تاریخ انتشار: 1397/06/30 20:44
کد خبر: 129453

شفر: من می گویم چه کسی خوب است و چه کسی بد/ پول نمی دهم در اینستاگرام از من تعریف کنند

استقلال بعد از بازی قابل قبول در دوحه و حذف از لیگ قهرمانان در اولین مسابقه اش در لیگ برتر در قائمشهر میهمان نساجی است.
شفر: من می گویم چه کسی خوب است و چه کسی بد/ پول نمی دهم در اینستاگرام از من تعریف کنند

وینفرد شفر و استقلال حالا با تمام توان به لیگ برتر آمده اند تا امسال را با حداقل یک جام پشت سر بگذارند. این تیم در هفته هفتم رقابت های لیگ برتر یک بازی حساس با تیم نساجی قائمشهر دارد که هدایت آن بر عهده جواد نکونام کاپیتان سابق استقلال است. شفر که خاطره خوبی از بازی با نساجی دارد در نشست خبری این بازی گفت:« بابت تاخیر در نشست خبری عذر‌خواهی می‌کنم. ما سفری طولانی داشتیم و به همین دلیل دیر در نشست خبری حاضر شدم. خیلی خوشحالم که برای اولین بار به شمال ایران سفر کرده‌‌ام. می‌دانم تیم شما بعد از سال‌ها به لیگ برتر برگشته و از اینجا به نکونام سلام می‌کنم و 6 ماه در امارات در الوحده با هم کار کرده‌ایم. مسیر پیشرفت و حرکت او را بعد از حضورش در اوساسونا دیده‌ام.»

 

بهترین هواداران آسیا را داریم

خیلی خوشحالم هواداران پر شماری از استقلال در قائمشهر دیدم. همچنین خیلی خوشحالم تیم ما بهترین هواداران آسیا را دارد و ما باید برای آنها کار کنیم.

 

تیم ها با صد در صد توان برابر استقلال بازی می کنند

شاید می‌گویند استقلال هر جا می‌رود باید پیروز شود اما این موضوع درست نیست. هر تیمی مقابل استقلال بازی می‌کند با بیشتر از صد درصد توان خود کار می‌کند و فردا هم حریف ما بسیار قدرتمند است و امیدوارم پس از بازی از عملکرد خودمان راضی باشیم.

 

خوشحالم داور سنگاپوری نیست

از یک بابت دیگر خوشحالم که فردا یک داور ایرانی داریم نه داوری از سنگاپور و دیگر کشورها. شما دیدید در بازی با العین و السد داوری خیلی به ضرر ما بود. گل اولی که از السد دریافت کردیم آفساید بود و یک پنالتی هم روی روح‌الله باقری گرفته نشد. بهترین داوران آسیا را داریم و مطمئنم فردا هم داور ما یکی از بهترین‌های آسیا خواهد بود. یک‌بار دیگر خوشحالی خودم را از آمدن به این شهر ابزار می‌کنم و خوشحالم خبرنگاران پر تعدادی می‌بینیم و امیدوارم بعد از بازی هم با هم صحبت‌های خوبی در مورد بازی داشته باشیم.

 

هوداران نساجی بسیار مشتاق هستند

اول از همه باید بگویم تماشاگران تیم نساجی بسیار مشتاق هستند برای حمایت از تیم خودشان. امیدوارم فردا همه از فوتبال زیبا لذت ببرند. امیدوام نه تنها در اینجا بلکه در هیچ ورزشگاه دنیا خشونتی نباشد و همه بعد از فوتبال خوشحال به خانه‌های خود بروند. فوتبال یکی از بهترین ورزش های دنیاست، مخصوصا برای کودکان. خوشحال می‌شوم هواداران نساجی از تیم خودشان حمایت کنند.

 

نگران بازیکنان غایب نیستیم

بازی فردا ما با پرسپولیس نیست، شما دیدید در بازی با السد ما دقایقی 9 نفره بازی کردیم و داور هم یک بازیکن حریف را اخراج نکرد، فکر می‌کنم اگر اسماعیلی خوش‌شانس نبود شاید پای او می‌شکست، روزبه چشمی هم در تمرینات ضربه‌‌ای خورد و فردا در تیم نیست، اما ما بازیکن به اندازه کافی داریم و نگران نیستم. مطمئنم بازیکنان ذخیره ما هم به خوبی جای بازیکنان اصلی را خواهند گرفت و چیزی از آن‌ها کمتر ندارند. بازهم می‌گویم بازی فردای ما با پرسپولیس نیست و با نساجی است، ضمن اینکه خوشحالم با پرسپولیس بازی داریم، اما فردا تمام تمرکزمان را روی بازی با نساجی می‌گذاریم.

