تاریخ انتشار: 1397/06/29 13:53
کد خبر: 129621

قابل توجه پرسپولیس؛ مهار بونجاح پایان کار السد

مهاجم الجزایری تیم السد برای این تیم تبدیل به یک ماشین گلزنی شده به طوری که تعداد گل هایی که زده بیشتر از تعداد بازی هایی است که برای این تیم انجام داده است.
قابل توجه پرسپولیس؛ مهار بونجاح پایان کار السد

بغداد بونجاح یک ماشین گلزنی است. مهاجم 26 ساله و الجزایری که از سال 2015 به تیم السد یکی از ثروتمندترین تیم های غرب آسیا پیوست. او در السد و از سال 2015 در 41 بازی 53 گل زده است که آماری خیره کننده به حساب می آید و البته او هر سال عملکرد بهتری ارائه داده به طوری که در حال حاضر در لیگ قطر و در 4 بازی 11 گل به ثمر رسانده است.

او در لیگ قهرمانان آسیا نیز با 12 گل آقای گل مسابقات تا این لحظه است و این درحالی است که او این تعداد گل را در 10 بازی به ثمر رسانده است. او فصل گذشته در لیگ ستارگان قطر در حالی که تعداد زیادی بازی را به خاطر مصدومیت از دست داد در 11 مسابقه ای که بازی کرد 16 گل زد  و شاید اگر مصدوم نمی شد می توانست بیشتر از 26 گلی که یوسف العربی در تیم الدحیل به ثمر رساند گل بزند.  چرا که میانگین العربی با زدن 26 گل در 20 بازی 1.3 گل در هر بازی است اما میانگین گلزنی بونجاح در فصل 1.45 بوده است.

بونجاح و تیم های ایرانی ؛

بغداد بونجاح در دو سال اخیر زیاد با تیم های ایرانی روبرو شده و به جز چند مورد ناکامی توانسته روند گلزنی اش را هم حفظ کند. بونجاح اولین بار در سال 2017 و در مرحله پلی اف لیگ قهرمانان آسیا با السد به تهران آمد و در مسابقه ای که 120 دقیقه در ترکیب تیمش بازی حضور داشت نتوانست گل بزند و السد نیز بازی را به استقلال در ضربات پنالتی باخت. او پنالتی پنجم تیمش را زد و آن را گل هم کرد اما ضربه خسرو حیدری باعث شد تا استقلال السد را با بونجاح و ژاوی شکست بدهد.

بازی بعدی او با یک تیم ایرانی دیدار پرسپولیس و السد در دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه جاسم بن حمد دوحه و روز اول اسفند سال 96 برگزار شد. بونجاح در این بازی دو گل در دقایق 31 و 56 زد و نقش اصلی را در برد سه بر یک تیمش ایفا کرد. نمایش او در این بازی به شکلی بود که همه منتظر بودند که او در بازی دوستانه تیم ملی با الجزایر که هفتم فروردین سال 97 برگزار شد حسابی خط دفاع و دروازه بان تیم ملی ایران را اذیت کند. بونجاح خوب بازی کرد اما نتوانست گل بزند و در نهایت الجزایر آن بازی را باخت.

بیست روز بعد از این ناکامی برابر تیم ملی ایران بونجاح یک ناکامی دیگر را برابر یک تیم ایرانی دیگر و این بار پرسپولیس تجربه کرد. السد که با حضور ژاوی و بونجاح به دنبال برد در آزادی و صدرنشینی بود با یک گل مغلوب پرسپولیس شده و صدرنشینی را به نماینده ایران داد.

شهریور ماه اما دوباره برای ماشین گلزنی السد شرایط بهتر شد و او توانست همراه تیمش به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان رسیده و باردیگر به مصاف پرسپولیسی برود که یک برد و یک شکست را برابرش تجربه کرده است. بغداد بونجاح در بازی دوشنبه 5 شهریور برابر استقلال در آزادی و در پیروزی سه بریک تیمش دو گل زد تا نمایش عالی استقلال در بازی برگشت نیز نتواند آن را جبران کند. گل او که از روی نقطه پنالتی در بازی برگشت ثمر رسیدم هم به نوعی شرایط را برای استقلال دشوار کرد چرا که باید برای جبران نتیجه 4 گل می زد.

داستان بونجاح مقابل تیم های ایرانی اما انگار به پایان خود نرسیده و اگر اتفاق خاصی نیفتد او دوبار دیگر مقابل پرسپولیس بازی خواهد کرد. خط دفاع پرسپولیس در بازی رفت محمد انصاری را در اختیار ندارد اما با این وجود پرسپولیس در یک بازی اسیر قدرت گلزنی بونجام شده و شکست سنگینی خورده اند و در یک مسابقه او را مهار کرده و به پیروزی و صدرنشینی رسیده اند. به نظر یکی از راه های موفقیت برابر السد از کار انداختن بغداد بونجاح است.

او سه بار مقابل تیم های ایرانی (استقلال در گلی آف، تیم ملی در بازی دوستانه ، پرسپولیس در بازی برگشت مرحله گروهی) نتوانسته گل بزند و در هر سه بازی تیم او مقابل حریفان ایرانی شکست خورده است. در طرف دیگر اما بونجاح در سه مسابقه برابر نماینده های ایران(پرسپولیس دور رفت مرحله گروهی و استقلال بازی رفت و برگشت مرحله یک چهارم نهایی) گلزنی کرده و تیمش به پیروزی رسیده است. آیا این به آن معنا است که مهار بونجاح می تواند به معنای پایان کار السد باشد؟ اگر پاس های ژاوی به بازیکن دیگری غیر از بونجاح در السد برسد به نظر آمار گل های این تیم و شانس پیروزی اش کاهش می یابد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2xpp7z

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


نگاهی به احتمالات قرعه‌کشی لیگ قهرمانان آسیا برای سرخابی ها؛ سرشار از جذابیت