالش برد و باخت های زیادی دیده است و پیروزی پرسپولیس برابر الدحیل را می توان یکی از بزرگترین بردهای این بازیکن به حساب آورد اما از نظر نتیجه سیدجلال بردهای بهتری هم داشته است. در تیم ملی او دو برد 6 بر صفر برابر بحرین و گوام، 5 بر صفر مقدماتی جام جهانی برابر لبنان و سه برد چهار بر صفر نیز به دست آورده است. در بازی های دوستانه در برد 6 بر صفر برابر قرقیزستان را کسب کرد. در لیگ قهرمانان برد 5 بر یک با سپاهان برابر الجزیره و در رقابت های باشگاهی دو برد 6 بر صفر با پرسپولیس برابر پیکان و مس کرمان از بهترین بردهای تاریخ فوتبالی سیدجلال هستند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4dvvbm

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


هواداران پرسپولیس کار را برای ما سخت می کنند