تاریخ انتشار: 1397/07/05 10:41
کد خبر: 128714

بازار داغ پیش بینی دربی88/این بار سردبیران رسانه های ورزشی

بحث های داغ و تبادل نظر در میان مردم قبل از شروع دربی پایتخت، آیینه ای است از فضایی که رسانه های ورزشی در آستانه این بازی حساس دارند.
بازار داغ پیش بینی دربی88/این بار سردبیران رسانه های ورزشی

زمان زیادی تا شروع هشتاد و هشتمین دربی سنتی پایتخت ایران باقی نمانده و تیم های استقلال و پرسپولیس در چارچوب هفته هفتم لیگ برتر به مصاف هم خواهند رفت.

قبل از برگزاری این بازی بازار پیش بینی ها در میان همه اقشار جامعه داغ است. در این بین پیش بینی های اهالی رسانه که خود سالهاست در زمینه ورزش و به ویژه فوتبال مشغول کار هستند، جالب توجه است. به همین منظور با چند تن از سردبیران مطرح ترین رسانه های ورزشی ایران درباره دربی 88 صحبت کردیم که مهم ترین بخش های آن را در اینجا می خوانید:

 

مهدی هژبری (خبرورزشی)

نتیجه احتمالی: برد استقلال

احتمال می دهم بازی پرگل شود. با وجود اینکه همه می گویند پرسپولیس در فکر بازی السد است و استقلال هم آمارها تا حدودی علیه گلزنی اش است، من فکر می کنم بازی بیشتر از تساوی 1-1 گل خواهد داشت. ضمنا امیدوار هستم که برنده داشته باشد. هرچند برای پرسپولیس در آستانه مهم ترین بازی آسیایی، شاید نباختن خیلی مهم باشد و برای استقلال هم باخت باعث فشارهای مضاعف می شود، ولی به نظرم مساوی به ضرر کل فوتبال است. تیم های خیلی خوبی در لیگ داریم ولی کانون رقابت باشگاهی در فوتبال ما همین دربی است. باید ترس از باخت در این بازی از بین برود و ما رسانه ها نیز در این مسئله کاملا نقش داریم. امیدوارم فردا به مدت 90 دقیقه از دغدغه های اقتصادی مان فاصله بگیریم و تا چند روز فرصت داشته باشیم درباره یک بازی خوب و با کیفیت حرف بزنیم.

 

هیوا یوسفی (همشهری ورزشی)

نتیجه احتمالی: تساوی

واقعیت این است که به دلایلی فکر می کنم احتمال مساوی شدن این بازی زیاد است. چون پرسپولیس بر خلاف اینکه برانکو چند بار تاکید کرده که تیمش دنبال برد است، آنقدر به آب و آتش نمی زند و اگر هم نبرد، انتقاد خاصی متوجه او نیست. در عین حال بازی السد هم در پیش است. استقلال هم در حال حاضر شرایط ایده آلی ندارد و بردن پرسپولیس کار راحتی برای این تیم به نظر نمی رسد. این استرس هم وجود دارد که در صورت باخت، شرایط استقلال بحرانی شود. به همین دلیل تساوی نتیجه محتملی است. با این حال فکر می کنم اگر قرار باشد تیمی تهاجمی تر بازی کند، احتمالا استقلال خواهد بود. از زمان حضور برانکو، دربی ها کسل کننده نبوده و از فصل پیش هم با آمدن شفر این روند بهتر شده است.

 

محسن اثیمی (تسنیم)

نتیجه احتمالی: برد یک بر صفر پرسپولیس

تجربه نشان داده دربی اصطلاحا رو ندارد و مشخص نیس چه اتفاقی در آن می افتد. بازی های قبلی را باید کنار گذاشت و ربطی به خود دربی ندارد. پرسپولیس با برد الدحیل روحیه خوبی دارد ولی از نظر تعداد بازیکن شرایط استقلال خیلی بهتر است.

 

محسن جعفری (میزان)

نتیجه احتمالی: برد 2 بر یک استقلال

شرایط پرسپولیس با وجود بسته بودن پنجره نقل و انتقالات بهتر از استقلال است اما در دربی هیچوقت رتبه تیم ها تاثیرگذار نیست و در سال های اخیر هم این موضوع را دیده ایم. فکر می کنم استقلال فردا برنده دربی باشد.

