تاریخ انتشار: 1397/08/23 20:36
کد خبر: 121802

برگ دیگری از خیانت مدیران سابق استقلال؛ علی کریمی را به استقلال قالب کردند؟

خرید های مسئله دار استقلال در فصل گذشته هنوز هم دستاز سر این باشگاه و آسیب هایی که بر آن وارد کرده است، بر نمیدارد.
 برگ دیگری از خیانت مدیران سابق استقلال؛ علی کریمی را به استقلال قالب کردند؟

علی کریمی – استقلال؛ رابطه ای که هنوز به سرانجام نرسیده و قصه ای که هنوز کسی عاقبت آن را نمی داند. سرنوشت این رابطه شاید خوشبختی باشد و دو سر برد برای طرفین و شاید ناکامی که البته تا اینجای کار حالت دوم پیش آمده است.

اما قصه از کجا آغاز شد؟ علی کریمی یکی از بازیکنان محبوب کارلوس کی‌روش بوده و هست اما امیر قلعه‌نویی با بازگشت دوباره به سپاهان نشانه ای از علاقه ای به این بازیکن بروز نداد، اما این هم دلیلی نبود که سرمربی سابق استقلال را نسبت به کریمی بی تفاوت کرده و باعث شد تا او سر از تیم آبی پوش تهرانی دربیاورد!

کریمی که جام جهانی را به خاطر مصدومیت از دست داده بود، به همین دلیل در سپاهان هم نتوانست به کار ادامه دهد و قلعه نویی در ابتدای فصل به مسئولان باشگاه اعلام کرد نیازی به این بازیکن ندارد. کریمی هم که در آن مقطع از چند تیم داخلی و خارجی پیشنهاداتی داشت در اقدامی عجیب به استقلال پیوست تا معادلات پشت پرده این انتقال در هاله ای از ابهام باقی بماند.

 

قلعه اردوگاه استقلال را تضعیف کرد؟

کمتر کسی در فوتبال از اخلاقیات و روحیات قلعه نویی بی خبر است. او هیچگاه اردوگاه حریف را با نیروهای خودی تقویت نمی کند، چه برسد به اینکه طرف ملی پوش و یکی از خوبهای تیمش باشد، با این حال امسال هم قرار نبود چنین اتفاقی رخ بدهد. برعکس آن را دیده بودیم که چطور امیرخانِ استقلالی ها وقتی به سپاهان آمد، به قیمت تضعیف تیم قبلی با خود مهره هایی مانند حیدری، جانواریو، بیک زاده و ... را از آبی پوشان جدا کرده و به اصفهان برد و اتفاقا با همین نفرات نیز سال های طلایی سپاهانی ها را نیز رقم زد و همین حالا هم دوباره این داستان را با ذوب آهن و همراهی کی روش استنلی و خالد شفیعی در سپاهان تکرار می کند. با همه این اوصاف و با شناخت از روحیات قلعه نویی، این نکته کمی عجیب بود که این سرمربی به همین راحتی یار ملی پوش خود را رها کرده تا سر از استقلال دربیاورد اما در پس پرده قضیه ای بود که این روزها آشکار شده است.

 

مصدومیتی به قیمت استقلال!

علی کریمی از روزی که به استقلال پیوست به دفعات در مقاطع مختلف دچار مصدومیت شده و این همان مصدومیت کهنه ای است که موجب شد تا قلعه نویی قید همکاری با کریمی را بزند.

در همین خصوص نیز یکی از نزدیکان به باشگاه سپاهان در گفت و گو با فرهیختگان، مصدومیت کهنه علی کریمی را تایید کرده و در این باره گفت: کریمی از ناحیه کمر مصدوم بود و به همین دلیل نیز جام جهانی و چند بازی سپاهان را هم در فصل گذشته در مقاطع مختلف از دست داد.

تا اینجای کار همانی شد که وجود داشت و قلعه نویی با علم به مصدومیت کهنه کریمی و اینکه او گاه و بیگاه مصدوم می شود و دستش را در حنا می گذارد با جدایی او و پیوستنش به استقلال موافقت کرد. در هر صورت او می دانست جدایی این بازیکن و حضورش در اردوی رقیب، هیچگاه موجب تقویت استقلال نخواهد شد و اتفاقا با توجه به این مصدومیت کهنه، استقلال در منطقه هافبک دفاعی با وجود حساب باز کردن بر روی کریمی و جدایی امید ابراهیمی، با اشکالات عدیده ای مواجه خواهد شد.

 

خیانت اندر خیانت!

از سویی این اتفاق در حالی رخ داد که تیم سابق مدیریتی استقلال آخرین روزهای حیات خود را سپری می کردند و اتفاقا قبل از سفر به اردوی ترکیه، آخرین عکس مدیریتی شان را نیز با همین بازیکن همیشه مصدوم به ثبت رساندند.

هنوز پست جنجالی دکتر نورورزی را به یاد داریم که به صراحت نوشت علی کریمی سرخوردگی مهره و دیسک کمر دارد و بهتر است جذب نشود اما این اتفاق محقق شد و وقتی هم که مدیریت جدید روی کار آمد دیگر کار از کار گذشته بود و فسخ قرارداد احتمالی کلی هزینه روی دست این باشگاه می گذاشت.

در هر صورت حالا استقلال مانده و یک علی کریمی مصدوم آن هم با مصدومیتی کهنه از ناحیه کمر. کریمی در همین مدت چندین بار در همان نیمه اول و در دقایق نخست، زمین را ترک کرده تا استقلال با مشکل تاکتیکی موجه شود و انگار که او را به تیمی بزرگ قالب کرده باشند تا به این ترتیب برگ دیگری از خیانت مدیران سابق استقلال به این تیم به ثبت رسیده باشد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/27kjwd

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


واکنش علی کریمی به شایعات درخصوص مصدومیتش