تاریخ انتشار: 1397/07/12 21:54
کد خبر: 127612

سر دو تیم پر طرفدار پایتخت بی کلاه ماند!

اسپانسرها و حامیان مالی پرسپولیس و استقلال توسط این تیم ها سالانه درآمد بسیار بالایی را کسب می کنند.
سر دو تیم پر طرفدار پایتخت بی کلاه ماند!

بحث اسپانسرینگ در فوتبال ایران هیچ گاه به عنوان یک موضوع حل نشده به پایان نرسیده است و با توجه به شواهد موجود به راحتی می توانیم به این نتیجه برسیم که این معضل تا مدت ها همچنان بر پایه خود باقی می ماند و به سرانجام نمی رسد.

 

تیم های کوچک تر به دلیل نداشتن اسپانسر و یا فرار اسپانسر های پر قدرت بعد از مدتی کوتاه به دلیل مخارج بالا و فشار مالی زیاد همیشه در فشار بی پولی قرار دارند و تیم های بزرگ تر نیز هیچوقت شفافیت مالی خود را از نظر میزان درآمد اسپانسرینگ اعلام ننموده اند.

 

تیم هایی مانند پرسپولیس و استقلال با داشتن حامیان مالی بسیار قوی مانند ایرانسل نباید مشکلی به عنوان فشار مالی و یا کمبود پول برای پرداخت به بازیکنانشان را داشته باشند. اما این تیم ها همواره از بی پولی نالیده اند و نوک پیکان ناکامی های خود را به سوی مشکلات مالی نشانه گرفته اند.

 

سامانه هواداری 3030 که تبلیغات محیطی و لباس دو تیم پرطرفدار پایتخت را بر عهده دارد تقریبا بیش از یک میلیون و پانصد هزار نفر از هر کدام از سرخابی ها طرفدار جذب کرده است که ماهانه مبلغ میانگین 6 هزار تومان و سالانه 72 هزار تومان از هر نفر کمک به تیم محبوبش دریافت می نماید.

 

نکته جالب اینجاست که اگر این رقم را مقداری ثابت در نظر بگیریم رقمی بیش از 100 میلیارد تومان درآمدی است که این سامانه کسب می کند و باید بیش از 70 میلیارد تومان به هرکدام از دو تیم پایتخت نشین برسد. گذشته از درآمدی که این سامانه کسب می نماید، 70 میلیارد کم پولی نیست برای استقلال و پرسپولیس که بتوانند بخش عظیمی از مشکلات خود را بر طرف کنند اما باز هم معضلات مالی بزرگترین و اساسی ترین دردسری است که گریبان آن ها را گرفته است.

 

نمی توان قطع به یقین گفت که این پول ها و درآمدهای میلیاردی به باشگاه ها واگذار میگردد یا خیر اما هرچه که هست چنین رقم های بالایی به راحتی می تواند مشکلات مالی را حل کند ولی دریغ از گوشه ای آسایش برای این دو تیم همیشه درگیر بحران مالی. باید با موشکافی های بیشتر و دقیق تر به یک نتیجه درست دست یافت تا دیگر مشکلات و ابهاماتی این چنینی دراذهان عمومی ضشکلی جامع به خود نگیرد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2ljonr

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


باشگاه‌های تراکتورسازی، پرسپولیس و استقلال با ایرانسل به عنوان اسپانسر به توافق رسیدند