تاریخ انتشار: 1397/07/15 16:59
کد خبر: 127231

ضرری که سیامک نعمتی از تغییر پستش میکند

تا همین دو فصل پیش، پرسپولیس سه مدافع راست فوق‌العاده را در اختیار داشت و غیر از حسین ماهینی و رامین رضاییان که در تیم‌ملی و پرسپولیس رقابت می‌کردند، صادق محرمی به‌عنوان پدیده لیگ رقابتی شانه‌به‌شانه با آنها داشت. حالا اما پرسپولیس حتی یک مدافع راست ندارد و برانکو هم ریسک استفاده از مدافع جوانش شاهین عباسیان را به جان نمی‌خرد.
ضرری که سیامک نعمتی از تغییر پستش میکند

در عوض او در بازی رفت مقابل السد، از سیامک نعمتی در پست دفاع راست استفاده کرد که نتیجه خوبی هم گرفت چرا که نعمتی در دفاع هوشیار و در حمله موثر و انرژیک بود. او در شرایطی که خط دفاع پرسپولیس در بیشتر دقایق تحت فشار بود، اشتباه فردی نداشت و عملکردش در دوئل‌ها، جمع شدن‌ها، آفسایدگیری‌ها و متمایل شدن به مرکز زمین هم کاملا مثبت و بی‌نقص بود.
با این نمایش خوب احتمال اینکه نعمتی در ادامه فصل باز هم مدافع راست پرسپولیس باشد، زیاد است چرا که شاید برانکو دوست نداشته باشد جای شجاع خلیل‌زاده در قلب خط دفاعی و محمد انصاری در دفاع چپ را تغییر دهد اما این تغییر اگر به سود برانکو و پرسپولیس باشد، شاید به ضرر نعمتی تمام شود. نعمتی این فصل را فوق‌العاده شروع کرد و بعد از درخشش مقابل فولاد که با دو گل همراه بود، در بقیه بازی‌ها هم چهره پرفروغی ارائه داد.
قطعا نعمتی می‌داند در دفاع راست آنچه بیشتر به چشم می‌آید، اشتباهات بازیکن است. برای همین می‌گوییم شاید از تغییر پستش ضرر کند چرا که در فاز حمله بازیکن موفقی بود و حالا باید در پست جدید بین حمله و دفاع به توازنی دست یابد که نه به خاطر ماندن در زمین خودی مورد انتقاد قرار بگیرد و نه به‌خاطر اشتباهات فردی در دفاع.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4dvykw

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


جناح راست تیم ملی در اختیار دو بازیکن سابق برانکو