تاریخ انتشار: 1397/08/10 12:44
کد خبر: 123739

خط دفاعی مستحکم؛ برگ برنده پرسپولیس

در حالی تیم فوتبال پرسپولیس در پایان هفته دهم با ۹ بازی در رده سوم جدول قرار گرفته که این بالانشینی را بیش از هر چیز مدیون خط دفاعی مستحکمش است.
خط دفاعی مستحکم؛ برگ برنده پرسپولیس

پرسپولیس در هفته دهم رقابت‌های لیگ برتر در ورزشگاه تختی به مصاف سایپا رفت و در حالی که با یک گل از میزبانش پیش بود، در آخرین دقایق بازی روی ضربه سر محمدرضا سلیمانی گل مساوی را دریافت کرد تا امتیازات این بازی بین 2 تیم تقسیم شود.
سرخ‌پوشان در ۹ بازی که در لیگ برتر پشت سر گذاشته‌اند تنها ۹ بار موفق به گلزنی شده‌اند که این آمار برای تیم مدافع عنوان قهرمانی چندان جالب نیست. وقتی می‌بینیم در کنار این گل‌های ‌زده کم، تعداد مساوی‌های پرسپولیس بیشتر از پیروزی‌های این تیم است، در می‌یابیم که بالانشینی امروز سرخ‌پوشان در جدول را باید مرهون خط دفاعی مستحکم این تیم دانست؛ خط دفاعی‌ای که سال به سال بهتر شده و می‌شود.
سرخ‌پوشان که سال‌ها بابت خط دفاعی متزلزل‌شان دچار ضرر در لیگ برتر می‌شدند، در فصل شانزدهم که نخستین فصل حضور برانکو (از ابتدای فصل) در این تیم بود به شرایط خوب رسیدند و فصل را با ۱۴ گل خورده به اتمام رساندند. این خط دفاعی فصل گذشته هم تنها ۱۵ گل در ۳۰ بازی خورد و بار دیگر بهترین خط دفاعی لیگ و یکی از اصلی‌ترین عوامل قهرمانی سرخ‌پوشان شد.
ساختار دفاعی تیم برانکو در این فصل نیز همچنان مستحکم و حتی مستحکم‌تر از قبل است. سرخ‌پوشان در ۹ بازی انجام داده تنها ۳ بار دروازه‌شان باز شده تا به لطف این تعداد گل خورده کم به‌رغم ضعفی که در خط حمله داشته‌اند، با یک بازی کمتر در بین ۳ تیم بالای جدول حضور داشته باشند.
سرخ‌پوشان به طور متوسط در فصل شانزدهم در هر ۱۹۲ دقیقه یک گل، در فصل هفدهم در هر ۱۸۰ دقیقه یک گل و در فصل هجدهم تاکنون در هر ۲۷۰ دقیقه یک گل خورده‌اند که این نشان‌دهنده عملکرد فوق‌العاده آنها در ساختار دفاعی است.
این عملکرد پرسپولیس تنها مخصوص لیگ برتر نیست و آنها در لیگ قهرمانان آسیا هم با اتکا به همین ساختار دفاعی مستحکم توانسته‌اند تا فینال بازی‌ها پیش بروند. سرخ‌پوشان در لیگ قهرمانان آسیا نیز ۱۲ بار به میدان رفته‌اند که در این ۱۲ بازی تنها ۱۰ گل دریافت کرده‌اند.
پرسپولیس نه‌تنها با ۶ کلین‌شیت از این نظر بهترین تیم در آسیاست، بلکه با میانگین 8/0 گل خورده در هر بازی دارای بهترین خط دفاعی آسیا نیز هست. سرخ‌پوشان در لیگ قهرمانان آسیا به طور متوسط در هر ۱۰۸ دقیقه یک گل خورده‌اند.
نزدیک‌ترین خط دفاعی به خط دفاعی پرسپولیس در فصل جاری لیگ برتر، خط دفاعی پیکان است که این تیم هم در ۹ بازی تنها ۴ گل (یک گل بیشتر از پرسپولیس) دریافت کرده و به طور متوسط هر ۲۰۲ دقیقه یک گل خورده است.
همچنین بهترین خط دفاعی در آسیا بعد از پرسپولیس به گوانگژوی چین تعلق دارد. این تیم در ۸ بازی ۸ بار دروازه‌اش باز شده و با میانگین یک گل خورده در هر بازی بعد از پرسپولیس بهترین خط دفاعی در آسیا را دارد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2obwgg

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


آشنایی با جدی‌ترین حریف تدارکاتی پرسپولیس