تاریخ انتشار: 1397/07/17 17:49
کد خبر: 126939

شفر: با افرادی که بخواهند در تصمیمات من دخالت کنند، می جنگم

سرمربی استقلال در پیامی خطاب به هواداران ضمن دعوت آنها به اتحاد به بازیکنان پیغام داد که برای حضور در ترکیب اصلی باید از روش های ورزشی استفاده کنند.
شفر: با افرادی که بخواهند در تصمیمات من دخالت کنند، می جنگم

وینفرد شفر سرمربی آلمانی استقلال که حالا با دو پیروزی آبی پوشان در مسجدسلیمان به آرامش رسیده است در پاسخ به تقاضای رسانه ها برای گفتگو ترجیح داد صحبت های خود را در قالب یک پیام بلند منتشر کند. او در این پیام نسبتا طولانی به صورت آشکار و مبهم درباره مسائل تیم صحبت کرده و همچنین هواداران را از پیش داوری و به کار بردن جملات منفی علیه تیم یا بازیکنان یا اعضای کادرفنی منع کرده است.

متن کامل پیغام شفر که در سایت باشگاه استقلال منتشر شده به شرح زیر است:

* هیچکس بزرگتر از استقلال نیست. این جمله به آن سادگی که برخی فکر می کنند، نیست. همه باشگاه های حرفه ای و موفق در سراسر دنیا فارغ از اینکه در کدام کشور هستند و یا اینکه چه فرهنگی دارند، یک سری قوانین مشخص برایشان تعریف شده که به یکی از آنها باید امروز اشاره کنم.

* حضور در ترکیب یازده نفره مزیتی است که باید به دست آورده شود و یک حق از پیش تعیین شده نیست. تیم ملی آلمان این قانون ساده را فراموش کرد و به همین دلیل در جام جهانی 2018 روسیه خیلی زود حذف شد. این مهم نیست که یک بازیکن چه تعداد بازی ملی داشته یا مهم نیست بازیکنی رقم قراردادش و یا حقوقش چقدر است و یا چقدر محبوبیت دارد. کسب این مزیت با کار سخت و قانع کردن مربیان در تمرینات به دست می آید. آن هم نه فقط یک روز یا دو روز در هفته و بلکه در تمامی روزهای هفته. حتی اگر روز بد یک بازیکن باشد، باید هر چه در توان دارد، به نمایش بگذارد.

* مسائلی مانند آگاهی از شرایط خود، منصف بودن، انتقاد دقیق از عملکرد خود شخص، با نظم بودن، حضور به موقع در جلسات، تمرین ها، برنامه های پزشکی، دقت و تمرکز در جلسات فنی و داشتن زندگی شخصی حرفه ای، مراقبت از بدن و ذهن، بالا بردن قدرت شخصیتی، در خدمت تیم بودن در زمین و بیرون از زمین حتی در رسانه ها از جمله مواردی است که برای به دست آوردن امتیاز حضور در ترکیب اصلی موثر است.

* ما باید از یکدیگر حمایت کنیم اما اگر نتوانیم این کار را در زندگی روزانه انجام دهیم، نمی توانیم آن را در زمین اجرایی کنیم. من نگران برخی توهین ها و جملات خشونت آمیز به برخی از اعضای کادرفنی و تیمم هستم. استقلال برای بسیاری از هواداران ارزشی به مراتب بالاتر از یک باشگاه فوتبال دارد و آنهایی که رفتار خشونت آمیز و توهین آمیز به برخی از اعضای تیم و یا خانواده آنها دارند در واقع به ده ها میلیون هوادار استقلال بی احترامی می کنند. استقلال فقط یک باشگاه فوتبال نیست. استقلال یک باشگاه آبرومند، شریف، با وقار و بزرگ است.

* میزان باور نکردنی از شایعات و تئوری های توطئه که گاهی اوقات می شنوم برای من سرگرم کننده و ناراحت کننده است. این گمانه زنی ها در مورد توطئه های مخفی و کشمکش کردن که به گوش من می رسد، اینها یک سرگرمی معمولی است اما هیچ ارتباطی با دنیای واقعی من ندارد. من سرمربی هستم؛ مسئولیتهایم را می شناسم و می دانم چطور با مطالبی که به من گفته می شود، واکنش نشان دهم و تصمیم بگیرم.

* اگر شما در باشگاهی مثل استقلال فعالیت می کنید، همواره پیشنهاد ها و مشاوره های زیادی در خصوص مسائل مختلف وجود دارد. می دانم کدام صحبت ها را می توانم جدی بگیرم و نسبت به کدام یکی به سادگی بی توجه باشم.

* من با افرادی که بخواهند در تصمیمات من دخالت کنند، می جنگم. شاید این خوشایند همه نباشد. بعضی وقت ها جنگیدن با چنین افرادی زیبا هم نیست اما کار درست و حرفه ای همین است.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2om5mq

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


علت نیمکت نشینی بازیکنان گرانقیمت استقلال