تاریخ انتشار: 1397/07/05 16:02
کد خبر: 128663

نگاهی به همه دربی‌های کارنامه مربیگری وینفرد شفر

اهمیت حضور وینفرد شفر روی نیمکت استقلال را می‌توان در تفاوت نمایش‌های تیم این مربی در 2 داربی گذشته جست‌وجو کرد.
نگاهی به همه دربی‌های کارنامه مربیگری وینفرد شفر

 او تیم کم‌رمقی را تحویل گرفت که در شهرآورد قافیه را به پنالتی علی علیپور باخت و تیمی ساخت که در مسابقه برگشت، صدرنشین لیگ برتر را با ضربه وریا غفوری شکست داد. شفر تبحر ویژه‌ای در تهییج بازیکنانش و انگیزه‌دادن به آنها در بازی‌های بزرگ دارد و امیدوار است این توانایی، دومین پیروزی‌اش را در سومین تجربه حضور در شهرآورد تهران رقم بزند. استقلال در شروع فصل نتایج ایده‌آلی به‌دست نیاورده و هیچ‌چیز مثل داربی نمی‌تواند وینفرد شفر را از کابوس سرنوشت منصوریان در پایان هفته هفتم نجات بدهد. شفر با شال‌گردن آشنا و تکاپوی همیشگی‌اش از کنار زمین، جریان این بازی بزرگ را دنبال خواهد کرد. او در طول چند دهه مربیگری‌اش، بارها در داربی‌های مختلف حاضر بوده اما این موضوع، هیجان مرد آلمانی برای بازی بزرگ روز پنجشنبه را کم نمی‌کند.

دوران حضور وینفرد شفر روی نیمکت کارلسروهه، 12سال طول کشید. قبل از اضافه‌شدن به این باشگاه، شفر برای مدتی به‌عنوان سرمربی تیم دوم باشگاه گلادباخ و مدتی نیز به‌عنوان استعدادیاب این باشگاه فعالیت کرده بود. او در 493بازی روی نیمکت کارلسروهه نشست و به بخشی از تاریخ و هویت این تیم بدل شد. مهم‌ترین داربی‌های کارلسروهه در آلمان، در مقابل اشتوتگات برگزار می‌شود. در نخستین سال‌های حضور شفر، کارلسروهه در دسته دوم فوتبال آلمان بازی می‌کرد و طبیعتا با اشتوتگارت روبه‌رو نمی‌شد. پس از صعود به بوندس‌لیگا اما این داربی بالاخره دوباره جان گرفت. اواخر سال 1987شفر برای نخستین‌بار در یک داربی حساس حاضر شد و با اشتوتگارت به تساوی 2-2رسید. در دیدار برگشت همان فصل، اشتوتگارت به‌سادگی با نتیجه 2 بر صفر، کارلسروهه را از پیش رو برداشت. یک سال بعد، کارلسروهه برای نخستین‌بار از زمان بازگشت به بوندس‌لیگا، اشتوتگارت را شکست داد اما در دیدار برگشت، دوباره نتیجه را به این تیم واگذار کرد. شفر در سال‌های پایانی حضورش در کارلسروهه، نتایج خوبی در داربی به‌دست نیاورد و 6تجربه پایانی حضور در این مسابقه را با 6شکست متوالی تجربه کرد. باخت 4 بر صفر به اشتوتگارت ناامیدکننده‌ترین و پیروزی 3 بر یک در مقابل این تیم، امیدوارکننده‌ترین نتایج وینفرد در این دوئل محسوب می‌شدند. او در مجموع با کارلسروهه 14شکست، 3پیروزی و 5تساوی را در داربی با اشتوتگارت تجربه کرد.

پس از سقوط کارلسروهه، شفر یک سال در اشتوتگارت نیز مربیگری کرد. او که در امارات هدایت تیم‌هایی مثل العین و الاهلی را برعهده داشت، یک سال را نیز در لیگ فوتبال آذربایجان سپری کرد. نتایج شفر در داربی باکو، درست مثل 2 بازی اول او در داربی تهران بود؛ یک پیروزی و یک شکست با 2 نتیجه کاملا مشابه. شفر با اف.سی باکو در دیدار اول در زمین نفتچی باکو به پیروزی دست پیدا کرد و در زمین خودی، نتیجه را به این تیم واگذار کرد. تعداد داربی‌های این مربی در آذربایجان هرگز به عدد 3نرسید اما این اتفاق در فوتبال ایران برای او رخ خواهد داد. بازی بزرگ روز پنجشنبه، تأثیر بسیار زیادی روی قضاوت‌ها در مورد این مربی خواهد داشت. او برای رها‌شدن از فشار سنگین این هفته‌ها، باید به هر قیمتی برنده این مسابقه باشد. هر نتیجه‌ای به جز پیروزی در برابر پرسپولیس، نگرانی استقلالی‌ها برای آینده تیم‌شان را به اوج خواهد رساند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2omlbo

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


پروژه تازه شفر در استقلال همچنان ادامه دارد