تاریخ انتشار: 1397/09/03 20:28
کد خبر: 120489

اسماعیلی: استقلال از این شرایط خارج می‌شود

هافبک استقلال به خبرورزشی گفت: اگر بازیکنان اسم و رسم‌دارتر از من که پول‌های آنچنانی می‌گیرند و بازی می‌کنند، آقای پاس گل شده بودند قطعاً به آن‌ها بیشتر توجه می‌شد تا من فرشید اسماعیلی.
اسماعیلی: استقلال از این شرایط خارج می‌شود

لیگ قهرمانان قرعه‌کشی شد و استقلال در گروهی بی‌سابقه قرار گرفت. چه کسی تصور می‌کرد آبی‌ها با الدحیل، الهلال و العین در یک گروه باشند؟ طبیعتاً هیچ‌کس. فرشید اسماعیلی ستاره استقلالی‌ها، اما به نام حریفان توجهی ندارد. او سال قبل را مثال می‌زند و می‌گوید آیا کسی باور می‌کرد سال گذشته صدرنشین گروه شوند؟ اسماعیلی فصل قبل در لیگ قهرمانان فوق العاده بود. او موفق شد عنوان آقای پاس گل آسیا را مال خود کند. فرشید می‌گوید اگر یکی مثل ژاوی این عنوان را به دست می‌آورد، در بوق و کرنا می‌کردند ولی حالا که او شده... اسماعیلی امسال هم انگیزه زیادی دارد و امیدوار است بتواند دوباره در آسیا خوش بدرخشد. او حرف‌های امیدوارکننده‌ای می‌زند و می‌گوید هواداران استقلال منتظر روز‌های خوب این تیم باشند. 
* فکر می‌کردی استقلال در آسیا در چنین گروهی بیفتد؟ واقعاً در گروه سختی قرار گرفته‌اید. 
در قرعه‌کشی هر چیزی ممکن است. ما فکر می‌کردیم ممکن است گروه‌مان سخت باشد ولی فکر نمی‌کردیم با الهلال و العین و الدحیل در یک گروه قرار بگیریم، اما این مهم نیست، چون همه می‌دانیم لیگ قهرمانان جایی است که بهترین تیم‌های آسیا در آن شرکت می‌کنند. حریف آسانی در مسابقات وجود ندارد. 
*کسی فکر نمی‌کرد گروه‌ها این‌شکلی شود، مخصوصاً برای استقلال. انتقاداتی هم در این زمینه به شکل قرعه‌کشی شده است. 
ما با چنین گروه‌هایی بیگانه نیستیم. سال گذشته هم استقلال در گروه سختی قرار گرفت. خیلی‌ها فکر می‌کردند ما راحت حذف می‌شویم ولی استقلال در همان گروه صدرنشین شد و به مرحله بعد صعود کرد. یک نکته مهم را نباید فراموش کنیم؛ تیم‌های الدحیل، العین و الهلال سال گذشته برای قهرمانی وارد مسابقات شدند ولی موفق نشدند به همین دلیل شک نکنید امسال قوی‌تر از سال گذشته به مسابقات بازمی‌گردند. ما هم باید دو برابر تلاش کنیم و ان‌شا‌ءا... بتوانیم نتایج بد این فصل‌مان را در آسیان جبران کنیم. رک بگویم که استقلال از این شرایط خارج می‌شود. شاید این جمله تکراری باشد ولی همان‌طور که سال گذشته در نیم‌فصل اول مشکل داشتیم و در نیم‌فصل دوم قدرت گرفتیم، امسال هم قطعاً شرایط عوض می‌شود. نمی‌خواهم توجیه کنم ولی تیمی که دچار تغییرات زیاد می‌شود، نیاز به زمان دارد. این مسئله در تیم ما اتفاق افتاد. زمان می‌برد تا یک تیم شکل بگیرد و کار گروهی منظم داشته باشد. الان استقلال نسبت به قبل هماهنگ‌تر شده و در نیم‌فصل دوم خیلی بهتر از حالا بازی خواهیم کرد. 
*اسم این گروه را چه می‌گذاری؟ گروه مرگ؟
من فکر نمی‌کنم استقلال تا به حال چنین گروهی در آسیا داشته. شما یادتان می‌آید؟ به نظرم این سخت‌ترین گروه تاریخ استقلال در لیگ قهرمانان است و می‌توان اسمش را گروه مرگ گذاشت. 
*چقدر به نام حریفان توجه می‌کنید؟ 
