تاریخ انتشار: 1397/08/19 17:24
کد خبر: 122409

ایمان به معجزه فوتبال؛ راز موفقیت سرخ ها

دیگر نیازی به گفتن نیست که پرسپولیس فصل جاری لیگ قهرمانان را با کمترین بضاعت انسانی و در دشوارترین شرایط ممکن پشت سر گذاشت.
ایمان به معجزه فوتبال؛ راز موفقیت سرخ ها

این تیم یک سال است که نتوانسته بازیکن بگیرد و در این فاصله تعدادی از بهترین نفراتش مثل مهدی طارمی، وحید امیری، صادق محرمی، محسن مسلمان، فرشاد احمدزاده و حسین ماهینی را از دست داده است. با این شرایط شاید هیچ‌کس فکرش را هم نمی‌کرد پرسپولیس به فینال برسد، مخصوصا که قرعه این تیم واقعا سخت بود. سرخ‌ها در مرحله گروهی با السد قطر، الوصل امارات و نسف‌قارشی همگروه شدند که حضور پرسپولیس و السد در نیمه‌نهایی نشان داد چه گروه با کیفیتی بوده است. آنها در مراحل حذفی هم به ترتیب بر الجزیره امارات و الدحیل و السد قطر غلبه کردند تا به فینال برسند. نکته اساسی اینجا است بار شیشه پرسپولیس در لیگ قهرمانان امسال بارها ترک برداشت، اما نشکست. قرمزها در دقایق پایانی بازی برگشت با نسف‌قارشی می‌توانستند یک گل بخورند و در آستانه حذف قرار بگیرند، اما آن لحظات نفسگیر به سلامت گذشت.

در دقایق پایانی بازی برگشت با السد در مرحله گروهی نیز تیم قطری شدیدترین فشار را روی دروازه سرخپوشان وارد آورد تا صدرنشینی را از کف قرمزها برباید، اما حملات آنها به‌جایی نرسید. پرسپولیس در بازی برگشت با الجزیره به‌خاطر دریافت یک گل بد در آستانه حذف قرار گرفت، اما جلال حسینی «سوپرمن‌وار» گل صعود را در دقیقه۹۰ زد. آنها در بازی برگشت با الدحیل فقط یک نیمه وقت داشتند که سه گل بزنند و به نیمه‌نهایی برسند، اما درست در لحظاتی که هیچ‌کس در ایران فکرش را هم نمی‌کرد این اتفاق رخ بدهد، پرسپولیس سه گل زد و به نیمه‌نهایی رفت. بازی ماقبل فینال اما تاریخی‌تر از آن است که فراموش شود؛ جایی که اگر سوپرواکنش علیرضا بیرانوند روی ضربه سر ژاوی نبود، امروز یک روز کاملا معمولی برای فوتبال ایران به شمار می‌آمد و پرسپولیس باید به جای نبرد با کاشیما، خودش را مهیای بازی لیگی با سپاهان می‌کرد. پس می‌بینیم که بچه‌های برانکو توفانی از حوادث را پشت سر گذاشته‌اند تا به این نقطه برسند و حالا مسلما نتیجه بازی رفت آنها را ناامید نخواهد کرد. شاید حکمت این است که دراماتیک‌ترین فصل آسیایی پرسپولیس، با یک پایان‌بندی سینمایی توام شود و یک قهرمانی تاریخی را برای سرخ‌ها به ارمغان بیاورد. راز رسیدن به این موفقیت، سختکوشی، تمرکز بسیار بالا، پرهیز از شتاب‌زدگی و البته ایمان به معجزه فوتبال است.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3gp8rz

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


نظر کارشناس داوری درخصوص قضاوت داور چینی: اخراج سیامک نعمتی صحیح بود