تاریخ انتشار: 1397/08/17 12:46
کد خبر: 122711

پورموسوی:پرسپولیس می تواند کامبک خوبی در آسیا در بازی فینال داشته باشد

سرمربی سابق فولاد خوزستان و استقلال خوزستان که تجربه حضور در لیگ قهرمانان آسیا را داردمعتقد است پرسپولیس می تواند کامبک خوبی در اسیا در بازی فینال داشته باشد.
پورموسوی:پرسپولیس می تواند کامبک خوبی در آسیا در بازی فینال داشته باشد

سیروس پورموسوی، سرمربی سابق فولاد درخصوص این تیم صحبت کرد و به ادعای ایلی استان دستیار سابق خودش هم پاسخ داد. وی در گفتگو با خبرنگار ضمن اشاره به شرایط فولاد، در خصوص حضور پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا صحبت کرد.

 بالاخره با مدیران فولاد بر سر مطالبات خودتان به توافق رسیدید. آقای رضایی مدیرعامل باشگاه به ما گفته بود که در فضایی دوستانه حق و حقوق شما داده خواهد شد.

بله اخیرا صحبت داشتیم و قرار شد در اولین فرصت یک جمع بندی داشته باشند و به توافقات خوبی برسند. هفته گذشته تماسی داشتیم و قرار شد ظرف یکی، دو هفته بعد از اینکه یک مقدار کارهای تیم سبک تر شد جلسه ای داشته باشیم و مسایل حل شود.

شما رفتید و فولاد وضع بهتری از نظر فنی و نتیجه‌گیری، پیدا نکرد. این در حالی است که مدیرعامل فولاد می‌گوید تیم روند روبه رشد دارد و شرایط خوب است؟

به نظر من یک مقدار باید ارتباط ها در تیم بین بازیکنان و کادرفنی نزدیک تر شود و قطعا خود آقای رضایی در این مسیر خیلی می‌توانند کمک کنند تا تیم به هم نزدیک شود. این را می گویم چون اگر بین کادرفنی و بازیکنان فاصله بیفتد کار برای نتیجه‌گیری سخت می‌شود. با این حال بازی با نفت را دیدم و به نظرم نسبت به بازی‌های گذشته تیم به نسبت بهتر عمل کرد.

 

در این خصوص حتی شنیده می‌شود یک مقدار در تیم بحث قوم‌گرایی بین بازیکنان و حتی برخی اعضای کادرفنی هم به وجود آمده و این باعث ناراحتی و اختلاف بازیکنان غیربومی فولاد شده است.

من این موضوع را نشنیدم اما خودم به شخصه همیشه در کارم سعی کردم در تیم رفاقت وجود داشته باشد. شاید این فاصله به وجود آمده باشد که اصلا خوب نیست و اگر چنین اتفاقی افتاده باشد باید حتما حل و فصل شود. با این حال همیشه در تمرینات بحث بین بازیکنان وجود دارد اما به هیچ وجه نباید اینکه یک بازیکن از کجا آمده و چطور آمده در بین آنها بحث و جدل شود. فولاد بازی‌های سختی پیش رو دارد و قطعا باید با درایت بزرگترهای تیم آرامش کاملا در تیم حکمفرما شود. فولاد یک مجموعه تیمی خوب است و باید یکدل و هماهنگ در مسیر موفقیت پیش بروند.

پس چرا دستیار سابق شما ایلی استان مدام از این تیم و بازیکنان آن انتقاد دارد و بعد از باخت‌ها می‌گوید که تیم را او نبسته است. مگر زمانی که دستیار شما بود در جذب این بازیکنان درگیر نبود و آیا نظری نمی داد؟

تمام کادر من در جذب تک تک بازیکنان اعلام نظر می کردند و بعد از توافقی که با یکدیگر داشتیم با آنها قرارداد می‌بستیم. بعد از شنیدن این مساله خیلی جدی جواب او را دادم و تمام صحبت‌های او به نظرم فرافکنی است. ایلی استان به عنوان دستیار اختیاراتش مشخص بود اما من از تک تک دستیارانم کمک می‌گرفتم و مشورت می‌کردیم. در بحث بازیکنان خارجی هم شرایط به همین نحو بود. چطور ابتدای فصل می‌گفتند تیم خوب و مدعی بسته شده است حالا که بد نتیجه می‌گیرد همه جا می‌گویند تیم بد بسته شده است. فایل صوتی آنها بعد از بازی مس شهربابک و یک بازی دیگر هست که اعلام کرد شناخت خوبی از تیم دارد و با عوض کردن تمرینات بهتر نتیجه گرفته و در بالای جدول قرار خواهند گرفت. حالا که تیم خوب نتیجه نگرفته نباید پشت این حرف ها خودش را پنهان کند و اگر راست می‌گویند این حرف‌ها را رودرروی من بگویند تا جواب او را بدهم.

از این مسایل بگذریم... بازی رفت پرسپولیس مقابل کاشیما را در ژاپن دیدید؟

بله... در این بازی دو نیمه متفاوت را دیدیم. در نیمه اول پرسپولیس پا به پای حریف پیش آمد و موقعیت گلزنی هم داشت و به نظرم نشان داد که استحقاق حضور در فینال را داشته است. به نظرم مشکل پرسپولیس در نیمه دوم این بود که بدن های آنها کم آورد که علت آن هم مشخص بود. تداخل ساعتی و شرایط جوی کاملا باعث شد پرسپولیس نیمه دوم کم بیاورد و واقعا این فاکتورها در روند یک تیم تاثیرگذار است. با یکی، دو روز هم نمی‌توان این سازگاری را به وجود آورد اما قطعا اوضاع در تهران فرق خواهد کرد.

 فینال را چطور می‌بینید. به نظر شما پرسپولیس توان برگشتن و کسب قهرمانی در آزادی را دارد؟

صددرصد این شانس را دارد و می‌تواند برگردد و کار برای حریف که یک تیم حرفه‌ای و خوب است در آزادی آسان نخواهد بود. به نظرم پرسپولیس اگر در 20 دقیقه ابتدایی بتواند به گل برسد آن وقت قهرمانی در تهران برایش دور از انتظار نیست. کاشیما هم تیم شایسته‌ای است و بدون شک فاکتورهایی که در ژاپن پرسپولیس را اذیت کرد در تهران برای آنها اتفاق خواهد افتاد. یادم هست با استقلال خوزستان ما دو روز برای سفر به عمان در راه بودیم و خسته و کوفته رسیدیم اما الهلال با یک پرواز اختصاصی 40 دقیقه‌ای به عمان رسید و بازی کرد. در هر صورت هر نتیجه‌ای که در بازی برگشت رقم بخورد هیچ چیز از ارزش‌های این پرسپولیس که واقعا با شرایط سختی که داشت به این مرحله رسید.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3k7r6d

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


پرسپولیس یا فولاد خوزستان؛ کدام یک قهرمان لیگ هفدهم می شود؟