تاریخ انتشار: 1397/08/25 18:48
کد خبر: 121584

در ناکامی‌های این روزهای استقلال چه کسی بیشتر از همه مقصر است؟

این روزها وزارت ورزش برای استقلالی‌ها حکم مهرزاد معدنچی برای علی پروین را دارد. هر اتفاقی که در باشگاه آبی‌های پایتخت بیفتد چه فنی وچه حاشیه‌ای؛ چه تکنیکی و چه تاکتیکی از نظر هواداران آبی وزارت ورزش نقشی در آن دارد.
در ناکامی‌های این روزهای استقلال چه کسی بیشتر از همه مقصر است؟

این انتقادات در اوایل باعث شد تا وزارت ورزش برای پاک کردن نقش خودش در ناکامی احتمالی یکی از تیم‌های پایتخت مقدمات حضور چند بازیکن خارجی و تقریبا گران‌قیمت را در استقلال فراهم کند. بازیکنانی که با تشخیص و خواست سرمربی تیم جذب شده و هیچ دخالت خارجی در حضور این بازیکنان وجود نداشت.

الحاجی گرو که با تبلیغات زیاد از جانب شفر به ایران آمد و به گفته او قرار بود تیام جدید آبی‌ها باشد. نویمایر هم آمد احتمالا به جای جپاروف. با این حال تلاش استقلالی‌ها برای خرج کردن بیشتر برای راضی نگه‌داشتن هواداران و رقابت با پرسپولیس و سایر مدعیان به همین‌جا ختم نشد. آنها مرتضی تبریزی را هم با قیمتی گران برای یک مهاجم ایرانی جذب کردند. یک میلیارد و هفتصد میلیون برای رضایت‌نامه و حدود یک و نیم میلیارد تومان برای خودش او را به مهاجم ۲۱۰ هزاردلاری استقلال تبدیل کرد. مهاجمی با تنها یک گل زده تا هفته یازدهم. مجموعا یک سال حضور این سه بازیکن حدود یک میلیون و ۱۱۰ هزار دلار برای استقلال خرج داشت. خریدهایی مانند طارق همام به عنوان یکی دیگر از بازیکنانی که احتمالا با رقم زیادی به استقلال آمده رقم قراردادش منتشر نشده است.

این در حالی است که تیام که رقمی باورنکردنی از استقلالی‌ها درخواست کرده بود با یک میلیون و دویست هزار دلار یعنی رقمی تقریبا معادل این سه بازیکن حاضر به ماندن در ایران می‌شد. البته به غیر از تیام، جپاروف هم بازیکن دیگری بود که احتمالا با رقمی بسیار کمتر از تیام حاضر به ماندن بود. یعنی آن‌ها می‌توانستند به جای صرفه جویی و خرید ۴ بازیکن ارزان‌تر به جای تیام و جپاروف، حداقل یکی از بین تیام و جپاروف را در تیم‌شان نگه دارند. استقلال عملا به اندازه قرارداد تیام برای خرید ۴ بازیکن گرانقیمت خرج کرده و در نهایت، هیچکدام روی هم به اندازه تیام برای این تیم فایده نداشتند. استقلالی‌ها البته برای نیم‌فصل دوم هم بیکار ننشسته‌اند و از شایعاتی مانند بازگشت جپاروف و تیام تا خرید گزینه‌های خارجی دیگر نشان می‌دهد که آنها نیم فصل دوم را هم پرخرج آغاز خواهند کرد. با این حال تا زمانی که استقلال موفق نشود، انگشت اتهام استقلالی‌ها به سمت وزارت خواهد بود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2l8bw7

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


جپاروف: اگر ۱۳۰ هزار دلارم را ندهید، شکایت می‌کنم