تاریخ انتشار: 1397/07/01 13:27
تحلیلی از بازی تیم پرسپولیس و سپید رود رشت
کد خبر: 129237

پرسپولیس- سپیدرود؛ بررسی تفکرات دو مربی / اندیشه های برانکو و برگ برنده سپیدرود

دیدار تیم های پرسپولیس و سپیدرود شاهد تقابل اندیشه های برانکو و کریمی خواهیم بود.
پرسپولیس- سپیدرود؛ بررسی تفکرات دو مربی / اندیشه های برانکو و برگ برنده سپیدرود

حسین پسندیده؛ سپیدرود با وجود علی کریمی حریف دست و پا بسته ای در مقابل پرسپولیس تا دندان مسلح نخواهد بود و بازی آبرومندانه ای در آزادی به نمایش خواهد گذاشت.

ابتدا لازم است تفکرات مربیان دو تیم را مورد بررسی قرار دهیم  برانکو در تیم خود از وجود بازیکنان فرز و پا به توپ استفاده می نماید در تیم پرسپولیس کسانی به میدان می روند و بازی می کنند که پا به توپ و چالاک هستند پرسپولیس برانکو حتی در دفاع هم دنبال بازیکن ستبر و با فیزیک درشت نمی باشد چون بازیکنان فیزیکی بازدهی و عمر فوتبالی محدودی دارند و در مواجهه با بازیکنان ظریف تر و چابک تر و چالاک تر مجبور می شوند که خطا کنند.

بشاررسن ، علیپور ، امید عالیشاه ، نورالهی را در پرسپولیس ببینید که چقدر لاغر هستند اما چابک و تکنیکی و به راحتی در نبردهای یک در مقابل یک پیروز می شوند و از نفرات خود عبور می کنند بازیکنان تیم های مطرح دنیا همچون مسی، نیمار، مودریچ، راکتیچ کدامشان اندام فیزیکی دارند مثال دیگر برای شما می زنم پاترسون در مسابقه با محمدعلی کلی در بوکس سنگین وزن جهان به او گفت با مشت نابودت می کنم ولی کلی به او جواب داد اگر مشت تو به من برسد.

برانکو مربی باهوشی است که چندین سال در این تیم کار کرده و با حوصله و در زمینه مداومت و استمرار کار عالی می باشد. او می داند یک تیمی مثل پرسپولیس در مقابل یک تیم پرطرفدار شهرستانی که از نظر امتیاز وضعیت خوبی در جدول ندارد حریف او ریسکی و انتحاری بازی خواهد کرد و ممکن است برای تیم بزرگی مثل پرسپولیس اتفاقات غیرقابل پیش بینی بیفتد در واقع پرسپولیس نمی خواهد قربانی این اتفاقات شود به همین خاطر خیلی با حوصله بازی می کند و با روحیه ای که از بازی با الدحیل قطر گرفته است با تمام توان و قدرت در مقابل سپیدرود صف آرایی می کند .

در خصوص پرسپولیس واقعیت این می باشد که آیا بازیکنان پرسپولیس ظرفیت دوگانه بازی کردن را دارند؟ همین پرسپولیس در فصول گذشته در مقابل الاهلی عربستان بسیار خوب توانست آن تیم را شکست دهد اما بلافاصله بعد از آن در لیگ خودمان به پیکان باخت ، تیمی مثل مس کرمان در آسیا بازی می کرد ولی به دسته ی اول سقوط کرد ، دوگانه بازی کردن یعنی حضور در دو جام و بازی در دو سبک مختلف فوتبال، در لیگ برتر ایران شرایط تیم ها از نظر اجرای تاکتیک ، سرعت و پیچیدگی تقریبا یکسان می باشند اما در لیگ قهرمانان آسیا تیم های عربستانی ، قطری و اماراتی پیچیدگی های خاص خود را دارند چون مربیان مختلف و با سبک های مختلف در آن ها کار می کنند.

حال کمی در مورد تیم سپیدرود صحبت می کنیم ، سپیدرود با آمدن علی کریمی جان تازه گرفته است در دو بازی گذشته در لیگ و جام حذفی گلی را دریافت نکرده است معماری و استراکچرش تیم سپیدرود با آمدن علی کریمی تغییر کرده است.

کریمی هم مربی محبوب نزد هواداران هر دو تیم بوده و برگه برنده بازی در این تیم برای سپیدرود می باشد و مربیگری را در کنار کار کردن با مربیانی همچون ماگات یاد گرفته که همین شخصیت منحصر به فرد و محبوبیت وی در فصل گذشته باعث بقای تیم سپیدرود رشت در لیگ برتر شده است.

سپیدرود اول از همه می خواهد در این بازی گل نخورد و دروازه خود را بسته نگه دارد تیم سپیدرود می تواند باتوجه به داشته هایی که دارد در مقابل پرسپولیس در آزادی از حمله ی سریع به جای ضد حمله استفاده نماید که این دو با همدیگر فرق می کنند این یک استایل می باشد که حفظ بازی در مقابل نام دارد. این سیستم بازی چند ویژگی دارد و بزرگترین ویژگی آن این است که در مورد ایران و بازیکنان ایرانی در جام جهانی گذشته استفاده و جواب داده است.

حفظ بازی در مقابل ، جمع شدن و بعد هم پاس های دقیق دو یا سه نفره که نام دیگر آن کوئیک اتک یا حمله ی سریع است نه ضدحمله این سیستم بازی یک کلاس از ضد حمله پیشرفته تر می باشد. در ضدحمله یک بازیکن پاس می دهد و یک بازیکن حمله می کند اما در اینجا دو یا سه نفر با چند پاس بسمت دروازه حریف می روند خط اصلی آن هم به این ترتیب خواهند بود که حریف را در جلو نگه داریم و در میانه زمین پرتعداد باشیم و بعد از دریافت توپ با پاس بلند کوئیک اتک کنیم و با بازیکنانی که تک محور هستند از حریف عبور کرده و گل بزنیم.

تفاوت ضدحمله و حمله ی سریع در این است که  حمله ی گام به گام شما را به عقب خواهد کشید – حمله ی تدریجی –یک زمانی تیمی مثل اسپانیا با پاس های زیاد  بزرگ شکل چینش شما می شود در این صورت اگر شما D و تیم شما در شرایطی قرار خواهد گرفت که یک بخواهید توپ را از حریف بگیرید توپ مفیدی نخواهد بود مگر اینکه با یک پاس کوتاه به دروازبان و یا مدافع و از آنجا با یک پاس بلند توپ برای مهاجم نوک فرستاده شود این می شود معنای دقیق ضدحمله اما در زمان دیگر شما، در میانه میدان صاحب توپ می شوید با سه یا چهار پاس توپ را جلو می برید با چهار حرکت یعنی گرفتن توپ پاس کوتاه ، سانتر و حرکت که شامل سه تا چهار پاس می شود توپ را به دروازه ی حریف می رسانیم الان در فوتبال روز دنیا مربیانی همچون خوزه مورینیو دیگر پاس محور نیستند و بیشتر از این روش استفاده می کنند و مربیان دیگری همچون گوآردیولا پاس محور می باشند وقتی توپ را می گیرند می خواهند با پاس کاری زیاد و حمله ی تدریجی عرصه را به تیم مقابل تنگ کنند.

امیدوارم که بازی خوب و آبرومندانه و تماشاگر پسندی را از هر دو تیم پرطرفدار کشورمان در این بازی شاهد باشیم.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4mj99w

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


پرسپولیس-سپیدرود؛دست ایوانکوویچ خالی است!