تاریخ انتشار: 1397/08/03 20:33
کد خبر: 124720

بازگشت ژنرال به پایتخت؛ قلعه‌نوعی مقابل استقلال به دنبال چه چیزی است؟

دو تیم استقلال و سپاهان برگزار کننده حساس ترین دیدار هفته دهم لیگ برتر هستند.
بازگشت ژنرال به پایتخت؛ قلعه‌نوعی مقابل استقلال به دنبال چه چیزی است؟

 ورزشگاه آزادی در روزهای سرد پاییزی دیدارهای جذابی را میزبانی می کند، در حساس ترین دیدار هفته دهم لیگ برتر فردا استقلال تهران میزبان سپاهان اصفهان است، جدالی از جنس عشق و نفرت، خیانت و وفاداری، تنها دیداری که هوداران روی سکوها به دو دسته مختلف تقسیم می شوند و نظرات متفاوتی در مورد شخصیت های درون زمین وجود دارند.

داستان این روزهای پرسپولیس با برانکو ایوانکوویچ یاد و خاطره دوران طلایی امیر قلعه نویی را برای هواداران استقلال زنده می کند، کسی که نام او در کنار استقلال برای آبی ها همیشه جام می آورد، این روز ها کیلومترها آن طرف تر سکان هدایت تیمی را برعهده دارد که بازیکنانش  به جای رنگ آبی، زرد طلایی را بر تن می کنند.

استقلال و طرفدارانش همواره بر سر دوراهی امثال رحمتی و قلعه نویی گیر کرده اند، اما به نظر می رسد آن ها پس از موفقیت های اخیر رقیب خود بیشتر دلشان با ژنرال باشد تا سرباز وفادار، بازی فردا را باید جدال داراهای لیگ نیز دانست.

علی رغم این که دو باشگاه در فصل نقل و انتقالات خریدهای پر سر و صدایی را انجام می دادند،حالا پس از گذشته حدود 10 هفته از لیگ بمب های استقلال با مصدومیت های طولانی به ترقه های کودکان خردسال تبدیل شده  و تجربه ژنرال از ترقه های سوخته پس از ده هفته بمب هایی ساخته که هر لحظه  می توانند دروازه رقیبان را به آتش بکشند، برای درک بهتر این موضوع فقط کافی است عملکرد بازیکنانی مانند تبریزی و گرو را با کیروش استنلی و سجاد شهباز زاده مقایسه کنید.

دیدار حساس دو تیم همان قدر که برای امیر قلعه نویی مهم است برای شفر نیز اهمیت دارد ، شفر برای این که حقانیت خود را برای هواداران به اثبات برساند نیاز مبرمی به پیروزی دارد، او  که در دو هفته اخیر با کمک بال های بازیکانی مانند  قائدی و صیا منش تیمش را از بحران در آورده و اصلا دلش نمی خواهد موقعیت طلایی به دست آمده برای محبوبیت بیشتر  را از دست بدهد.

بعد از امیر قلعه نویی، علی کریمی هافبک دفاعی خوش اخلاق آبی ها نفر دوم این دیدار خواهد بود، پسر دوست داشتنی سپاهانی ها تابستان گذشته با انتخابی جنجالی راهی تهران شد تا جای خالی فرمانده ار در ترکیب استقلال پر کند، هرچند که کریمی در هفته های نخست انتظارات را بر آورده نکرد ولی هرچه از بازی های لیگ گذشت تعداد بیشتری از هواداران استقلال نام امید ابراهیمی را از یاد بردند، کریمی حالا یکی از ستون های استقلال در میانه میدان به حساب می آید و توانسته با سبک خاص خود دل هواداران را حسابی به دست بیاورد.

البته سابقه تقابل های دو تیم نیز به خوبی نشان دهنده نزدیکی بازی فردا است، در 71 بازی انجام شده 26 برد برای استقلال و 26 برد برای سپاهان به دست آمده است و 19 دیدار دو تیم نیز با تساوی به پایان رسیده است.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3ww65r

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


شکست برابر استقلال مساوی است با نشستن دوباره ژنرال بر روی نیمکت سپاهان!
تاثیراستقلال بر سرنوشت قلعه نویی؛

علیمنصور کری را از قلعه نویی برد