تاریخ انتشار: 1397/07/28 19:18
کد خبر: 125529

بزرگترین دغدغه برانکو برای مصاف با السد

سرمربی سرخپوشان با علم سختی کار شاگردانش در تلاش است آنها به بهترین شکل ممکن برای جدال برگشت مقابل السد مهیا کند.
بزرگترین دغدغه برانکو برای مصاف با السد

پرسپولیس در یکی از تاریخی‌ترین بازی‌های خود سه شنبه این هفته باید برابر السد قطر برگزار کننده دیدار برگشت مرحله نیمه نهایی است. شاگردان برانکو ایوانکوویچ این شانس بزرگ را برای خود قائل هستند تا برای اولین بار در طول تاریخ این باشگاه به فینال آسیا راه یابند اگر بتوانند همانند بازی رفت السد را به عنوان قدرتمندترین تیم منطقه غرب ناکام بگذارند.

سرمربی کروات پرسپولیس بعد از یک برد سخت مقابل حریف دسته اولی و باانگیزه در جام حذفی، روز گذشته تمرینات خود برای جدال با السد را از سر گرفت. یک تمرین ریکاوری که مهمترین اتفاق آن البته حضور کمال کامیابی نیا و بشار رسن بود. هافبک دفاعی ملی پوش پرسپولیس به دلیل دررفتگی کتف در جدال با نود ارومیه راهی بیمارستان شده بود و 12 ساعت بعد از این اتفاق با حضور در استادیوم شهید کاظمی در تمرین تیمش حضور یافت تا از انگیز خود برای بازی بزرگ سال خبر دهد. شاید به همین خاطر هم بود که برانکو ایوانکوویچ با تمجید از عملکرد این بازیکن اعلام کرد: کمال بازی خواهد کرد، او اگر لازم باشد یک دستی هم بازی خواهد کرد.

 

این اما تمام دغدغه برانکو نخواهد بود؛ درست است که برخلاف بازی رفت اکنون آنها با شرایط بهتری برابر رقیب بازی خواهند کرد و هم او محرومیت یک جلسه‌ای‌اش را به پایان رسانده و هم کامیابی نیا و انصاری به ترکیب بازخواهند گشت اما همچنان وضعیت امید عالیشاه نامشخص است و او با درد طی روزهای اخیر تمرینات را دنبال کرده است. مصدومیت جزیی برای احمد نوراللهی، شجاع خلیل زاده، محمد انصاری، سیامک نعمتی و علی علیپور نیز وجود دارد اما این بازیکنان مشکلی برای همراهی تیم نخواهند داشت. تنها غایب قطعی برانکو در این دیدار در حال حاضر حسین ماهینی است که روز دوشنبه باید زیر تیغ جراحی برود و رباط خود را عمل کند.
پرسپولیسی‌ها تمرینات امروز خود را نیز با وزنه زدن و کارهای بدنی آغاز کردند. مساله‌ای که باعث شده علیرغم مشکلات کمبود بازیکن باعث شود آنها روند موفقی را تا به اینجا پشت سر بگذارند و بزرگترین بحران تاریخ را در حال طی کردن باشند. چهره‌ی امیدوار بازیکنان با حضور در تمرین و زمین نشان می‌داد آنها کاملا مصمم هستند سه شنبه جالب توجهی برای هواداران خود رقم بزنند.

 

برانکو همانند روز گذشته توجه خود را معطوف به بشار رسن نیز کرده بود تا ستاره عراقی تیمش را از شوک درگذشت مادرش خارج و او را از نظر روحی مهیای نمایش برابر السد قطر کند. بشار رسن به عنوان یکی از مهره‌های تاثیرگذار پرسپولیس در بازی با نود ارومیه غایب بود تا کاملا برای این جدال آماده شود.

سرمربی پرسپولیس با علم به اینکه محافظت از تک گل بازی رفت چه دردسرهایی برای تیمش می‌تواند شکل دهد، به همین دلیل برای تک تک بازیکنانش برنامه خاصی ترتیب داده بود. با این حال باید در نظر داشت تا روز بازی با السد آنها دو جلسه تمرینی تاکتیکی دیگر نیز پیش رو خواهند داشت و مطمئنا برانکو برنامه ویژه‌تری برای شاگردانش خواهد داشت. سرمربی سرخپوشان بعد از انجام آیتم‌های ابتدایی تمرین، تیمش را به دو بخش مدافع و تهاجمی تقسیم کرد. دو بخشی که در بازی السد سهم زیادی در دستیابی به نتیجه لازم نیز خواهد داشت. آنها ضمن حفظ تک گل دیدار رفت در شرایطی که السد قطعا با تحت فشار قرار دادن ساختار دفاعی به دنبال جبران آن خواهد بود، باید به دنبال این باشد تا در فاز تهاجمی نیز در ضدحملات این نتیجه را مستحکم‌ و مطمئن‌تر نیز کند. برانکو ایوانکوویچ در تمرین امروز فاز تهاجمی تیمش را به زلاتکو سپرد تا مربی کروات سرخپوشان مسیرهای دستیابی و انتقال سریع توپ برای ضدحملات را با آنها مرور کند. از سوی دیگر نیز خود با نفرات تدافعی تیم که طی دو فصل اخیر مهمترین عامل برتری و موفقیت پرسپولیس بوده‌اند، فضاهایی که امکان رسوخ حمله وران السدی بوده را پوشش و دفع کنند.

برانکو که 5 قهرمانی بهمراه تیم‌های پرسپولیس، شاندونگ، دیناموزاگرب در کارنامه دارد اکنون این فرصت را در سه گام پایانی پیش روی خود می‌بیند تا به بهترین افتخار دوران مربیگری خود دست یابد. افتخاری که هم در کارنامه او و هم در تاریخ باشگاه پرسپولیس بی‌سابقه‌ است و می‌تواند از او چهره‌ای تکرارنشدنی در تاریخ باشگاه بسازد. سه گامی که دو مسابقه آن در استادیوم آزادی به عنوان مکانی خواهد بود که در این فصل تیمش شکستی را مقابل حریفان نپذیرفته و حمایت انبوه هواداران را در برابر خود می‌بیند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2alybl

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



ستاره پرسپولیس هواداران را شوکه کرد + عکس