تاریخ انتشار: 1397/07/03 22:39
کد خبر: 128872

مرور همه گل‌هایی که پرسپولیس برانکو بعد از دقیقه 90 به ثمر رسانده

به‌نظر می‌رسید پرسپولیس برای شکست‌دادن سپیدرود در ورزشگاه آزادی، کار دشواری نداشته باشد اما دفاع فشرده پسران کریمی، اوضاع را برای تیم میزبان پیچیده کرد.
مرور همه گل‌هایی که پرسپولیس برانکو بعد از دقیقه 90 به ثمر رسانده

برانکو اما جادوگرتر از جادوگر نشان داد و با فرستادن آدام همتی به زمین، سرنوشت بازی را به سود تیم خودش تغییر داد تا همه امتیازهای این بازی به پرسپولیس برسد و این تیم در جدول رده‌بندی، پشت سر پدیده بایستد. سرخ‌پوشان در عصر برانکو، بعد از رسیدن به دقیقه90 گل‌های مهمی به ثمر رسانده‌اند؛ گل‌هایی که نشان می‌دهند این تیم تا آخرین لحظه از جنگیدن در زمین فوتبال دست برنمی‌دارد. پرسپولیس با برانکو 14بار در وقت‌های اضافه به گل رسیده و مهدی طارمی با زدن 3 گل در این دقایق، در بین بازیکنان تیم رکورددار محسوب می‌شود.
   پرسپولیس- الهلال(دیگائو) : قرمزها در یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان 2015 با الهلال عربستان برخورد کردند و در مسابقه رفت، میزبان این تیم بودند. بازی تا دقیقه 92 با تساوی بدون گل دنبال می‌شد اما گل به‌خودی دیگائو، سکوهای آزادی را منفجر کرد و پرسپولیسی‌ها را به یک پیروزی هیجان‌انگیز رساند. این تیم البته در دیدار برگشت به سختی شکست خورد و خیلی زود از لیگ قهرمانان آسیا کنار رفت.
  پرسپولیس- سایپا (مهدی طارمی): در هفته ششم از لیگ برتر پانزدهم، پرسپولیس و سایپا در ورزشگاه آزادی به هم رسیدند. تصور می‌شد قرمزها بعد از شکست‌دادن فولاد در اهواز، روحیه گرفته‌اند و آماده خرد‌کردن سایپا هستند، اما در زمین مسابقه اتفاق‌های دیگری رخ داد. نارنجی‌ها با یک پنالتی جنجالی از حریف پیش افتادند و غلامرضا رضایی گل دوم بازی را به ثمر رساند. پرسپولیس نیز در دقیقه91 صاحب ضربه پنالتی شد و مهدی طارمی این توپ را به گل تبدیل کرد. یکی از معدود پنالتی‌های موفق طارمی در پرسپولیس، موجب نشد این تیم هیچ امتیازی از سایپا بگیرد.
  استقلال-پرسپولیس(جری بنگستون):یکی از عجیب‌ترین گل‌های تاریخ داربی به نام مهاجم هندوراسی پرسپولیس ثبت شد. تیم پرویز مظلومی تا دقیقه 95 در آستانه پیروزی در داربی قرار داشت. تنها گل بازی را جابر انصاری به ثمر رسانده بود و درست در شرایطی که هواداران استقلال در انتظار شنیدن سوت پایان بازی داور بودند و نیمکت این تیم جشن‌گرفتن را آغاز کرده بود، توپ به شکل تصادفی به جری بنگستون برخورد کرد و وارد دروازه آبی‌ها شد. این بازی در نهایت با نتیجه مساوی به پایان رسید اما برای پرسپولیسی‌ها که در آخرین ثانیه‌ها از شکست گریخته بودند، این نبرد یک پیروزی به‌شمار می‌رفت.
  پرسپولیس- پدیده (رامین رضاییان) :عملکرد فاجعه‌بار سوشا مکانی و مدافعان پرسپولیس، این تیم را در هفته شانزدهم لیگ پانزدهم در مشهد با دردسر روبه‌رو کرد. بعد از اخراج سوشا از زمین، به‌نظر می‌رسید تیم برانکو دیگر شانسی برای امتیاز‌گرفتن از این جدال ندارد. پدیده تا دقیقه 94 با نتیجه 2 بر یک جلو بود اما یک ایستگاهی رونالدویی از رامین رضاییان، شانس پیروزی در این جدال را از تیم مشهدی گرفت.
  ملوان-پرسپولیس(کمال کامیابی‌نیا) : یکی از مهم‌ترین پیروزی‌های پرسپولیس در لیگ پانزدهم، در زمین ملوان بندرانزلی اتفاق افتاد. بنگستون و جلال رافخایی هر‌کدام‌ یک پنالتی برای تیم‌شان به ثمر رسانده بودند و تا دقیقه‌93 گل دیگری در بازی رد و بدل نشد. در این دقیقه اما کمال کامیابی‌نیا با جاگیری خوب و یک شلیک مهارنشدنی، توپ را به تور دروازه تیم میزبان رساند تا سرخ‌پوشان انزلی را با دست پر ترک کنند.
