تاریخ انتشار: 1397/07/05 16:43
کد خبر: 128659

استقلال و یک میانبر شفابخش

پارسال وینفرد شفر بارها و بارها گفت اگر از ابتدای فصل به استقلال می‌آمد، شرایط این تیم تغییر می‌کرد و شاید آنها عنوان قهرمانی را هم به‌دست می‌آوردند.
استقلال و یک میانبر شفابخش

 با این اوصاف امسال که او از اول بالای سر تیمش بود، فعلا نتایج خوبی نگرفته است. استقلال از شش بازی لیگی فقط یکی را برده و تنها پنج گل زده که آنها هم فقط در دو بازی بوده است. استقلال ۳۱۰ دقیقه است که در لیگ گل نزده و با شکست برابر السد از لیگ قهرمانان هم کنار رفته است. پس وضع برای این تیم خوب نیست. در چنین شرایطی اما همیشه پیروزی در دربی می‌تواند یک راه شفابخش میانبر باشد. بردن این مسابقه به بسیاری از مربیان عمر بیشتر بخشیده که برخی از آنها توانسته‌اند تیم‌شان را بسازند، مثل کسانی همچون برانکو و قلعه‌نویی. آنچه ردخور ندارد اما تثبیت موقت جایگاه مربی برنده دربی است.

پس شفر که این روزها زیر فشار قرار گرفته، می‌تواند این بازی را ببرد و همه چیز را به نقطه آغاز فصل برگرداند. یکی از مشکلات مربی آلمانی روی نیمکت استقلال اما تعدد بازیکن و سردرگمی او در استفاده از این نفرات است. شفر آنقدر بازیکن دارد که واقعا نمی‌داند باید به چه کسی بازی بدهد؛ طوری‌که مثلا الان فرشاد محمدی مهر و دانشگر به‌طور کامل از دید این مربی پنهان شده‌اند؛ اتفاقی که چند هفته پیش برای روح‌الله باقری رخ داد. استقلال برای این دربی نیومایر را به‌دلیل مصدومیت در اختیار ندارد، اما باز هم حدس زدن ترکیب این تیم کار سختی است. شفر در تمرین روز سه‌شنبه تیمش ۱۰ بازیکن را برای جلسه خصوصی به رختکن فرا خواند که بسیاری معتقدند این نفرات تشکیل‌دهنده ترکیب اصلی استقلال برای دربی هستند.

در این جلسه هیچ گلری حاضر نبود، اما حدس زدن اینکه مهدی رحمتی سنگربان استقلال است کار سختی به نظر نمی‌رسد. اگر ۱۰ بازیکن فرا خوانده شده توسط شفر فیکس باشند، ترکیب اصلی استقلال در بازی امروز به این ترتیب خواهد بود: مهدی رحمتی، پژمان منتظری، خسرو حیدری، آرمین سهرابیان، میلاد زکی‌پور، علی کریمی، فرشید اسماعیلی، وریا غفوری، طارق همام، مرتضی تبریزی و الحاجی گرو. اگر اینطور باشد یعنی بازیکنانی مثل روزبه چشمی و فرشید باقری در دربی فیکس نخواهند بود. البته این احتمال هم وجود دارد که شفر با این حرکت علنی در پی گمراه کردن رسانه‌ها و تیم حریف بوده باشد. امروز همه چیز روشن خواهد شد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3kyx7a

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


سایه‌ روشن‌ های شکست شاگردان شفر در جم