 

چرا نساجی 25 سال در لیگ برتر نبود؟

خوشحالم با تیم باسابقه و ریشه‌داری مثل نساجی بازی می‌کنیم اما سوالم این است که چرا آنها 25 سال در سطح اول فوتبال نبودند. من این مسئله را نمی‌دانم و شاید شما جواب آن را بدانید، ما قطعاً برای برد آمدیم و کار سختی داریم. در کل این بازگشت برای استان شما بسیار خوب است، فردا باید با قلب و فکرمان بازی کنیم. نساجی 95 دقیقه می‌جنگد و ما باید فوتبال خودمان را انجام دهیم و به کارهایی که در تمرین در مورد آن صحبت کردیم عمل کنیم.

 

 

اعتراض بازیکنان به نیمکت نشینی؟

شما در جلسه ما بودید؟ درست است این را به بازیکنان گفتیم خیلی اوقات در نشست هم این مسئله را تأکید کردم، من دیروز برای نذری روز عاشورا به منزل بیژن طاهری دستیارم دعوت شدم و آنجا دیدم اکثر اقوام و آشنایان و هم محلی‌های او به آنجا آمده‌اند از این فرهنگ مردم ایران بسیار خوشحال شدم این کنار هم بودن بسیار لذت‌بخش است. هواداران هم اغلب همین طور هستند، امروز که ما به مازندران آمدیم دیدیم هواداران حضور دارند و چقدر خوشحال هستند. نمی‌دانم چرا یک گروه خاص هستند که می‌خواهند به ما استرس وارد کنند.

 

در ایران شایعات زیاد است

قبلاً گفته‌ام در ایران فرش و خاویار و همین طور شایعات بسیار زیاد هستند، شنیدم اینجا بهترین برنج را دارد باید به فرش و خاویار و شایعات، برنج را هم اضافه کنیم. متأسفانه شایعاتی به دروغ ساخته می‌شود و این کار کسانی است که از موفقیت ما خوشحال نیستند. شاید به فردی 100 دلار بدهی بهترین مطالب را در فضای مجازی برای شما بنویسد اما اگر آن 100 دلار را ندهی بدترین مطالب را علیه شما بنویسد. من سعی می‌کنم این 100 دلار را به فردی بدهم که نیاز دارد تا فردی که بخواهد در فضای مجازی چیزی علیه ما بنویسد. من مربی هستم و من باید بگویم چه کسی خوب بوده و چه کسی بد عمل کرده است. X یا Z یا کسی از باشگاه، رسانه نمی‌تواند بازیکنان را عوض کند من پشت بازیکنان هستم و از آنها حمایت می‌کنم. گاهی اوقات ما شخصیت خوب و نظم بازی را به بهترین شکل در درون زمین به نمایش می‌گذاریم مثل بازی با السد که همه تلاش خود را انجام دادند.

 

شایعات اصلا مهم نیست

شایعاتی که مطرح می‌شود مهم نیست،‌ مهم هواداران هستند که همه قلب آبی دارند. برخی مقابل 5 تا 10 هزار هوادار بازی کرده بودند اما الان مقابل 100 هزار نفر بازی می‌کنند، این برای بازیکنان سخت است که بخواهند خودشان را تطبیق بدهند گاهی اوقات بازیکنان بزرگی به بایرن‌مونیخ و بارسلونا می‌روند ولی نمی‌توانند خودشان را تطبیق بدهند و خیلی زود جدا می‌شوند اما برخی دیگر خیلی سریع خود را در ترکیب تیم جا می‌اندازند. مثلاً تیام خیلی زود خودش را در تیم ما جا انداخت و توانست با سیستم تیم هماهنگ شود. شما دیدید در بازی پاری‌سن ژرمن و لیورپول بازیکن 70 میلیون یورویی روی نیمکت نشست اما کسی چرا نگفت. فضای مجازی مهم نیست و فقط من می‌توانم بگویم چه بازیکنی خوب بوده و چه بازیکنی بد. نظر من باید مهم باشد نه صحبتی که در فضای مجازی نوشته شده است.

