تاریخ انتشار: 1397/08/10 15:38
کد خبر: 123720

عامل اصلی فینالیست شدن پرسپولیس چه بود؟

عامل اصلی فینالیست شدن پرسپولیس چه بود؟

فقط یک فینالیست آسیا در آستانه بازی رفت خود در خانه حریف، می‌تواند اهمیت یک خط دفاعی مستحکم را با جان و دل درک کند. سرمایه بزرگی که سه فصل است در اختیار پرسپولیس قرار دارد و حالا در حساس‌ترین زمان ممکن باز هم مثل گذشته، به یاری این تیم می‌آید.

برانکو که آمد یکی از بزرگ‌ترین معضل‌های پرسپولیس که ضعف خط دفاعی‌اش بود، حل شد. نه که فقط حل شده باشد که خط دفاعی پرسپولیس بهترین شد. از همان فصل شانزدهم تا کنون، سه فصل است که این خط دفاعی مستحکم، به یکی از اصلی‌ترین عوامل موفقیت پرسپولیس تبدیل شده است.

به خاطر همین است که پرسپولیس با اینکه در طول 9 بازی گذشته‌اش در لیگ، تنها 9 بار گل زده اما همچنان بین بالانشین‌های جدول است.

همین خط دفاعی مستحکم بود که فصل شانزدهم را تنها با 14 گل خورده به پایان رساند. فصل گذشته هم تنها ۱۵ گل در ۳۰ بازی خورد تا یکی از اصلی‌ترین عوامل قهرمانی سرخپوشان باشد.

خط دفاعی پرسپولیس، در لیگ قهرمانان آسیا هم توانسته عامل موفقیت سرخ‌ها باشد و آنها را تا فینال بازی‌ها برساند. آنها در این رقابت‌ها، 12 بار بازی کرده‌ و تنها 10 گل خورده‌اند.

6 کلین‌شیت آسیایی پرسپولیس را هم که کنار بگذاریم، باز هم این تیم با میانگین 8/. گل خورده در هر بازی بهترین خط دفاعی آسیا را دارد.

بهترین خط دفاعی در آسیا بعد از پرسپولیس به گوانگژو چین تعلق دارد. این تیم در ۸ بازی ۸ بار دروازه‌اش باز شده و با میانگین یک گل خورده در هر بازی بعد از پرسپولیس بهترین خط دفاعی در آسیا را دارد.

سد محکم پرسپولیس در آستانه فینال، بزرگ‌ترین دلگرمی این تیم مقابل کاشیما در بازی رفت خواهد بود

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3wxbq6

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


حضور در فینال آسیا، خوشبختی بزرگ جوان‌های پرسپولیس