تاریخ انتشار: 1397/06/28 11:05
کد خبر: 129771

گزارش ویژه / رحمتی قربانی ردیف اول بی رحمی انتقادات!

سید مهدی رحمتی پس از نمایش قابل قبول خود در دیدار شب گذشته برابر السد با انتقادات تندی از سوی هواداران و برخی پیشکسوتان مواجه شده است.
گزارش ویژه / رحمتی قربانی ردیف اول بی رحمی انتقادات!

پس از درخشش های حسینی و آمادگی فوق العاده رحمتی، چالش جذابی میان این دو گلر شکل گرفته است؛ رحمتی بسیاری از بازی های فصل گذشته را به واسطه درخشش حسینی نیمکت نشین شد و با ترک عادت، با خوش رویی و خوش اخلاقی این تصمیم پیرمرد آلمانی اطاعت کرد و با درخشش در تمرینات و ضعف حسینی، خود را به ترکیب اصلی استقلال رساند. پس از بازگشت رحمتی به دروازه استقلال، او نمایش های قابل قبولی را ارائه داد تا لیگ هفدهم و جام حذفی با سنگربانی رحمتی برای استقلالی ها به پایان برسد.

البته حسینی نتوانست همچون رحمتی طاقت نیمکت نشینی خود را افزایش دهد و گاه و بی گاه و با رفتارهای مختلف به تصمیم شفر انتقاد کرد؛ او حتی نرفتن به جام جهانی را تقصیر شفر و رحمتی می دانست که اجازه ندادند در روزهای واپسین مانده به جام بیست و یکم او در درون دروازه آبی ها قرار بگیرد و همین امر سبب شد تا دلخوری میان شفر و حسینی شکل گیرد. در آغاز لیگ هجدهم، زمزمه هایی مبنی بر نیمکت نشینی رحمتی به گوش رسید اما مصدومیت دست حسینی سبب شد تا رحمتی آغازگر استقلال در لیگ هجدهم باشد و رکورد جاودانه حضور در تمامی ادوار لیگ برتر فوتبال ایران را به تنهایی به نام خود ثبت کند.

رحمتی ثبات را در درون دروازه استقلال حفظ کرد و توانست نمایش های بی نقص و خوبی را از خود ارائه دهد تا حسینی پس از رهایی از مصدومیت همچنان ذخیره این گلر باتجربه باشد. رحمتی تا پیش از بازی السد اشتباه تاثیرگذاری را نداشت و حتی توانست در بسیاری از بازی ها ناجی تیمش باشد اما این درخشش رحمتی چندان به چشم هواداران آبی پوش هم نیامد؛ کندی دفاع استقلال در دیدار رفت برابر السد باعث شد تا رحمتی فراوان به دردسر بیفتد اما او چند واکنش خوب از خود نشان داد تا همچنان آمادگی اش را حفظ کند اما ساختار دفاعی استقلال که فرو ریخت رحمتی هم اشتباهاتش شروع شد و اوج اشتباهش روی گل سوم السدی ها و بازی با پای ضعیف او بود که شکست استقلالی ها در خانه را سنگین تر کرد.

پس از این اشتباه، خیلی از پیشکسوتان و هواداران استقلال از شفر خواسته بودند تا حسینی را برای دیدار برگشت بیازماید اما پیرمرد آلمانی به خوبی می دانست که تجربه رحمتی در هدایت تیم از عقب زمین می تواند موثر باشد و باز هم از رحمتی در درون دروازه خود استفاده کرد؛ رحمتی شب گذشته در جریان تساوی تیمش برابر السد که منجر به حذف استقلال از لیگ قهرمانان آسیا شد و در شب عملکرد به شدت ناامید کننده دفاع استقلال، توانست ناجی آبی ها باشد و با پنج سیو تاثیرگذار یکی از بهترین بازیکنان تیمش قلمداد شود. او بارها از درگیری ها جلوگیری کرد تا نشان دهد به خوبی وظیفه محول شده به او از سوی شفر را می توان پیاده سازی کند.

اما پس از پایان بازی، سیل حملات به سوی کاپیتان آبی ها علی رغم بازی درخشان او سرازیر شد؛ پیشکسوتان از عدم رهبری رحمتی در زمین می گفتند و هواداران هم او را مقصر دریافت گل دوم استقلال! اما بازبینی صحنه گل دوم استقلال نشان می دهد که در موقعیت دو به تک رحمتی بهترین کار را کرد و با دادن پنالتی، شانس صددرصدی گل شدن توپ را از السدی ها گرفت هر چند پنالتی توسط بونجاح به گل تبدیل شد اما جز خطای رحمتی کاری دیگر برای جلوگیری از گل خوردن استقلال نمی شد انجام شود.

فارغ از تمامی حواشی شکل گرفته، رحمتی بی شک همچنان یکی از بهترین دروازه بانان فوتبال ایران است و او در سالهای متمادی این کلمه را اثبات کرده است و گاهی بی رحمانه مورد هجوم هواداران آبی پوش قرار می گیرد و شب گذشته نیز جزو همان شب های سخت دوران فوتبالی کاپیتان آبی ها بود که با هجمه سنگینی از سوی هواداران و پیشکسوتان مواجه شد؛ باید دید آیا پیرمرد آلمانی برای دیدار برابر نساجی در مازندران بازهم از کاپیتان اصلی خود حمایت خواهد کرد و او در درون دروازه استقلال قرار می گیرد یا سرانجام نیمکت نشین معترض رحمتی، به دروازه آبی ها در فصل جدید خواهد رسید؟

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3z55jb

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


ستاره استقلالی نامش دوباره بر سر زبان ها افتاد!