 

شباهت نساجی به شالکه و دورتموند

شالکه یک منطقه کارگری است، مثل دورتموند،‌ بازی این دو تیم هم به نوعی دربی آلمان است. من می‌دانم شرایط اینجا چطور است. فردا صبح هم این موضوع را بهتر می‌فهمم. هواداران شالکه سنتی و تقریبا مثل ما هستند. در بازی هم طبیعی است هواداران از هر تیمی که خوب بازی کنند حمایت می‌کنند، شالکه و دورتموند هم همین وضعیت را دارند. مثل بازی اولی که من سرمربیگری استقلال را بر عهده داشتم مقابل پرسپولیس که ما بازی را روی یک پنالتی باختیم، اما همه حمایت کردند. من بالای 400 بازی در آلمان انجام دادم و الان خوشحال می‌شوم که از تیم ما حمایت می‌کنند. این را هم به بازیکنان یادآوری می‌کنم که این وظیفه ما است که آنها را خوشحال کنیم. بازی فردا هم سخت است و اینطور نیست که خودمان را از پیش برنده بدانیم، باید سخت کار کنیم و پیروزی حاصل همین سخت کار کردن است، داور خوبی هم در بازی فردا داریم، من همیشه گفته‌ام داوران ایرانی یکی از بهترین‌ها هستند و امیدوارم بعد از بازی هم با هم دوستانه در مورد مسائل فنی حرف بزنیم.

 

باید استقلال را دوباره بسازیم

سال گذشته بعد از اینکه یک تیم جوان ساختیم،‌ آن بازیکنان رفتند. ما فصل‌ گذشته تیم‌مان را به 99 درصد رساندیم، اما الان باید این فصل دوباره تیم‌مان را بسازیم. امیدوارم بتوانیم هواداران هم خوشحال کنیم. امیدوارم قهرمان و بعد در آسیا موفق شویم. این شانس را فصل گذشته در لیگ قهرمانان داشتیم که خوشحال شویم،‌ اما با رفتن بازیکنانی مانند ابراهیمی این شانس را از دست دادیم. مثل اینکه شما یک سنگ سنگین را تا نزدیکی یک هدف می‌آورید اما دوباره می‌افتد. فصل پیش قرار بود کاری انجام شود، اما نشد، الان دوباره باید آن کار را انجام دهیم. هدف‌مان این است که به همان سطح فصل گذشته بازگردیم و بتوانیم در لیگ قهرمانان فصل آینده یک عملکرد خوب داشته باشیم.

 

فقط باید محکم بازی کنیم

مشکل این نیست،‌ مشکل زمانی است که شما خطا می‌کنید. اینکه شما توپ دارید و می‌خواهید از دفاع حریف عبور کنید، فرق دارد با اینکه دفاع کنید. شما هیچ بازی را نمی‌توانید ببرید به جز اینکه محکم بازی کنید. ما روی این موضوع کار می‌کنیم. علی کریمی را داریم، اما باید بعضی‌ بازیکنان جای خود را در زمین پیدا کنند. الان فرشید اسماعیلی مصدوم شده است،‌ شاید لازم باشد برخی بازیکنان را جا به جا کنیم. مشخص است ابراهیمی یک بازیکن ویژه برای ما در میانه زمین بود. امیدوارم سایر بازیکنان هم در تیم ما همین روند را از لحاظ صحبت کردن و رهبری در زمین پیدا کنند. شاید برخی بازیکنان خوب باشند اما مهم برقراری ارتباط در وسط زمین است.

 

نساجی را آنالیز کرده ایم

بازی تیم‌های دیگر را می‌بینیم و بازی همه حریفان را بارها و بارها آنالیز می‌کنیم. بارها بازی نساجی را دیده‌ و آنالیز کرده‌ایم. این یک احترام برای همه حریفان است. اینطور نیست که ما کاری به آنها نداشته باشیم و همینطور برویم و با آن‌ها بازی کنیم. کادرفنی خوبی داریم و روی این مسائل کار می‌کنیم.

 

مشکل چشمی اخطار اول بود

مشکل چشمی اخطار اول او بود. کافی است نام شما ژاوی باشد و بخواهید با داور صحبت کنید. بهتر است کسی با داور صحبت کند که کاپیتان باشد و با ادبیاتی مناسب و حرفه‌ای با داور حرف بزند. در تهران بازیکن کره‌ای السد روی نیومایر خطای شدیدی مرتکب شد. داور می‌خواست این بازیکن را از زمین اخراج کند،‌ اما ژاوی به داور گفت این صحنه کارت زرد داشت و داور به بازیکن السد کارت زرد نشان داد. بهتر است فقط کاپیتان با داور صحبت کند. اگر هر مربی، هر بازیکنی را که اشتباه می‌کند، کنار بگذارد، دیگر همه بازیکنان باید کنار گذاشته شوند و هیچ بازیکنی نباید بازی کند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2alpke

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


ماموریتی مهم پیش روی وینفرد شفر