تاریخ انتشار: 1397/09/03 00:18
کد خبر: 120583

صحبت‌های فتح‌الله‌زاده از حال و روز این روزهای استقلال

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال گفت: امضا قرارداد با بازیکنان مصدوم فاجعه مدیریتی بود که پیش از آغاز لیگ صورت گرفت.
صحبت‌های فتح‌الله‌زاده از حال و روز این روزهای استقلال

 علی فتح الله زاده در بین هواداران استقلال از محبوبیت زیادی برخوردار است. او با جام هایی که برای آبی پوشان پایتخت در دوران حضورش به عنوان مدیرعامل کسب کرده پر افتخارترین مدیرعامل استقلال بعد از انقلاب محسوب می شود. در همین راستا پای صحبت های این مدیر کهنه کار آبی های پایتخت نشستیم که در زیر ماحصل آن را می خوانید.

 شرایط استقلال خوب نیست، فکر می کنید اوضاع این تیم درست شود؟

امیدوارم استقلال بتواند به روزهای اوجش برگردد و بتوانند همچون گذشته هواداران را خوشحال کند. از خانواده استقلال هستم و همیشه برای دفاع از این تیم حرف هایم را می زنم. دوست دارم تیم بزرگ استقلال همیشه با قدرت و موفق باشد و امیدوارم روزی ستاره سوم را به دست بیاوریم تا تبدیل به تیمی دست نیافتنی شویم.

سال ها مدیرعامل استقلال بودید، از دستاوردهایتان رضایت دارید؟

کارنامه من مشخص است. اگر موفق نبودم که اتحادیه فوتبال بر حسب تعداد جام‌ها و کارنامه، منِ حقیر را به عنوان بهترین مدیر بعد انقلاب انتخاب نمی‌کرد.

این ها به کنار برای من آن چیزی که اهمیت ویژه ای دارد فقط و فقط یک چیز است و آن علاقه هواداران استقلال است.

این علاقه برای من با هیچ چیز در دنیا قابل قیاس نیست و همین که آن ها مرا می بینند و هنوز دوستم دارند برای من یک دنیا ارزش دارد.

گفته بودید دلایل محبوبیت شما را مردم به خوبی می دانند، لطفا در این خصوص بیشتر توضیح دهید؟

الان 5 سال است که در استقلال نیستم. فکر می کنید مردم چرا این قدر حمایت می کنند و به بنده لطف دارند؟ به این دلیل که مردم بسیار تیزبین و عاقل هستند و به خوبی می فهمیدند که آقایان به دروغ بدهی ها را به من نسبت می دادند.

از بدو تاسیس استقلال تا روزی که من در این تیم بودم 25 میلیارد تومان بدهی مالیاتی برای این باشگاه نوشته شده بود. الان این بدهی بالغ بر 170 میلیارد شده است.

 و همیشه از ساختن کمپ حجازی به عنوان دستاورد بزرگ خود یاد می کنید.

بدون هیچ کمکی کمپ حجازی را ساختم. بالغ بر 3 میلیارد در آن کمپ هزینه کردم بدون این که توقعی داشته باشم. البته حدود 180 میلیون تومان هم دوست آقای قلعه نویی کمک کرد. با دست خالی برای کمپ زحمت کشیدم و آنجا امروز بالغ بر 300 میلیارد تومان ارزش دارد و جزو سرمایه باشگاه استقلال است.

با تمام این کارهایی که کردم برخی افراد دوست نداشتند اقدامات مثبت مرا ببینند و سعی کردند مشکل تراشی کنند اما موفق نبودند.

چه کسانی؟

دوست ندارم حرفی بزنم اما مردم همین چیزها را می بینند و تجزیه و تحلیل می کنند. حالا به روش های مختلف فتح الله زاده را بکوبید، اصل ماجرا را که نمی توانید تغییر دهید. مردم می فهمند که در زمان ما با 3 میلیارد کمک مالی یک تیم کهکشانی بسته می شد که در همه تورنمنت ها و مسابقات حرف اول را می زد و هر سال افتخار کسب می کرد.