ببینید وقتی ما به زمین بازی می‌رویم، اصلاً به این توجه نمی‌کنیم که تیم رقیب الهلال است یا الدحیل. ما برای دفاع از نام ایران به زمین بازی می‌رویم. وقتی حرف از آسیا و لیگ قهرمانان می‌شود، همه برای نام ایران بازی می‌کنیم. با همه قدرت هم به زمین می‌رویم و کاری به نام رقبا نداریم. 
*تجربه سال گذشته هم قطعاً می‌تواند فشار را از روی استقلال بردارد. 
بله، سال گذشته چه کسی فکر می‌کرد ما از گروه‌مان بالا برویم ولی به عنوان صدرنشین صعود کردیم. خیلی هم خوب کار کردیم. رقابت‌ها واقعاً سخت بود. الریان، الهلال و العین در گروه‌مان بودند ولی بهترین عملکرد را داشتیم. امسال هم هدف‌مان همین است. 
*چقدر به قهرمانی در آسیا فکر می‌کنید؟ 
امسال هدف ما این است که بتوانیم به مراحل بالا برویم، یعنی بالاتر از دوره قبل ولی نگاه‌مان بازی به بازی است. یعنی مرحله به مرحله پیش می‌رویم تا بتوانیم موفق باشیم. به نظر من حضور پرسپولیس در فینال آسیا تجربه خوبی شد. این را به همه تیم‌های ایرانی فهماند که با امکانات کم نسبت به تیم‌های اماراتی و قطری و عربستانی و ژاپنی و کره‌ای می‌توان در آسیا موفق شد. ما یک‌سوم امکانات آن‌ها را نداریم ولی می‌توان با تلاش، سختکوشی و غیرت ایرانی در آسیا و مقابل این تیم‌های بزرگ موفق شد. 
*فرشید تو توانستی امسال بهترین پاسور آسیا شوی ولی خیلی به آن توجه نشد. در حضور بازیکنانی، چون ژاوی، عمر عبدالرحمان، گابی و ستاره‌های دیگر این عنوان را به دست آوردی... 
اگر بازیکنان اسم و رسم‌دارتر از من که پول‌های آنچنانی می‌گیرند و بازی می‌کنند، آقای پاس گل شده بودند قطعاً به آن‌ها بیشتر توجه می‌شد تا من فرشید اسماعیلی. تازه فراموش نکنید من از خیلی از بازیکنان نامی کمتر بازی کرده بودم و توانستم آقای پاس گل آسیا شوم. شما شک نکنید اگر مثلاً ژاوی این عنوان را به دست می‌آورد، برایش جشن هم می‌گرفتند و رسانه‌ها بیشتر روی او زوم می‌کردند ولی، چون من فرشید اسماعیلی هستم، راحت از کنارم گذاشتند. البته من اصلاً در فوتبالم به عناوین فکر نمی‌کنم و همیشه تلاش کرده‌ام بهترین بازی‌هایم را برای تیم و هواداران انجام دهم. فصل گذشته من در بازی اول مقابل الریان برای استقلال بازی نکردم. تازه چند پاس خوب دیگر هم دادم که بازیکنان تک‌به‌تک شدند و اگر آن‌ها هم گل می‌شد، فکر می‌کنم در ۵ بازی ۶، ۷ پاس گل می‌دادم و یک رکورد هم به دست می‌آمد. اینکه راحت از کنار این موضوع گذشتند، ناراحت‌کننده است ولی مهم نیست. ان‌شا‌ءا... بتوانم امسال هم در خدمت تیم باشم و بازی‌های خوبی که هواداران می‌خواهند را انجام دهم. 
*صحبتی با هواداران استقلال داری؟
تا الان شرمنده هواداران شدیم ولی با قاطعیت می‌گویم از این به بعد هواداران، استقلال جدیدی خواهند دید. تیم سر و شکل گرفته. از لحاظ بدنی هم بازیکنان آماده‌تر از قبل شده‌اند. همان‌طور که در سال‌های گذشته نیم‌فصل دوم لبخند را روی لب هواداران آوردیم، ان‌شا‌ءالله امسال هم نتایج خوبی می‌گیریم و از این به بعد لبخند روی لب هواداران برمی‌گردد. روز‌های خوب در انتظار استقلال است.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3qqj7p

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


شفر نکات مهم را به بازیکنان استقلال گوشزد کرد