تاریخ انتشار: 1397/07/12 18:39
کد خبر: 127638

ستاره هایی که سرمربی استقلال را حسابی نا امید کردند!

شفر از عملکرد ۳ بازیکن تهاجمی خود راضی نبوده و دوباره باید به سه مهره تهاجمی قبلی‌اش که در بیشتر بازی‌ها از آن‌ها استفاده کرده، اطمینان کند.
ستاره هایی که سرمربی استقلال را حسابی نا امید کردند!
با توجه به برگزاری دیدار پرسپولیس مقابل السد و پیروزی پرسپولیس برابر نماینده قطر به نوعی فشار مضاعفی روی آبی‌های تهران وارد می‌شد و آن‌ها محکوم به پیروزی بودند و بازی این تیم مقابل نفت مسجدسلیمان هم در چنین فضایی آغاز شد و ما نیز با این توضیح مختصر به بررسی چند نکته از این دیدار می‌پردازیم...
۱- تغییرات شفر در خط حمله و ترکیب اصلی استقلال
وقتی به ترکیب اصلی استقلال در این بازی نگاه کنیم متوجه می‌شویم شفر تیمش را بدون تغییر در دروازه و خط دفاعی به میدان فرستاد و علی کریمی هم به عنوان هافبک دفاعی همچنان فیکس بود، ولی در سوی دیگر در خط حمله و وینگر‌ها نفرات خود را تغییر داد تا شاید با این تغییرات بتواند راه گلزنی را یک بار دیگر پیدا کند، اما در سوی مقابل مسجدسلیمانی‌ها با تمام نفرات اصلی خود از ابتدا این بازی را آغاز کرده بودند تا اهمیت این بازی برای آن‌ها بیش از پیش نمایان شود.
۲- حمله؛ تفکر هر دو تیم
این بازی در شرایطی آغاز شد که هر دو تیم از همان شروع بازی قصد داشتند تا با حملات خود به گل برسند. نکته‌ای که باعث شد بازی برای تماشاگران دیدنی و جذاب آغاز و دنبال شود و بار‌ها شاهد واکنش گلر‌های هر دو تیم باشیم. البته هر چه بازی بیشتر به پایان خود نزدیک می‌شد، احتیاط بیشتر از قبل چاشنی عملکرد هر دو تیم می‌شد.
۳- پیام شفر با تعویض هر سه مهره تهاجمی تیمش
الحاجی گرو در دقیقه ۵۷، اللهیار صیادمنش در دقیقه ۵۹ و جابر انصاری در دقیقه ۱+۹۰ به ترتیب جای خود را به مرتضی تبریزی، روح‌الله باقری و مهدی قائدی دادند تا شفر با بیرون کشیدن سه نفر اول از ترکیب تیمش نشان بدهد که از عملکرد این سه بازیکن تهاجمی خود راضی نبوده و دوباره برای رسیدن به گل مجبور است به سه مهره تهاجمی قبلی‌اش که در بیشتر بازی‌ها از آن‌ها استفاده کرده، اطمینان کند.
۴- گل استقلال روی نبوغ وریا غفوری
وریا غفوری که در شهرآورد هم به عنوان مدافع راست در ترکیب استقلال قرار گرفته بود باز هم در این بازی مدافع راست بود و کارایی خود را در این پست با پایه‌گذاری گل استقلال نشان داد. وریا در ثبت این گل حرکت خود را در نیمه زمین آغاز کرد و با یک بازی ترکیبی با هم‌تیمی‌هایش، در کنار خط طولی به جلو حرکت کرد و در ادامه با دریبل گلر نفت مسجدسلیمان توپ را در اختیار روح‌ا... باقری قرار داد تا او به آسانی دروازه خالی را باز کند.
۵- اعتراضات مکرر میداودی به هم‌تیمی‌هایش 
میلاد میداودی که محبوب‌ترین بازیکن نفت مسجدسلیمان است در دقیقه ۵۶ به بازی آمد و بازوبند کاپیتانی تیمش را بر بازو بست، ولی حضور میلاد در این بازی بیشتر روی اعتراضات مکرر او به هم‌تیمی‌هایش خلاصه می‌شد و عملاً میداودی نه تنها کمکی به تیمش نکرد بلکه باعث شد حسابی روی مخ بازیکنان تیمش رژه هم برود! نکته‌ای که نشان داد بدن او فعلاً بسیار ناآماده است.
۶- خطا‌های استقلال دو برابر بیشتر از میزبان
شاید یکی از عجیب‌ترین نکات این بازی تعداد خطا‌هایی بود که استقلالی‌ها انجام دادند و آن‌ها دقیقاً دو برابر بیشتر از نفت مسجدسلیمان خطا کردند که همین موضوع نشان می‌دهد شاگردان شفر حداقل در این بازی عصبی بودند و این تعداد زیاد خطا‌ها ربطی به برنامه تاکتیکی آن‌ها نداشته است.

۷- دستاورد نفت مسجدسلیمان از این بازی
شاید در نگاه اول شکست نفت مسجدسلیمان در این بازی و حذف آن‌ها از جام حذفی برای این تیم خوشایند نباشد، ولی این تیم دستاورد خوبی از این بازی داشت چراکه شاگردان مرزبان نشان دادند به بازی هجومی علاقه دارند و در قدم بعدی نسبتاً می‌توانند در این زمینه خوب عمل کنند و به همین دلیل به آینده این تیم و گلزنی آن‌ها در طول فصل می‌توان بیشتر امیدوار بود.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3nw6gx

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


علت برگزاری تمرینات استقلال و پرسپولیس پشت درهای بسته چیست؟