تاریخ انتشار: 1397/08/08 23:00
کد خبر: 123950

رضاییان در یک قدمی تراکتورسازی/هشدار کی روش جواب داد؟

هرچند این هشدار با رفتار عجیب کی‌روش در نشاندن رضاییان روی نیمکت در بازی دوستانه با بولیوی همراه شد اما به هرحال این پیام را به طور جدی منتقل کرد که تا وقتی رامین تیم نداشته باشد، در لیست رسمی کی‌روش هم جایی نخواهد داشت.
رضاییان در یک قدمی تراکتورسازی/هشدار کی روش جواب داد؟

لیست ۳۴ نفره بازیکنان مدنظر کی‌روش قرار بود اوایل آبان ماه منتشر شود. همان لیستی که ترکیب نهایی تیم ملی برای حضور در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا از بین بازیکنانش مشخص می‌شود. بعد از حذف نام رامین رضاییان از لیست کی‌روش در اردوی آخر، حالا رامین فرصت زیادی برای بازگشت به لیست ندارد.

برای بازگشت هم فقط یک راه دارد و آن انتخاب تیم باشگاهی است. شاید آخرین راه این است که تراکتورسازی را انتخاب کند و رضاییان هم بعد از مذاکرات مفصلی که با باشگاه داشته، با آن‌ها به توافق‌هایی رسیده است. با رقمی به مراتب پایین‌تر از رقم قبلی که در ابتدای فصل به تراکتورسازان پیشنهاد داده بود.

کی روش در پست رضاییان، صادق محرمی و وریا غفوری را در اختیار دارد و در دیدار برابر ازبکستان هم به رضاییان که مدافع ثابتش در جام جهانی بود بازی نداد تا جایگزین‌های او را امتحان کند. همین اتفاقات در کنار هم باعث شده که رامین خطر حذف از تیم ملی را خیلی جدی تر از همیشه حس کند. به خصوص که می‌داند اگر کی‌روش از بازیکنی بگذرد و او را از تیم ملی حذف کند، دیگر راه بازگشت به راحتی ممکن نیست.

کی‌روش که از ابتدای فصل منتظر بود تا رامین تیم باشگاهی‌اش را انتخاب کند. حالا دوباره رامین به تراکتورسازی نزدیک شده است و یک فرصت دیگر برای بازگشت به لیستی در اختیار اوست، همان لیستی که بازیکنان نهایی تیم ملی در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا را مشخص می‌کند.

کی‌روش مدتی پیش درباره لیست نهایی تیم ملی تا جام ملت‌های آسیا گفته بود که آخر ما اکتبر(اوایل آبان‌ماه) لیستی ۳۴ نفره را معرفی می‌کند که به احتمال فراوان لیست ۲۳ نفره نهایی از بین همین بازیکنان انتخاب می‌شوند. به همین خاطر در شرایط فعلی تنها راه رضاییان برای اینکه جام ملت های آسیا را از دست ندهد، انتخاب باشگاه در اسرع وقت است. انتخابی که برای رضاییان راحت‌تر شده و مسیر آینده او را به سمت تبریز تغییر داده است.

ماجرای رضاییان – تراکتورسازی اتفاق عجیب و تازه‌ای نیست، بعد از زمزمه‌هایی که ابتدای فصل درباره پیوستن این بازیکن به باشگاه تبریزی مطرح می‌شد. وقتی تراکتورسازی در هیاهوی جذب بازیکنانی چون اشکان دژاگه و مسعود شجاعی بود، خبر مذاکره رضاییان با تراکتورسازی هم روی خروجی رسانه‌ها قرار گرفت.

پیشنهاد رضاییان اما آن زمان اینقدر بالا بود که حتی رفاقت زنوزی و کی‌روش هم پرداخت چنین مبلغی به او را توجیه نمی‌کرد. پیشنهاد رامین به تراکتورسازان به دلار بود و چیزی حدود ۱۰، ۱۵ میلیارد تومان برای این باشگاه آب می خورد. رضاییان مبلغی در حدود رقم قرارداد اشکان دژاگه را به تراکتورسازان پیشنهاد داده بود. تازه ۴۰۰ هزار دلار از این مبلغ را هم نقد می‌خواست!

همان زمان علیرضا اسدی، مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی درباره او گفت: «من از شما می پرسم آیا درست این است که بازیکن هرچقدر خواست، ما بدهیم؟ ما دوست داریم تمام ملی پوشان را جذب کنیم اما این‌طور هم نیست که هر قیمتی گفتند ببندیم. ما قیمت مدنظرمان را گفتیم اما این اتفاق نیفتاد.»

واقعیت این بود که آن زمان تیم ملی تازه از رقابت‌های جام جهانی برگشته بود و رامین رضاییان بازیکنی بود که به واسطه قرارداد با اوستنده بلژیک، به خیال خود از فوتبال اروپا می‌آمد. هرچند که دیگر نه قراردادی با اوستنده داشت و نه پیشنهادی از این باشگاه و باشگاه‌های دیگر اروپایی.

همه این‌ها اما روی مذاکرات این بازیکن با تراکتورسازی تأثیرگذار بود تا رقم پیشنهادی بالای رامین رضاییان و امیدش به ادامه کار در فوتبال اروپا، مانع از پیوستن او به تراکتورسازی در ابتدای فصل شود. حالا که بعد از مدت‌ها هیچ پیشنهادی از تیم‌های اروپایی دریافت نکرده و راهی هم برای بازگشت به پرسپولیس ندارد، بار دیگر برای مذاکره با تراکتورسازی با پیشنهاد مواجه شده است. این بار اما با مبلغی نصف مبلغ پیشنهادی‌اش در ابتدای فصل.

این بار با کاهش رقم پیشنهادی رامین، مذاکرات روند بهتری را طی کرده و موافقت‌هایی هم حاصل شده است. در واقع رامین راضاییان برای ماندن در تیم ملی و قرار گرفتن دوباره در لیست کی‌روش، چاره‌ای جز پذیرفتن پیشنهاد تراکتور و عقد قرارداد با باشگاه تراکتورسازی ندارد.

باشگاه تراکتورسازی اما این بار درباره رضاییان بدون جار و جنجال‌های رسانه‌ای پیش رفته و با اینکه مذاکرات باشگاه با رضاییان روند موفقیت‌آمیزی داشته اما باشگاه قصد دارد تا بعد از بازی روز جمعه این تیم با پیکان صبر کند و بعد از آن خبر قطعی‌ پیوستن این بازیکن به تراکتورسازی را منتشر کند. چون انها می‌دانند که شاید هر لحظه تصمیم رامین عوض شود. او مدعی است که پیشنهادی هم از لیگ اسلواکی دارد، همان‌چه او را از قطعی شدن قرارداد با تراکتور باز می‌دارد. تراکتورسازی در حال حاضر در پست دفاع راست خود یوسف سیدی و دانیال اسماعیلی‌فر را دارد که در بیشتر بازی‌ها از اسماعیلی‌فر استفاده می‌کند و احتمالاً رامین رضاییان در صورت قطعی شدن قراردادش باید جایگزین این بازیکن در ترکیب محمد تقوی باشد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/27kr5v

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


رامین چه تصمیمی برای آینده اش دارد؟