تاریخ انتشار: 1397/06/27 18:27
کد خبر: 129826

برانکو: به بازیکنان گفتم ضعیف تر از الدحیل نیستیم

برانکو ایوانکوویچ در حاشیه تمرین سرخپوشان یک روز پس از پیروزی بزرگ برابر الدحیل به تمجید از شاگردان و هواداران تیمش پرداخت.
برانکو: به بازیکنان گفتم ضعیف تر از الدحیل نیستیم

برانکو ایوانکوویچ سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس پس از پیروزی فراموش نشدنی و دراماتیک روز گذشته برابر الدحیل قطر امروز در حاشیه تمرین سرخپوشان در جمع خبرنگاران به تمجید از هواداران و شاگردانش پرداخت.

نمی دانستم به شاگردانم چه بگویم

امروز در جلسه قبل از تمرین واقعا نمی دانستم به بچه ها چه چیزی بگویم، چون آنقدر استحقاق تمجید داشتند که حرفی برای گفتن نبود. چیزی از خودشان نشان دادند که مشخصه تیم های بسیار بزرگ است؛ تیم های ایرانی خیلی کم بتوانند با این روش به بازی برگردند؛ حتی در کرواسی و حتی دنیا هم تیم ها نمی توانند اینگونه به بازی برگردند. اینکه 2 بر صفر در نیمه اول بازی را عقب باشید و با تیمی بازی کنید که برای قهرمانی آسیا بسته شده ولی ببرید! بچه ها لیاقت داشتند و یک کیفیت روحی، روانی، انگیزه‌ای، اعتقادی و اعتماد بالا به توانایی های خودشان داشتند.

یادتان می آید الدحیل چه زمانی باخته؟!

چون ما تیم دسته سومی را نبردیم بلکه تیمی را بردیم که شما یادتان می آید چه زمانی باخته؟! یک سال و نیم پیش باخته و آن هم به خود ما باخته. یعنی بدون یک باخت قهرمان کشورشان بودند و 9 تا بازی در لیگ قهرمانان آسیا را برده بودند و موفق ترین تیم در لیگ قهرمانان بودند ولی اینجا به ما باختند و بسیار بسیار هزینه کردند و تقویت کرده بودند و به خاطر همین خیلی خوشحالم که بازیکنانم اینگونه بازی کردند و تبریک می گویم به آنها.

هواداران نگذاشتند کم بیاوریم

 آن چیزی که خیلی مهم است اینکه وقتی که باخته بودیم هم تماشاگران ما را تنها نگذاشتند و ناامید نشدند و اجازه ندادند بچه ها از نظر روحی به زانو بیافتند و مدام تشویق کردند که ادامه بدهید و به خاطر همین هم خوشحالم که توانستیم هوادارنمان و ایرانی ها را شاد کنیم.

کسی نگفت درد دارد و بازی نمی کند

ماهینی مصدوم بود بازی کرد؛ بشار مصدوم بود؛ سید ضربه خورده بود؛ احمد هم همینطور و انصاری هم دیدید چطور بازی کرد ولی هیچ کس را ندیدید که بگوید درد دارم و بازی نمی کنم.

خط میانی السد امسال تقویت شده است

السد امسال از سال قبل بهتر است؛ گابی را از اسپانیا آورده اند و خط هافبکشان را بیشتر تقویت کرده اند و دیدید در تهران مقابل استقلال چگونه بازی کردند. در واقع الان نیمه نهایی است. قبل از یک چهارم نهایی هم گفتم که در لیگ قهرمانان اصلا تیم ضعیف وجود ندارد. رسیدن به نیمه نهایی لیگ قهرمانان یک موفقیت عظیم مخصوصا برای ما است که در یک سال اخیر عملا 5 ملی پوش از دست دادیم. طارمی، سروش، امیری، محرمی و فرشاد رفتند و هیچ کس را نتواسنتیم بیاریم و واقعا به شاگردانم افتخار می کنم.

بازیکنان مهمترین رکن موفقیت هستند

طبیعی است کادرفنی هم مهم است اما بازیکنان از همه مهمتر هستند. با اینجا هستیم به بازیکنان کمک کنیم تا تمام توانایی هایشان را نشان بدهند. کادرفنی هم مهم است اما آنها از همه مهمتر هستند و باید اول از همه به آنها تبریک گفت.

