تاریخ انتشار: 1397/08/20 15:14
کد خبر: 122257

از تیم کم مهره و خسته پرسپولیس نمی‌شد انتظار قهرمانی داشت

سیدمجتبی حسینی، مربی پیشین تیم فوتبال پرسپولیس معتقد است شاگردان برانکو ایوانکوویچ با وجود مشکلات و کمبودها کار بسیار سختی برای رسیدن به فینال آسیا داشته و نتیجه‌ای فراتر از انتظار کسب کرده‌اند.
از تیم کم مهره و خسته پرسپولیس نمی‌شد انتظار قهرمانی داشت

سیدمجتبی حسینی که سابقه مربیگری در لیگ قهرمانان آسیا و هدایت ذوب‌آهن اصفهان در این رقابت‌ها را داشته است،‌ ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: با توجه به شناختی که از تیم‌های آسیایی خصوصاً تیم‌های متمول خاورمیانه دارم باید بگویم پرسپولیس با وجود مشکلات و کمبودهایی که داشت در این فصل کار بزرگی کرد و نباید از این تیم انتظار بیش از حد داشت.

وی در ادامه افزود: فراموش نکنیم که تیم برانکو با محرومیت وارد این مسابقات شد و مجموعاً 12، 13 بازیکن در اختیار داشت. بازی کردن مقابل تیم‌های عربی که بازیکنان گرانقیمتی در اختیار دارند، کار سختی است، اما پرسپولیس با وجود همه این مشکلات به فینال رسید. در مرحله فینال و تقابل با نماینده شرق آسیا باید واقعیت‌ها را بپذیریم و انتظارات خودمان را کم کنیم. سال‌هاست که تیم‌های غربی حتی تیم‌های متمول عربی مقابل شرقی‌ها شکست می‌خورند و دیگر از تیم کم مهره و خسته پرسپولیس نمی‌شد در این مرحله انتظار قهرمانی داشت.

مربی پیشین تیم فوتبال پرسپولیس همچنین خاطر نشان کرد: اینجا باید به فاصله ایجاد شده بین خودمان و فوتبال شرقی‌ها توجه کنیم. باید سبک بازی مدرن و حرفه‌ای آنها را ببینیم که بسیار متفاوت با فوتبال غرب آسیاست. بازی سرعتی و منظم، مسئولیت‌پذیری بازیکنان، آرامش و اعتمادبه‌نفس، باید به این نکته توجه کنیم که تیم های شرقی آسیا در تمام طول 90 دقیقه با برنامه و منظم بازی می کنند و دچار احساسات نمی شوند.

سرمربی پیشین ذوب‌آهن همچنین درباره مسابقات لیگ باشگاهی فوتبال ایران نیز گفت: متأسفانه باید بگویم از نظر فنی سطح بازی‌های لیگ پیشرفت محسوسی نسبت به گذشته نداشته است و این شرایط مطلوب نیست. در واقع این روند تا حدودی نگران‌کننده به نظر می‌رسد و خروجی این شرایط استمرار ناکامی طولانی مدت ما در آسیاست. ایران قطعاً یکی از مستعدترین کشورهای فوتبال آسیاست، اما 25 سال است که در رده باشگاهی قهرمان نشده‌ایم و در رده ملی هم در جام ملت‌ها و حتی در صعود به المپیک ناکام ماندیم. اینها نشانه های خوبی نیست و نشان می‌دهد تفکر و هدف‌گذاری صحیحی برای فوتبال ما وجود ندارد.

حسینی در پایان اظهار داشت: امیدوارم تحولی در فوتبال ما ایجاد شود که این همه انرژی، استعداد و سرمایه به هدر نرود. این اصلاً خوب نیست که با این میزان سرمایه‌گذاری در هر دهه یک بار به فینال برویم و واقعا در شأن فوتبال ما نیست که در همه رده‌های ملی و باشگاهی این‌طور ناکام باشیم. پرسپولیس هم روندی بر خلاف جریان فوتبال ما را دنبال کرد که به این مرحله رسید و در این سه سال متفاوت از سایر باشگاه‌های ما عمل کرده که در دو سال پیاپی به نیمه نهایی آسیا صعود کرده است. دیگر باشگاه‌های ما هم باید به دنبال تغییر سیاست‌های خودشان باشند تا با انتخاب‌های درست و البته ایجاد ثبات و هدف‌گذاری مطلوب به نتیجه مناسب دست یابند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3gp8ad

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


سیدجلال حسینی: به جز گرشاسبی و برانکو کسی به فکر حل مشکلات پرسپولیس نیست