امروز با 50 میلیارد تیمی بسته می شود که نتیجه اش مشخص است و معلوم نیست این عدم نتیجه گیری ها تا کی و کجا می خواهد ادامه داشته باشد. من یک موضوعی را تا حالا جایی نگفته ام می خواهم آن را بیان کنم.

بفرمایید؟

من این مسائل را تا به امروز به هواداران نگفته ام. دوستان چندین بار برای من پرونده درست کردند و به دیوان محاسبات فرستادند. اگر به زعم آقایان من مشکل داشته ام چرا در هیچکدام از این پرونده ها محکوم نمی شوم؟ 

همیشه صادقانه و سالم کار کردیم و به این موضوع افتخار می کنیم. تا مدت ها به همراه معاونانم از باشگاه استقلال حقوق دریافت نمی کردیم و دلیل آن تنها عشق به این باشگاه بود.

نظرتان در خصوص بدهی استقلال به بازیکنان خارجی که این تیم را در خطر حذف از لیگ قهرمانان آسیا قرارداده چیست؟

این بدهی که الان درخصوص بازیکنان خارجی پیش آمده و به دلیل عدم توانایی در بستن قراردادها بوده یک طرف قضیه است اما از آن فاجعه آمیز تر بستن قرارداد با بازیکنی بوده که از طرف کمیته پزشکی در تست ها مردود شده اند. مگر می شود دانسته با بازیکنی قرارداد بست که مورد تایید کمیته پزشکی قرار نگرفته و باید دید پشت پرده این مسائل چیست؟

رابطه تان با امیرحسین فتحی سرپرست امروز باشگاه استقلال چطور است؟

فتحی را سال‌هاست که می‌شناسم. ما با هم دوست هستیم و باید از او حمایت کنم تا بتواند در استقلال موفق شود. خیلی از مواقع تلفنی با هم در تماس هستیم و اگر موضوعی هم باشد و نظری داشته باشم به او می‌گویم.

 او با هادی طباطبایی به اختلافات زیادی برخورده است؟

طباطبایی موضوعی را می‌گوید و گله‌ای می‌کند از روی دلسوزی است و نباید علیه‌ او موضع‌گیری شود. او را باید به مدیر باشگاه نزدیک‌تر کرد تا حرف‌هایشان را رودررو با یکدیگر بزنند و همه چیز ختم به خیر شود.

پیشنهادم این است که فتحی این پیشکسوت را دعوت کند تا در باشگاه با هم جلسه بگذارند تا در این بین خیلی‌ها هم سوءاستفاده نکنند و از آب گل‌آلود ماهی نگیرند.

 نظرتان درباره شفر چیست، از او انتقادات زیادی می شود؟

الان شفر سرمربی تیم است و باید از او حمایت شود. هواداران استقلال باید صبور باشند، چون هنوز چیزی تمام نشده و آنها باید اجازه بدهند تا سرمربی تیم کارش را انجام بدهد.

در باره فدراسیون فوتبال حرف بزنیم، بحث بازنشستگی مهدی تاج هنورز ادامه دار است.

فدراسیون فوتبال موفق عمل کرده و مسئولان آن در آستانه جام ملت ها باید در آرامش به کار خود را ادامه دهند. همه قوانین مجلس محترم و لازم الاجرا هستند ولی فراموش نکنیم فدراسیون فوتبال نهادی بین المللی است که باید به مقررات بین المللی و اساسنامه مربوطه که به تایید هیات دولت و مجلس رسیده هم پایبند باشیم.

همچنان گفته می شود او بازنشسته است و باید از فدراسیون فوتبال برود.

واقعا کسانی که اینطور مدیران فدراسیون فوتبال را تحت فشار می گذارند تا آنها برخلاف تاکیدات فیفا و ای اف سی مجبور به استعفا شوند مرتکت خطای بزرگی می شوند. اگر در آینده اتفاق تلخی رخ بدهد، چه پاسخی به ملت ایران خواهند داد؟


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3k797x

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


حمایت سرسختانه علی فتح الله زاده از مهدی تاج