به بازیکنان گفتم ضعیف تر از الدحیل نیستیم

در بین دو نیمه طبیعی است که باخته بودیم؛ تلاش کردیم به بچه ها تفهیم کنیم که ضعیف تر از الدحیل نیستیم. به بازیکنان گفتیم اول نباید گل دوم را بخوریم. به بازیکنان گفتم گل اول درها را باز خواهد کرد. یکسری تغییرات انجام دادیم. آنها فقط روی ضربات ایستگاهی می توانستند روی دروازه ما موقعیت ایجاد کنند مثل گلی بدی که به ما زدند و شما دیدید که به جز آن صحنه دیگر موقعیت خاصی روی دروازه ما ایجاد نکردند. آنها دو برد 4 گله برابر العین بدست آوردند ولی بچه ها بهترین قدرت روحی شان را نشان دادند. ما ریسک کردیم ولی دید که بچه های ما چطور از خود گذشتگی داشتند.

نمی دانم چرا اخراج شدم

من نمی دانم چرا اخراج شدم؛ من توپ را دستم گرفته بودم و داشتم احسان علوان زاده را صدا می کردم تا بیاید و اوت را بیاندازد. حالا نمی دانم داور چه دلیلی داشت. نمی خواهم داوری را تفسیر کنم ولی یکی بیاید و بگوید که چرا وقت اضافه را 5 دقیقه گرفتند و 7.5 دقیقه بازی شد. نه وقتی تلف شده بود و نه بازی متوقف شده بود؛ یکی بیاید به من در این مورد توضیح بدهد. همینقدر کافی است صحبت کردن در مورد داوری. کنار خط نباشم شاید یک مقدار سخت شود ولی اصولا نباید مشکلی ایجاد شود.

از چیزی نمی ترسیم

بله حیف است که انصاری و کمال نیستند برای بازی بعدی. مصلح ولی کاملا نشان داد که لایق بازی است. سیامک هم که برمی گردد و امیدوارم احمد، حسین، انصاری و امید هم مشکلی نداشته باشند. البته مشکل خواهد بود ولی از چیزی نمی ترسیم و امیدوارم فقط سالم باشیم.

برگزاری دربی پیش از دیدار با السد؟

به خاطر دربی هیچ چیزی را تغییر نمی دهیم. فوتبال برای شاد کردن مردم است. قطعا کار آسان نخواهد بود ولی مشکلی نیست.

الهلال فقط 14 میلیون برای قرض گرفتن عمر هزینه کرده

خیلی خوشحالم و راضی ام از نتیجه گیری و صعود به نیمه نهایی. سال دوم است که به نیمه نهایی می رویم و شما می دانید که تیم های عربستان سعودی بین 5 کشوری هستند که بیشترین سرمایه گذاری را در مرحله گروهی داشته اند. عمر عبدالرحمن را الهلال با 14 میلیون دلار فقط قرض گرفته است و حتی از مرحله گروهی هم بالا نیامدند در فصل قبل و سال آینده آنها با قدرت بسیاری زیادی وارد مسابقات می شوند ولی ما برای دومین مرتبه است که به نیمه نهایی می رسیم. حالا گروه ما چقدر قوی و سخت بوده است، باز هم با السد بازی می کنیم که در گروه ما بوده است. به خاطر همین خوشحالم و به بازیکنانم افتخار می کنم و انتظار دارم تا با تلاش تا بازی آخر برویم.

بازی سپیدرود اندازه بازی با الدحیل مهم است

امیدوارم بازیکنانم زودتر شرایط خوبی پیدا کنند. ما بازی به بازی پیش می رویم. سپیدرود برای من همان قدر مهم است که بازی السد و نساجی بوده است.

بازی کردن منشا دست خودش است

هر کسی مسئول سرنوشت خودش است؛ قبول دارم که منشا خوب بود و در آینده هم فقط به خوش بستگی دارد که بازی کند یا نه. شما فکر می کنید من منشا یا هر بازیکن دیگری که خوب بازی کند را بیرون از ترکیب می گذارم؟!


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/27aaa6

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


ترکیب دلخواه برانکو برای بازی های پرسپولیس