تاریخ انتشار: 1397/08/21 15:32
کد خبر: 122118

دختر محمود خوردبین: ما گزینشی بودیم اما گزینه های بدی نبودیم

دختر محمود خوردبین بابت حضور در ورزشگاه بسیار خوشحال است و البته ناراحتی اش از انتقادها بابت حضور گزینشی زنان در آزادی را کتمان نمی کند.
دختر محمود خوردبین: ما گزینشی بودیم اما گزینه های بدی نبودیم

 ورود زنان به ورزشگاه آزادی در جریان دیدار پرسپولیس و السد دریچه جدیدی از فرهنگ هواداری در فوتبال را به روی اهالی این رشته محبوب باز کرده است. عکس هایی که از حضور زنان در آزادی مخابره شده طی روزهای گذشته بارها و بارها در فضای مجازی بازنشر داده شده و حالا همه امیدوارند این روال ادامه داشته باشد و حالا که شرایط تا حدی مهیا شده در بازی های داخلی نیز شاهد حضور جنس مونث در ورزشگاه ها باشیم.

در بین عکس هایی که طی روزهای گذشته از حضور زنان در شبکه های اجتماعی و سایت های خبری منتشر شد، عکس های دختران محمود خوردبین که تصویر پدر را در دست داشتند، بیشتر به چشم آمد و بازتاب های فراوانی هم داشت. اتفاقی جالب که واکنش های مختلفی را به خود دید.

مشکلی برای ورود به ورزشگاه نبود

در چنین شرایطی صحبت های ساقی خوردبین، یکی از دختران این اسطوره پرسپولیس از تجربه حضور در ورزشگاه آزادی می تواند شنیدنی باشد. او درباره ورود به ورزشگاه به "ورزش سه" گفت: «طبق برنامه قبلی ما ساعت 11:30 به هتل المپیک رفتیم تا از آنجا با اتوبوس به پیست دوچرخه سواری برویم و سپس وارد ورزشگاه آزادی شویم. آنجا با نشان دادن کارت های ملی مان و چک کردن اطلاعات شخصی وارد شدیم و اگرچه معطلی داشتیم اما واقعا اذیت نشدیم و بعد از دقایقی ایستادن پشت در ورزشگاه توانستیم روی سکوی مخصوص زنان مستقر شویم.»

آرزو داشتم آن زمان که پدرم روی نیمکت بود به ورزشگاه بروم

فرزند محمود خوردبین حس خودش از حضور در ورزشگاه را اینطور بیان کرد: «خیلی خوشحالم که بعد از سال ها انتظار توانستم به ورزشگاه آزادی بروم. من همیشه در دورانی که پدرم سلامت بود و روی نیمکت پرسپولیس حضور داشت، آرزو داشتم به ورزشگاه بروم و او را کنار تیم محبوبش ببینم اما شرایط مهیا نشد. این آرزو همیشه برایم وجود داشت و هیچ وقت هم به آن نرسیدم. با این حال خوشحالم که توانستم وارد استادیوم شوم و یکی از قشنگ ترین و بهترین لحظات زندگی ام رقم خورد.»

ما گزینشی بودیم اما گزینه های بدی نبودیم

طی روزهای گذشته برخی از زنان فوتبالی اعتقاد داشتند که حضور گزینشی در ورزشگاه درست نیست و همین تعداد هم نباید در اعتراض به ماجرا به آزادی می رفتند. دختر محمود خوردبین اما چنین نظری ندارد: «آرزوی قلبی ام این است که همه دختران سرزمینم بتوانند حس حضور در ورزشگاه آزادی را برای یکبار هم تجربه کنند، اما این نظریه را قبول ندارم که نباید هیچ کس به استادیوم می رفت. متاسفانه روی ما اسم گزینشی گذاشته اند و قضاوت بدی نسبت به ما می کنند. حتی اگر گزینشی هم باشیم، فکر می کنم گزینه های بدی نبودیم. به هر حال پدر من 50 سال برای پرسپولیس زحمت کشیده و همه سلامتی و وجودش را برای این تیم گذاشته؛ آیا حق دخترانش این نبوده که استادیوم بروند و تیم را تشویق کنند؟»

فکر نمی کنم هیچ زنی در آزادی اذیت شده باشد

فرزند محمود خوردبین در بخش دیگری از حرف هایش گفت: «من واقعا از هماهنگی ای که بابت حضور زنان در ورزشگاه آزادی وجود داشت، لذت بردم. همه چیز خوب بود و با این که گفته می شد برخی زنان اذیت شدند و یا اینکه آب دهان روی آنها پرتاب شده اما من چنین صحنه هایی را ندیدم و فکر هم نمی کنم این اتفاق رخ داده باشد.»

چون عکس پدرم دستم بود، توجهات زیاد شد

از او پرسیدیم چرا عکس حضور شما در ورزشگاه بیشتر از بقیه زنان در فضای مجازی منتشر شد که او پاسخ داد: «واقعا خودم هم نمی دانم اما فکر می کنم چون عکس پدرم را در دست داشتم این اتفاق افتاده باشد. هرچه بود، خوشحالم چون به آرزوی بزرگ زندگی ام رسیدم.»

طبیعی بود با شعارها آشنا نباشیم

دختر محمود خوردبین در ادامه به جو ورزشگاه و تشویق هایی که از سوی زنان انجام شد اشاره کرد: «طبیعی است که ما خیلی با جو ورزشگاه و شعارهایی که داده می شود آشنا نباشیم. با این حال خیلی زود خودمان را با شرایط وفق دادیم. ما تا جایی که توانستیم تشویق کردیم. البته با شعارها خیلی آشنا نبودیم اما واقعا روی سکو خیلی پرسپولیس را تشویق کردیم.»

وی افزود: «امیدوارم در آینده نیز حضور زنان در ورزشگاه ها ادامه داشته باشد. زنان ایران زمین حق شان است که این شرایط خوب را تجربه کنند و از ته دل آرزو می کنم که همه زنان و دختران بتواند به ورزشگاه بروند و مثل من به آرزوی شان برسند.»

پدرم 50 سال جانش را برای پرسپولیس گذاشت

فرزند اسطوره باشگاه پرسپولیس با این جملات صحبت های خود را به پایان برد: «پدر من 50 سال همه سلامتی و جانش را برای پرسپولیس گذاشت. او همه کار کرد و بازهم می گویم که کاش زمانی به ورزشگاه می رفتم که او روی نیمکت تیم بود. الان که حال و روز او زیاد تعریفی ندارد فقط حسرت این اتفاق برایم مانده است. به همین خاطر است که از انتقادهایی که می شود تعجب می کنم و ناراحت می شوم.»

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2rgn7z

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


نایب قهرمانی گودرزی در تور دوچرخه سواری اندونزی