تاریخ انتشار: 1397/08/15 11:35
مهرداد خانبان در گفت وگو با فرتاک ورزشی:
کد خبر: 123013

اختصاص/ از کیروش و قطبی تا چین و ینگه دنیا/روزی به فوتبال ایران برمی گردم

مهرداد خانبان یکی از محدود مرببان لژیونر ایرانی می باشد که در فوتبال فعالیت دارد.
اختصاص/ از کیروش و قطبی تا چین و ینگه دنیا/روزی به فوتبال ایران برمی گردم

مهرداد خانبان،پدیده مربیگری ایران علاوه بر اینکه پله های ترقی رو یکی یکی طی کرد،امروز به عنوان مربی لژیونر که عملکرد موفقی هم داشته شناخته شده است.بر همین اساس گفت و گویی جالب رو با مهرداد انجام دادیم که شما رو به خواندن آن دعوت میکنیم:

 

 شرایط زندگیت داخل چین و کار کردن با افشین قطبی چطور بود؟

در حال حاضر در کشور آمریکا زندگی میکنم، چند ماهی که در چین بودم شرایط جدیدی رو تجریه کردم.کار کردن با افشین قطبی واقعا لذت بخش است و  می توان گفت که افشین یک مربی با دانش و بین المللی هست که با کار شبانه روزی و تلاش زیاد نشان داده واقعا عاشق کارش می باشد.

 از ایشون هر روز مطالب جدیدی رو یاد می گرفتم و برای من علاوه بر مربی مثل یک برادر بزرگ هستند و واقعا از ایشون ممنونم.   

 

شرایط لیگ ایران رو چطور می بینی و آیا قابل قیاس با لیگ چین هست؟

به اعتقاد من لیگ ایران از نظر کیفیتِ بازیکن، سطح بالاتری از لیگ چین دارد ولی از لحاظ منابع مالی و شرایط حرفه ای و حضور بازیکنان و مربیان با کیفیت خارجی لیگ چین بسیار جلوتر هست.

 

امکانات سخت افزاری و نرم افزاری در فوتبال ایران و چین رو چطور ارزیابی میکنی؟

امکانات سخت افزاری در چین با توجه به سرمایه گذاری هنگفت دولت و بخش خصوصی به سرعت در حال رشد و توسعه هست. باشگاه ها ملزم به داشتن مرکز تمرین و استادیوم بازی هستند، تمامی  باشگاه ها هر سال و پیش از شروع مسابقات مجبور به ارائه اسناد مالی و تضمین تامین بودجه خود هستند؛در غیر این صورت حق شرکت در مسابقات رو نخواهند داشت.

 شما این رو مقایسه کنید با لیگ ایران که خیلی از تیم ها بدهکار هستند و مشکلات مالی زیادی دارند. لیگ فوتبال ایران تنها لیگی  در دنیا  هست که با تعداد تیم های زوج هر هفته دو تیم استراحت دارند، یعنی مسئولین فدراسیون فوتبال تنها بعد از قرعه کشی و شروع بازی ها متوجه عدم توانایی دو باشگاه برای حضور در مسابقات  شدند. البته مسئولینی مثل سعید فتاحی واقعا زحمت میکشند و شبانه روزی کار می کنند،اما موفقیت در یک سیستم به تنهایی شدنی نیست.  

 

شرایط تیم ملی و جام ملت ها رو چگونه می بینید؟

خدا رو شکر تیم شرایط خوبی داره، حمایت و سرمایه گذاری مناسبی از سوی  فدراسیون برای کادر فنی و اجرای برنامه آماده سازی صورت گرفته،  بنابراین ما فوتبالی ها و‌مردم و هواداران تنها توقع قهرمانی در مسابقات جام ملت ها رو داریم.

 جام ملت ها میدانی است که عیار واقعی تیم ملی رو مشخص خواهد کرد.امیدوارم حضور طولانی مدت سرمربی تیم ملی بالاخره باعث بدست آمدن یک مدال شود. حضور پرسپولیس در فینال باشگاه های آسیا با دست خالی نشان دهنده قدرت فوتبال ایران در آسیا هست.

 

دور نمای کاری خودت چی هست؟ آیا قصد برگشتن به فوتبال ایران را داری یا خارج از کشور دنبال  مربیگری  را دنبال می کنی؟

در حال حاضر با توجه به شرایط خانوادگی سعی دارم راهی برای ورود به فوتبال حرفه ای  آمریکا پیدا کنم. در غیر اینصورت احتمالا به کشورهای شرق آسیا خواهم رفت ولی قطعا روزی به فوتبال ایران باز خواهم گشت.

 

گفت و گو:میلاد رییسی

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4m9wyy

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


سرمربی سابق پرسپولیس تماشاگر ویژه فینال رفت آسیا

 کی‌روش 700 هزار دلار طلبکار است، برانکو چقدر؟
سامانه نیما مشکل جدید فوتبال ایران!