  پدیده-پرسپولیس(وحید امیری) :یک پیروزی لحظه‌آخری دیگر در مشهد، این بار در لیگ شانزدهم با ضربه وحید امیری به‌دست آمد. به‌نظر می‌رسد پدیده، متخصص گل‌خوردن از پرسپولیس در آخرین ثانیه‌های هر بازی است. این‌بار نوبت وحید امیری بود که در مشهد، هواداران میزبان را مبهوت کند. ضربه سر امیری روی کرنر ارسالی، برد شیرین پرسپولیس را در دقیقه نود و سوم رقم زد.
  استقلال- پرسپولیس (سیدجلال حسینی) :آخرین گل داربی برگشت لیگ شانزدهم، توسط تیم بازنده زده شد. پرسپولیسی‌ها که گل اول بازی را نیز وارد دروازه حریف کرده بودند، با بازگشت خارق‌العاده تیم علیرضا منصوریان به بازی، غافلگیر شدند. استقلال تا پایان نیمه اول، 3بار به گل رسید. سرانجام در آخرین دقیقه از وقت‌های تلف‌شده نیمه دوم، سیدجلال موفق به گلزنی شد و درگیری او با سیدمهدی رحمتی نیز در همین لحظه اتفاق افتاد. این درگیری اخراج گلر استقلال از بازی را به همراه داشت. شاید اگر این مسابقه کمی بیشتر ادامه پیدا می‌کرد، قرمزها می‌توانستند گل سوم را نیز به ثمر برسانند.
  الوحده-پرسپولیس(مهدی طارمی) :یک بازگشت درخشان در امارات. مهدی طارمی در یکی از دلچسب‌ترین نمایش‌هایش در لباس پرسپولیس، یک‌تنه الوحده امارات را نابود کرد. او در دقیقه 88 با پاس حسین ماهینی، مسابقه را به تساوی کشاند و در دقیقه 91، تیر خلاص را به تیم اماراتی شلیک کرد.
  پارس‌جنوبی-پرسپولیس(شایان مصلح):همین مسابقه بود که از شایان مصلح، یک تعویض طلایی ساخت. این مدافع کناری که در جم به‌عنوان مهاجم به زمین فرستاده شده بود، در دقیقه 96 دروازه میزبان را باز کرد و پرسپولیس را به صدر جدول رده‌بندی لیگ شانزدهم فرستاد. بعد از نخستین گل شایان، پرسپولیس دیگر صدر جدول را از دست نداد.
  پرسپولیس- گسترش فولاد(سیامک نعمتی): 20 هفته بعد از شروع لیگ هفدهم، پرسپولیس در خانه با گسترش فولاد روبه‌رو شد. چیزی نمانده بود تبریزی‌ها با گل اسماعیل فرهادی، برنده این مسابقه شوند اما اخراج عزیز معبودی در دقیقه87، فشار سرخ‌پوشان را بیشتر کرد و سرانجام سیامک نعمتی با یک ضربه دقیق به گوشه دروازه، در دقیقه 95 تیمش را به بازی برگرداند.
  الاهلی- پرسپولیس(مهدی طارمی): لحظاتی بعد از پنالتی موفقیت‌آمیز گادوین منشا، مهدی طارمی نیز در برابر الاهلی پشت ضربه پنالتی قرار گرفت. صعود قرمزها حتی بدون گل‌شدن این توپ نیز اتفاق می‌افتاد اما طارمی با یک ضربه خوب، هواداران تیمش را از رسیدن به نیمه‌نهایی مطمئن کرد.
  پرسپولیس-پارس‌جنوبی(کمال کامیابی‌نیا):در هفته‌های پایانی لیگ هفدهم، ستاره‌های پرسپولیس انگیزه چندانی برای بردن بازی‌ها نداشتند. این تیم در آستانه شکست‌خوردن از پارس‌جنوبی بود اما کمال کامیابی‌نیا در دقیقه90، گل تساوی را به ثمر رساند تا سهم هر دو تیم از این جدال فقط یک امتیاز باشد.
  السد-پرسپولیس(سیامک نعمتی) : در دیدار رفت مرحله گروهی لیگ قهرمانان، پرسپولیس اسیر السد شد و گل دیرهنگام سیامک نعمتی نیز درد این شکست را تسکین نداد. تیم برانکو اما در دیدار برگشت حریف را شکست داد؛ حریفی که حالا در نیمه نهایی این تورنمنت، دوباره روبه‌روی پرسپولیس قرار می‌گیرد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/458769

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


حواشی دیدار پرسپولیس-سایپا؛ حضور منشا در ورزشگاه آزادی