تاریخ انتشار: 1397/07/03 23:53
کد خبر: 128861

اختصاصی/ جنگ کلین شیت ها در مصاف با گلادیاتورها

پرسپولیس و استقلال پنجشنبه در دربی ۸۸ به مصاف هم میروند.
اختصاصی/ جنگ کلین شیت ها در مصاف با گلادیاتورها

میثم سعادتی؛ تقابل بازیکنان مختلف در این مسابقه از جذابیتهای بالایی برخوردار است.

در این بخش قصد داریم به بررسی تقابل مهدی رحمتی و علیرضا بیرانوند بپردازیم.

مهدی رحمتی یکی از بازیکنانی است که از نخستین دوره لیگ برتر در این رقابت‌ها حضور داشته و هجدهمین فصل حضور خود در این رقابت‌ها را تجربه می‌کند.

در این سال‌ها رحمتی پیراهن تیم‌هایی چون فجرسپاسی، سپاهان (دو مقطع)، استقلال (سه مقطع)، مس کرمان و پیکان را بر تن کرده و در مجموع ۴۱۰۰ بار در لیگ برتر به میدان رفته است. در این مدت رحمتی ۱۷۳ کلین‌شیت داشته و رکورددار کلین‌شیت لیگ برتر به شمار می‌رود و بسته نگه داشتن دروازه در ۴۲% بازی‌ها نشان از ثبات این دروازه‌بان طی سال‌های حضور در لیگ برتر داشته است.

در مقابل علیرضا بیرانوند ۲۶ ساله هم هشتمین فصل حضور در لیگ برتر را تجربه می‌کند و طی این مدت ۱۲۴ بار پیراهن نفت تهران و  پرسپولیس را در لیگ برتر بر تن کرده است. بیرانوند در این مدت ۶۷ کلین‌شیت داشته که به معنای بسته ماندن دروازه این دروازه‌بان در ۵۴% بازی‌های لیگ برتری وی بوده است. بسته ماندن دروازه در بیش از نیمی از بازی‌های لیگ برتری آماری رویایی برای دروازه‌بان اول تیم ملی به شمار می‌رود.

در این بخش به بررسی عملکرد این دو گلر در لیگ قهرمانان آسیا  میپردازیم

برتری با رحمتی است

مهدی رحمتی در ۶۲ بازی آسیایی در ۳۹% بازی‌ها موفق به ثبت کلین‌شیت شده یکی از بهترین دروازه‌بان‌های ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا بوده است. علیرضا بیرانوند هم که طی سالیان اخیر با نفت و پرسپولیس در این بازی‌ها ۳۳ بار به میدان رفته و ۱۲ بار نیز موفق به کلین‌شیت شده تا در ۳۶% بازی‌های آسیایی دروازه خود را بسته نگه داشته باشد.

تیم ملی – بیرانوند پیش است

مهدی رحمتی سال‌ها دروازه‌بان نخست و بدون جانشین تیم ملی ایران بود و در ۷۶بازی رسمی پیراهن تیم ملی را بر تن کرده است و در این مدت در ۳۵ بازی موفق به ثبت کلین‌شیت شده تا در ۴۶ درصد بازی‌های ملی دروازه خود را بسته نگه داشته باشد. رحمتی پس از عابدزاده بیشترین بازی و بیشتری کلین‌شیت را در بازی‌های ملی داشته است. علیرضا بیرانوند هم که طی سال‌های اخیر به دروازه تیم ملی ایران رسیده در این مدت در ۲۵ بازی ملی حضور داشته و موفق به ثبت ۱۵ کلین‌شیت شده تا دروازه وی در ۶۰ درصد بازی‌های ملی بسته مانده باشد. بیرانوند تجربه کمتری نسبت به بیرانوند درون دروازه تیم ملی داشته با این حال درخشش وی در مقدماتی جام جهانی و حضور در جام جهانی باعث شده تا وی نسبت به دروازه‌بان استقلال روزهای بهتری در تیم ملی داشته باشد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4mjpb5

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


مقایسه عملکرد دروازه بان های سرخابی در آسیا