تاریخ انتشار: 1397/07/15 13:28
کد خبر: 127274

چالش سنتی استقلال گریبان شفر را گرفت

سید حسین حسینی پس از بازی دیروز استقلال مقابل نفت مسجد سلیمان از عزمش برای جدایی در نیم فصل گفت تا تصمیمی را که قبل تر گرفته بود با ادامه نیمکت نشینی اش در استقلال علنی کند.
 چالش سنتی استقلال گریبان شفر را گرفت

اعتراض حسینی به نیمکت نشینی در استقلال در شرایطی صورت می گیرد که پس از جام جهانی نامش در هر دو لیست اعلامی کیروش بوده و او یکی از  دروازبانان مدنظر کیروش برای حضور در جام ملت هاست. حسینی تداوم نیمکت نشینی خود را به اعتراض ابتدای فصلش به شفر ارتباط داده و مدعی شده با توجه به عذرخواهی اش از شفر، مستحق ایستادن در دروازه استقلال است.

وینفرد شفر فصل قبل میزان اعتماد خود به حسینی را نشان داد و یکی از عاملان رقم خوردن رکورد کلین شیت حسینی بود. شفر در شرایطی حسینی را به عنوان دروازبان اول خود انتخاب کرد که در آن زمان نیمکت نشین کردن این دروازبان چندان هزینه ای برای او نداشت. اما شفر در مقابل تمامی فشارها، حواشی و هزینه هایی که ممکن بود نیمکت نشینی رحمتی به بار آورد ایستاد و پای دروازبان جوانش ماند و نتیجه اش را هم گرفت. اما درهمان زمان اعلام کرد که رحمتی دروازبان او در بازی های جام حذفی است و به بهانه آماده شدن دروازبان باتجربه اش برای بازی در جام حذفی، حسینی را به یکباره در لیگ نیمکت نشین کرد که باعث شد حسینی دلخوری اش را به صورت کمرنگی نشان دهد. شاید اعتراض تازه حسینی به نیمکت نشینی بیشتر به خاطر همین باشد که شفر حتی حاضر به بازی دادن حسینی در جام حذفی نشد و این موضوع باعث شد تا دروازبان جوان استقلال متوجه موقعیتش در نزد شفر شود. در واقع استثنایی که فصل پیش شفر در مورد رحمتی قائل شد را این فصل در مورد حسینی اعمال نکرد و این موضوع صبر حسینی را به سر رسانده است.

بازی نکردن حسینی در جام حذفی نشان از دلخوری شدید شفر از دروازبان جوان و کم صبرش دارد و حالا اعتراض جدید حسینی و تهدیدش به جدایی رابطه او را با شفر بغرنج تر می کند. چالش تازه شفر همان چالش سنتی دروازه استقلال است. چالش داشتن دو دروازبان مدعی که در برهه هایی موجب بروز حواشی در استقلال شده است. در اوایل دهه هفتاد پورحیدری از بابازاده به عنوان آلترناتیو عابدزاده سرکش استفاده کرد. حجازی با آوردن سه دروازبان تقریبا هم سطح در سال ۷۶ رقابت شدیدی بین آنها ایجاد کرد. رقابت برومند و طباطبایی در سال ۷۸ و ۷۹ به بروز درگیری بین این دو دروازبان و در نهایت جدایی طباطبایی ختم شد. رحمتی و طالب لو نیز بر سر ایستادن در دروازه استقلال دچار اختلاف و بروز دردسر برای قلعه نویی و مرفاوی شدند و حالا دوگانه رحمتی-حسینی یک دردسر تازه برای شفر ایجاد کرده است. فصل گذشته شفر توانست با توجه به موقعیت متزلزل رحمتی در بین مدیران و هواداران استقلال این چالش را مدیریت کند اما در شرایطی که کمتر کسی به بازگشت رحمتی به ترکیب اصلی امید داشت، این دروازبان باتجربه به تدریج جایگاهش را در استقلال پس گرفت و حالا کاپیتان و انتخاب اول شفر شده است.

مصاحبه دیروز حسینی و اعلام تصمیمش به جدایی اگرچه پای او را به کمیته انضباطی باشگاه باز می کند اما شفر را در یک موقعیت خاص قرار می دهد. مشخص نیست که پیرمرد آلمانی چه واکنشی در برابر حسینی خواهد داشت و اینکه آیا مصاحبه حسینی موجب کرنش سرمربی آبی ها خواهد شد یا نه، اما آنچه مشخص است انتقاداتی است که در هر صورت از سوی بخشی از هواداران متوجه شفر خواهد شد. چه این مربی اقدام به بازی دادن حسینی کند و چه بر تصمیمش بر تداوم حضور رحمتی در ترکیب اصلی بماند او از سوی بخشی از هواداران استقلال مورد انتقاد قرار خواهد گرفت. ضمن اینکه ممکن است اقتدار او در صورت بازی دادن به حسینی زیر سوال برود. اما از آن طرف از دست دادن دروازبانی در سطح حسینی نیز چندان عاقلانه به نظر نمی رسد و در این بین محتمل است که شفر با درایت آلمانی خود کاری کند که نه سیخ بسوزد و نه کباب.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/27a5rd

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


4 بازیکن سابق نفت مسجدسلیمان رودر روی این تیم