 

یوسف اکبری (ایسنا)

این بازی هیچوقت وابسته به روند قبلی تیم ها نیست. پرسپولیس تا اینجا عملکرد خیلی بهتری نسبت به استقلال داشته و انسجام بیشتری دارد اما استقلال مهره های تاثیرگذار خیلی بیشتری دارد. به نظرم پارامترهای کمک کننده به استقلال حداقل روی کاغذ بیشتر از پرسپولیس هستند. اما پرسپولیس هم همیشه در دوران کمبودها سربلند بوده است و این انگیزه در بازی فردای آنها هم هست.

 

حسین قدوسی (مدال)

نتیجه احتمالی: برد 2 بر یک پرسپولیس

فکر میکنم پرسپولیس این بازی را می برد. امید عالیشاه گلزن احتمالی پرسپولیس است. بین منشا و علیپور هم یکی گل می زند. در تیم استقلال هم تبریزی گزینه احتمالی برای گل زدن به پرسپولیس است. در این بازی تیم بهتر لزوما پیروز نمی شود. ترکیب تیم ها مهم است. اینکه برانکو از بین منشا، عالیشاه، رسن و نعمتی چه کسی را نیمکت نشین می کند و آن بازیکن ذخیره را چه زمانی به بازی می فرستد، نکته حائز اهمیتی است. در سمت مقابل هم اینکه شفر از تبریزی به عنوان وینگر چپ استفاده می کند یا مهاجم نوک، تعیین کننده خواهد بود. فیکس بودن الحاجی گرو هم یکی از ابهامات است که تاثیرگذار خواهد بود. به نظرم گرو اگر از روی نیمکت کار را شروع کند، برای استقلال بهتر است.

 

سیامک رحمانی (شهروند)

نتیجه احتمالی: تساوی

شخصا پیش بینی من این است که بازی خیلی فوق العاده ای نمی شود. به نظرم برانکو بازی را تا حدودی می بندد و با محافظه کاری جلو می رود. او خیلی به برد مقابل استقلال و ریسک نیاز ندارد و یک امتیاز هم برایش کافی و قابل قبول خواهد بود. پرسپولیس تعداد بازیکنانش زیاد نیست و برای بازی مقابل السد هم نیاز مبرمی به آنها دارد. به همین دلیل فکر می کنم برانکو به فکر اداره بازی باشد. از طرفی استقلال هم از نظر تهاجمی در این فصل تیم خیلی خوبی نبوده و من انتظار زیادی از این بازی ندارم. استقلال نیاز بیشتری در این موقعیت به برد دربی دارد. شفر فشار بیشتری را پس از حذف در آسیا تحمل می کند و با یک برد می تواند خودش را گارانتی کند. اما فکر می کنم یک اتفاق ویژه نیاز است تا این بازی هیجان انگیز شود و روند عادی آن در راستای تساوی است.

 

سعید زاهدیان (ایران ورزشی)

نتیجه احتمالی: برد یک بر صفر پرسپولیس

به نظرم هر دو تیم برای مساوی به زمین می آیند و بازی بسته ای است. روی اتفاقات ممکن است گل زده شود. پیش بینی نتیجه را هم به خاطر حس درونی گفتم وگرنه تصورم این است که هر دو تیم برای نباختن می آیند. کمی وضعیت به نفع پرسپولیس است، مثلا 55 به 45. اما باز هم قابل پیش بینی نیست.

 

رضا خدادادی (گل)

تنها امیدواری درباره این بازی حضور دو مربی روی نیمکت ها با فلسفه بدون مصلحت اندیشی است. هر دو برای گرفتن ابتکار عمل بازی می آیند و نتیجه می خواهند. اگر ببازند تبعات سنگینی برای هر دو خواهد داشت. روند بازی هم اصلا قابل پیش بینی نیست.

 

امید صادقی (استقلال جوان)

نتیجه احتمالی: تساوی صفر – صفر

نظر من به مساوی نزدیک است و احتمالا بازی بدون گل و کسل کننده خواهد بود. اوضاع خط حمله استقلال خیلی خوب نیست و به همین دلیل فکر می کنم کار را بسته شروع می کند. در سمت مقابل پرسپولیس هم که شرایط خوبی دارد، با یک تساوی نسبتا راضی خواهد بود. ولی باخت برای استقلال اتفاق بسیار بدی است و به همین دلیل احتیاط چاشنی کار خواهد شد.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3nwlbr

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


 در آستانه دربی/شایعه ای که  دهان‌ به‌ دهان می‌چرخد!